Lincoln Continental MARK V
1978
Novērtējums: 9
To, ka tāds auto varētu būt Latvijā neviens negaidīja- vienkārši pazvanīja un piedāvāja. Kad aizbraucu apskatīt skats bija bēdīgs- iestumts šaurā kooperatīvā garāžā, ka iekāpt varēja tikai uzkāpjot uz pār haubi uz jumta un ielienot pa atvērtu durvju logu, savā laikā dabūjis karsta metāla lietu(virs viņa metinātas jumta sijas), aizmugures un sānu logi paši krita ārā(sadedzinātās ādas dēļ sarūsējusi jumta aizmugures daļa), motors pusdzīvs(noskrējis 548t jūdzes), salons pietaisīts līdz nemaņai. Pa vienu vasaru tika veikti visi metināšanas darbi, tikai finansu trūkuma dēļ krāsošana neizdevās kā gribējās, bet tehniski izdevās visu sataisīt kārtībā- pat atradās normāls motors no FORD ECONOLINE E350, tikai nācās nomainīt eļļas karteri un izplūdes kolektorus. Bet braukšanas bauda ir neizsakāma- īsts šosejas kreiseris. Aprīkojums bagātīgs- man vēl ir tikai puse no tā kas ir bijis pieejams dārgākajā versijā(Diamond Series). Tur būtu 58 pozīcijas.
Daži dati:
Motors:7,5L V8 426cc(7,5l)katalyst(78. gadā!!!!!!) 210Zs
Kārba: 3D automāts+overdrive
Piedziņa: aizmugures
Piekare: spirālatsperes, sviras
Bremzes: visas disku ar hidropastiprinātāju
Stūres iekārta: gliemežpārvads ar hidropastiprinātāju
Virsbūves tips: VIP coupe, vietu skaits 6(3+3)
Svars: pilna masa 2893kg, pašmasa 2310kg
Aprīkojums:
1. Alumīnija diski 225/70R15
2. Ādas salons
3. Elektriski regulējami sēdekļi
4. Elektiskie logu pacēlāji
5. Kondicionieris
6. CARTIER pulkstenis
7. Elektroniskais degvielas atlikuma rādītājs
8. Oriģinālais audio AM/FM Quadrosonic ar Cartrige tipa kasetēm(nomainīts)
9. Individuālais apgaismojums katrai sēdvietai
10. Tuvās/tālās gaismas automātisks regulējams pārslēdzējs(kreisajā lukturī optiskā acs kas uztver pretimbraucošā auto gaismu un dzīvsudraba slēdzis kas pārslēdz braucot pret kalnu vai no tā)
11. Katrai sēdvietai individuāls pelnutrauks ar piepīpētāju
12. Buferi ar 15cm elastīgu amortizējošu zonu
Degvielas patēriņš pēc instrukcijas 28-35 L/100km, bet pašlaik pamatīgi nospiests normālai lietošanai un tas nepārsniedz 18-24 l/100km- riepas nedeg, bet viss ok.
Plusus labāk nepieminēt- daudz
Mīnusi:
1. Parkojoties jādomā par izmēru(garums 5,94m
2. Pārāk viegla, ļoti jūtīga stūre
3. Un tomēr apetīte........
V8
@ 5.decembris 2002 0:00
Chevrolet Bel Air
1970
Novērtējums: 8
Ražots 1961. gadā Latvijā reģistrēts 1962g. martā, nedaudz palietots, konfiscēts un sasists. Tālāk pārdots 1978g. un neveiksmīgi mēģināts restaurēt līdz 1995g. kad tas nonāca manā īpašumā pilnīgi izjauktā stāvoklī- visas detaļas saliktas pa kastītēm. Vispirms saliku kopā līdz braucamam stāvoklim pēc fotogrāfijām kuras dabūju motormuzeja katalogos, jo nebija pat priekšstata kādam jābūt komplektā. Pēc tam vēlreiz izjaucu un tad pēc 1.5 gada auto izbrauca no garāžas gandrīz kā jauns (uz spidometra bija palikušas dzimtās 16 400 jūdzes). Uzreiz aizbraucu uz TA- čaļi nobolīja acis bet neko izņemot eļļas noplūdi neatrada (ko var prasīt no taukšņores blīvslēgiem). Pa šiem gadiem ir nomainīts kardāna piekaramais gultnis (Ls 25) , visas bremžu sistēmas remonta komplekts (65$), amortizatori (Ls 19 gab. ) un priekšējie gultņi (Ls 16 kompl). Patēriņš pie 3.8 L tilpuma no 11-16 L/100km. A/m nav nekādu pastiprinātāju ne bremzēm ne stūrei- un arī var iztikt.
Plusi:
1. Vienkāršāks laikam nekas nevar būt.
2. Remontam pietiek ar instrumentu minimumu(ja ir āmurs un lomiks).
3. Izlaižot sēdekļus ērti izgulēties 4-5 cilvēkiem(pat pieaugušiem).
4. Uzrāviens pilnīgi pietiekošs tāda izmēra auto(pašmasa 1850kg)
Mīnuss:
1. Kas ir braucis ar Pobedu vai Gaz 21 tas sapratīs kā pārslēgt robus ar kloķi pie stūres.
V8
@ 4.decembris 2002 0:00
Volkswagen Passat
1989
Novērtējums: 7
VW tika iegaadaats 1998. gadaa par 3950 USD (videejaa tirgus cena tajaa laikaa). Sarkanaa kraasaa, praktiski bez ekstraam, CL izpildiijums (tjipa- standartversija), 1.8 monoshprice, sedans. Kaut arii paardeveejs dievojaas un zveereeja, ka auto ir nesists, tikai peec kaada laika ieveerojaam, ka auto prieksheejais stikls ir Made in Lithuania : )). Nu bet tas nu taa, braukshanu neietekmee. Izejot TA paardeveeja klaatbuutnē, tika izbrāķēts dzinēja priekšējais dzinēja spilvens (nu tak bija sists, ko vinsh tur muldēja, nu bet tas po.., tipiskais gjimenes autinsh testa braucienaa stabili un patiikami uzvedaas uz apshnigushas shosejas pie 160 kmh, tāpēc - jāņem - riteņi nav sagriezušies katrs uz savu pusi, jauda arii OK, izskats ar). Un tā VW uzticami kalpo vēl šodien, lielus finansiālus ieguldījumus neprasot, nu tur riepas, eļļas, akjis, amorti, ritošā - tā tam jābūt. No ārpus kārtas remontiem jāatzīmē dzinēja spilvenu nomaiņa, sākumā bija arī problēmas ar dzesēšanas ventilatoru (nebija kontakts štekerī, ha), bendiksa čakarēšanās starterim, ā un pakaļējais bundulis izdeg. Nu bet tomēr 50 000 km nobraukti.
Plusi:
- noturīgs pret koroziju;
- ietilpīgs salons;
- lētas detaļas;
-1.8. mono 66 kW motors VW ir izdevies - uzticams, ekonomisks un pietiekami jaudiigs (ja stāv uz 3. golfa : )), faktiski 5 gadu laikā dzinējā nav nācies līst iekšā - tikai zobsiksnas nomaiņa.
Mīnusi:
- pārāk mīksta piekare (bedrēs sit cauri), a mozhka atsperes citas jaaliek?
- cieti benjkji (vēl vairāk bedres jūt);
- piekrautam autinjam švaka dinamika;
- iecienīts zaglju vidū;
Rezumē - labs, uzticams ģimenes auto. Var izvēlēties, ja nemeklē ekstras, lieliskas gaitas īpašības un negribas bieži apmeklēt servisu un domāt, kāds auto izskatīsies pēc kārtējās sāļaini- smilšainās ziemas.
aik
@ 4.decembris 2002 0:00
VAZ 2101
1971
Novērtējums: 5
Parametri:
- dzinējs 1200 cm, 8 vārsti, karburators "Veber"
- max. speed pēc grāmatas 140 km/h, dzīvē 155 km/h
Nu ko? Mans pirmais klasiskās piedziņas autiņš, kurš man sekmīgi nokalpoja kādus 3 gadus, ja nemaldos. Ar to arī iemācījos tā riktīgi gāzt (cik nu viņš atļāva) un trikus taisīt. Protams neizpalika bez kļūdām, bet tas pie lietas piederas : ). Autiņu saņēmu mantojumā. Ņemot vērā cienīgo vecumu, tad viņš vienreiz bija ticis pārkrāsots savā mūžā. Pie tam kvalitatīvi pārkrāsots, jo autiņš bija izjaukts 100% un krāsots kamerā ar paaugstinātu temperatūru. Bet tas vel bija padomju laikos, kad cēla augšā bez maz vai katru lūzni. Nu OK, tuvāk pie lietas. Žigulim bija stipri labāka kvalitāte, apstrāde un citi sīkumi nekā mūsdienu žigulim. Tas vel fiata iespaidā. Nobraukums ap 600 000 km, viens kapitālais dzinēja remonts tai skaitā.
Plusi:
- nenobraucams dzinējs ( nu tik pat kā )
- ļoti lētas rezerves daļas (jaunas)
- lēts ekspluatācijā
- mazāka jūtība pret nekvalitatīvu degvielu
- laba salona apsilde (pat -30 grādu salā varēja T- kreklā braukt) un ātri uzsilda salonu
- izturīgs pret rūsu
- viegli pārdodams (bez problēmām)
- mazāki sodi pārkāpjot CSN
Mīnusi:
- rezerves daļu kvalitāte smagi pieklibo, kā rezultātā bieži remonti
- diezgan liels degvielas patēriņš ņemot vērā 1,2 litru dzinēju~ 11 litri un 100km, gan pa centru, gan ārpus tā
- ekstru nekādu, ja neskaita paša ielikto CD atskaņotāju : )
- pie tik liela vecuma un ikdienas ekspluatācijas VAZs sāka birt visneiedomajākamās vietās, kas visvairāk kaitināja
- virsbūvē sākās deformācijas
- problemātiski noregulēt riteņu sagāzi/ savērsumu, kā rezultātā nevienmērīgs riepu nodilums
Rezumē:
Labs autiņš priekš pirmā autiņa. Labi kopts kalpos ilgi un dikti. Ja salīdzina ar BMW izdevuma ziņā (remonts, degviela utt... ), tad izdevumi ir tik pat kā vienlīdzīgi!!! Vērā tiek ņemts rezerves daļu labāka kvalitāte kā rezultātā viena un tā pati detaļa kalpo daudz reizes ilgāk un nepieciešams retāks remonts, kā rezultātā ietaupās arī mans laiks, kas savukārt arī ir nauda.
Nu, tad ko? Lai veicās VAZa izvēlē : )
droom
@ 3.decembris 2002 0:00
Mazda 323
1989
Novērtējums: 8
Peec gaada un apraksta man sanaak, laikam, gluzji taads pats autinsh kaa apakshmineetais. Tik 1.4i motoriic.
Nopirku shaa gada vasaraa, saliidzinoshi leeti (1200$) un taadeelj arii bija jaareekjinaas, ka peec kaada laika bruks nost shis un tas. Tagad nobraukti ap 15tk. km. Uz doto briidi, neskaitot ellju, zobsiksnu, riepas un citus shkjidrumus ir mainiits: pusasis 2x29Ls( saapiigaakais pasakums), viens amiic, lietotu uzlika, pagaidaam viss kaartiibaa, vienk, izsitu traki sho, bremzju klucji 9Ls, aizmuguree stabilzators 10Ls (iisti nezinu kaa pareizi saucas), dzeseeshanas sisteemas cauruliite, kas iet apkaart ap visu motoru, kopaa ar tosulu 10Ls, vot tagad vai tik nekljuudiishos, taada detalja kaa komutaators, vai ? : ) Arii sapiigi, bija 30Ls. vairaak nekas nekriit galvaa.
Plusi:
+ jauks un moderns aareejais un ieksheejais izskats preeksh taada gada, ir ceriiba, ka atlikusii veertiibaa peec gada buus augstaaka, neekaa citiem shii gada autinjiem (ja veertee izskats un gads, tad 9balles).
+ neliels beziina pateerinsh, ap 7litriem videejais, arii tagad ziemaa, uz shtraases vasaraa pat reekjinaajaas zem 6, bet nu tas ka uz 90km/h cjubina
+ salons viss man negrab, naacies seedeet i Gofinjos peec gada jaunaakos, saliidzonoshi ljoooti kluss.
+ diezgan kvalatatiiva apdare
+ preeksh taada maz- auto diezgan it kaa njiprs. bet man par maz njiprums;), kaa ir cilveeki vairaak par divi - paatrinaajums ruuk strauji, bet nu taa nekas, ja izdara secinaajumus, Ogres- Riigas shoseja bik virs 150km/h, ieksha auto 4 normaala izmeera cilveeki un baagaazjieks pills ar panckaam, tiiri normaali veel uz celja staaveeja un neradaas traki paniska sajuuta, ka tuliit kaut kas kaut kur aizlidos pac no sevis
+ ir vieta arii diviem aizmuguree seedoshiem un normaala izmeera bagaaznieks, lokaami kreesli, bet protams, protams, vareeja jau buut lielaaks : ) Ir iespeejams arii doties garaakos braucienos, tiiri eerti, man vismaz, un cik paseedeejo aizmuguree ieksh Estiem, arii normaali.
Miinusi
- man par mazu motors
- uzmaniigi ar pusasiim
- uzmaniigi, peec citu teiktaa, ar elektriibu, man gandriiz nav taadas, bet tagad - ziemaa, piemeeeram, nesakariigi sit aaraa vienu droshinaataaju, it kaa nekas tragjsiks, bet besii aaraa, ik pa laikam liec jaunu, vai arii brauc ar tumshu paneli un bez kreisaa aizmugureejaa gabariita, paareejais it kaa oki
- ziemaa leeni silst salons, bet taa jau mana vaina driizaak, jaamaina termostats, a naudi taga ta nav : P, saliek priekshaa papes pirms radiatora un uz priekshu, siltums peec 5-8min naak tiiri nekas
- durviim iekshpusee "rucjkas" ar ko eertaak, peec idejas, aizveert durvis luuzt traki nost. Man jau tagad ir piebeigtas abas, gan labajaam, gan kreisajaam durviim.
- slapjaa laikaa logi taa diezgan stiivi veras ciet, kaa arii, atverot durvis un durviim staavot valjaa list traki iekshaa, tas deelj auto apaljuma, siikums, bet tracina, tas pats, kad staav uz vietas un logs valjaa.
Aij, zb rakstiit.
Taa auto visaa visumaa atbilst savai cenai un visam paareejam
Ieteikums, nav jaabaidaas no japaanju auto, jo eertums, ekonomija, braukt prieks un izskats, manu praat, ir taa veerts : ) Un nav nemaz tik daargi labot tos japaanjus, ja pirms gadiem vairaakiem veel taa bija, tad tagad jau taas cenas gandriiz taadas pashas kaa eiropieshu auto.
Laiks
@ 3.decembris 2002 0:00
Mazda 323
1990
Novērtējums: 7
Auto tika iegādāts 2002 gada septembra viduu. Tas ir ar taam shaurajaam aceleem(apaļīgais modelis), 3duvnieku hetčbeks. Auto tika meklēts, tāds kurš būtu ekonomisks (iepriekšējais bija Kadets GSi, zvērs jau labs bet 11-12l pa pilsētu tika ievērojami sasists un pēc tam vēl nokāvu motoru! : ( ).
Taa nu šī mazdina pa pilsētu rij aptuveni 7litrus ak 'jā motors ir 1.3i, bet man liekas ka tik daudz dēļ braukšanas stila!
Par remontiem - īpaši nekas nebija nu kā jau lietotai mašīnai, bet sanāca tā ap 130Ls - nomainīju eļļu, bremžu klučus, dzesēšanas šķidrumu, 3 piļņikus, zobsiksnu, spidometra trosi (kā sapratu šo auto slimība), bremžu šļaukas un noregulēju savirzi. Vis lielākās problēmas bija ar šļaukām un klučiem, jo pēc kataloga īsti nevarēja notikt kādi man bija nācās 2 reiz mainīt!
Plusi + ekonomiska (ja brauc lēnām)
+ priekš 1.3 uzrāviens diezgan o. k.
+ ir lukturu augstumregulēšana un ventilācija no salona (šādas klases eiropā ražoto mašīnu trūkums)
Mīnusi - salons diezgan paskaļš
- problēmas ar rezerves daļām
- ja nav centrālā atslēga, atslēgas pastiprināti aizsalst : (
- pārāk maza : (
Muncis
@ 2.decembris 2002 0:00
Hyundai Trajet
2002
Novērtējums: 9
Uz līzinga darbā nopirka šo septiņvietīgo venu par 12t. Ls. Standartaprīkojumā kondicionieris( baigi forša lieta, jo agrāk ar tādu ekstru nav nācies braukt), ABS, EBD, el. logi, vieglmetāla diski, spoileris un visādi forši nieciņi- kastītes, plauktiņi, el. spoguļi u. c. 2,0 l dīzeļdzinējs - 113 Zs, ēd apm. 8 litri. Ieskrienas naski, bet no 110- 150 ātrumu kāpina pakūtri. ātrāk neesmu braucis , jo nogājusi tikai 13 t. km. bet ejot šis līdz 175 ! Riepas 235\65 15., klīrenss augsts. Sēdēšana kā autobusā, el. sēdekļos( priekšējos) pēc 5. min. ir pa karstu. Salons ātri transformējas- sēdekļi grozās, ātri izceļami un ieliekami.
Mīnuss- ilgi iesilst motors, štruntīgs tembrs radiomagnetolai, liels pagrieziena rādiuss. Jauna auto smarža, viss strādā, nekas negrab- kaifs- to sapratīs tikai tas , kurš sēdies pie auto stūres kuram uz spidometra ir 50 km. Žēl, ka pārdodot savu 91. g. MB 250D nevaru pavilkt līzingu jaunam, nelielam dīzeļauto!
bazirs
@ 2.decembris 2002 0:00
Peugeot 406
1998
Novērtējums: 8
Nobraucu ar shamo auto 2,5 gadus - nekadu krenķu - kārtīgs darba zirgs! Man bija 1.8l variants, kam gan nebija seviski liela raviena, toties izbraukt vareja visur (man bija nedaudz paaugstinats, ar kartigiem aizsargblekiem apaksa)
Varu tikai ieteikt tiem, kam vajag masinu, kas ir leta ekspluatacija (Lauva Auto cenas ir loti sapratigas) un neko daudz neplist (nobraucu 60k km un nekas nenomira)
whatever
@ 2.decembris 2002 0:00
Mercedes W123
1983
Novērtējums: 8
Nopirku Vācijā, nejauši. Savulaik kalpojusi MB administrācijai un tikusi labi kopta. Nu jau braucu ar to sešus gadus un nenožēloju. Laikam uzticamākas mašīnas par mersi neatrast. Ir bijuši sīki un nopietnāki remonti, bet pārsvarā tikai nomainīts tas, kas ar laiku nolietojas. Četru cilindru motors ar iešprici, 2.3 litri. Varbūt uzrāviens no vietas nav tik ātrs, bet uz šosejas lieliska. Aprīkojums bez sevišķām extrām, kuras reizēm pietrūkst, bet principā var arī iztikt. Galvenais ir plašais salons, kurā tu jūties brīvi. Vienvārdu sakot vienkārša un droša mašīna, kura tevi kritiskos brīžos nepievils.
Alis
@ 2.decembris 2002 0:00
Volkswagen Jetta II
1985
Novērtējums: 3
Palasot komentus par VW, secinaaju, ka jaapauzh arii kaadam nedaudz cits viedoklis.
Ja par kriteeriju auto veerteejumam njem rez. dalju cenas un pieejamiibu, Jettai dodu 8 (10- kradett).
Par komfortu, gaitas iipashiibaam un degvielas pateerinju dodu -2 balles.
Kapeec- ?
Jaabuut mazohistam, lai teiktu, ka Jetta (arii passat, golf, polo, A80 ) seedeklji ir komfortabli. Ja daudz un taalu braucat - muguru sachakareesiet ar garantiju. Ietilpiigais bagaazhnieks ir absoluuti neerts lietoshanaa, Jo mala ir augsta un kaut arii aizm. benkji var iznjemt, neceriet ko iipashi lielaaku par sleepeem iebaazt - maisa 2 jauki shveileriishi krustaa salikti ar domu lai virsbuuve neljogaas.
Par gaitas iipashiibaam - ir man bijis arii nestabilaaks auto (A80 `84). Uzraaviens , saliidzinot ar jebkuru citu liidziiga svara un jaudas auto, ir stipri vaajaaks; benziina pateerinjsh, ja brauc ap 100 km/h manam eksemplaaram bija ap 9 litri(1,6 karb. motors un 4+E kaarba), toties pilseetu mieriigi vareeja izchunchinaat ar 8 litriem videeji.
Visvairaak besii salona un panelja grabeeshana, kaa arii ziemaa absoluuti neatveramaas durvis - piesalst maitas pie gumijas un Q. Ak Jaa, veel jau lieliskaa Kulise!
Toties auto (vismaz maneejais) apgaadaats ar reaalu ekstru - pak. bremzhu slogotaaju. Vareetu padomaat, ka diktaas kravas kaads ar Jettu vediis... Neticami bet tas verkjis arii darbojaas.
Rezumee - auto tiem, kam saveejais ir labaakais. Ja juusu riiciibaa ir rezerves riepa, domkrats, ritenjatsleega, Aamurs, Krustinja skruuvgrieznis un kaads draats gals - varat droshi doties kruiizaa pa Eiropu; uz celja nepaliksiet.
Veerteejums - ja uzskatat, ka Juusu golfs2/Jetta2 ir vairaak veerts, paluudziet, lai kaads iedod izmest lunkji ar jebkuru citu taada pasha izlaiduma gada nekrievu auto, varbuut paaries.
Janka
@ 1.decembris 2002 0:00