Sveicināti lasītāji.
Pirms laiciņa publicēju savu stāstu par fraņču brīnumu Citroen, no tā es veiksmīgi esmu atbrīvojies un pēc ilgiem un gariem meklējumiem esmu atradis savu sapni - SAAB 9000 AERO ar 2.3 litru turbo dvēselīti, manuālo kārbu un 225 lopiņiem zem kapota! : )
Pirms pirkšanas pabija SAAB Servisā, kur pamērīja kompresiju motoram, turbīnu apskatīja, sveces nomainīja un teica, ka motors un turbina laba, iepriekšējais saimnieks labi kopis, lieta sintētika ik pa 8k km, vismaz īpašnieks tā stāstīja un servisā to vairāk vai mazāk apstiprināja. : )
Dabūju gan krietni pagaidīt, jo kopš nolūkošanas brīža un atslēgām manās rokās pagāja ~3 nedēļas, kredīti, citas problēmas, bet tas viss ir sīkums, galvenais ir rezultāts!
Iepirku no pajauna čali, kas visos sīkumos, ar info neskopojoties par mašīnu gari un plaši izstāstīja un parādīja visus ''kasjakus'', domāju, ka meloja maz! : D Varbūt esmu lētticīgs, bet pirkt SAAB, jo īpaši AERO, nav tas pats, kas VW, AUDI vai BMW. Ar tādiem brauc pavisam citi cilvēki, es pat teiktu ar savādāku uztveri...
Manā īpašumā nonāca 15.08.2008, pirmais brauciens pa jūramlas štrāsi uz mājām, pedāļa iespiediens un sejā smaids līdz ausīm, jo iepriekšējai mašīnai bija ~105hp! : D
Braukšanas koforts lielisks, stabilitāte uz ceļa, satriecoši patīkama vadība un beņķi, un par AERO benķiem runājot, tie jāatzīmē kā kaut kas ļoti īpašs! Pēdējo reizi, kad mani bija pārņēmušas līdzīgas sajūtas, bija pirmajā reizē iesēžoties BMW 7sērijas e38 virsbūves beņķos! Pasaka... Vēl par beņķiem runājot, interesanti, ka priekšējie no aizmugurējajiem īpaši neatšķiras, ir tikpat ērti, jo uztaisīti kā individuālie beņķi diviem cilvēkiem, teh. pas. gan rakstīts, ka vietas piecas, bet piektajam sanāk tādā kā bedrē sēdēt! : D
Par extrām un komplektāciju runājot, drīzāk būtu jāuzraksta, kas viņam nav, jo priekš 93. gada mašīnas viņš ir nopakots līdz lūpai, kā jau zviedrs, patīkami jau, vienīgi nedaudz māc bailes, kas būs, kad kaut kas sāks birt, bet tpu, tpu, tpu...
Klimata kontrole - gaisu pūš pa visām malām, speciālas atveres pat priekš aizmugurējiem logiem, jāpiezīmē, ka interesanti, ka durvīs iebūvētas un kas vēl patīkami, zem priekšējiem beņķiem ir trubas, lai ziemā silto gaisu varētu uzslēgt pat aizmugurē sēdošajiem. : )
Beņķi - Nu, par komfortu jau izteicos, elektriski regulējami abi priekšējie visos virzienos, ar atmiņu trijām pozīcijām, abi apsildāmi.
Logi, spoguļi - elektroniski regulējami.
Priekšējais, aizmugurējais logs - apsildāmi.
Borta kompis 1 - rāda patēriņu digitāli pa iedaļām, akumulātora stiprumu, vidējo patēriņu uz 100km, āra temperatūru.
Borta kompis 2 - : D Cik esmu manījis, tad parastajās, neAERO versijās pārsvarā šeit nāk mehāniskais pulkstenis, man šeit digitālais, var iestatīt attālumu līdz objektam, kuru, cik sapratu skaita atpakaļ un, kad iztecējis dod signālu pīkstot, tāpat iespējams pašam iestatīt kādu ātrumu pie kura kompis brīdinās ar skaņas signālu, uzliku uz 130km/h un pie apdzīšanas sāka pīkstēt! : D Vēl modinātājs, vidējais ātrums un vēl kaut kas... Sīkumi, bet patīkami! : )
Iepriekšējais īpašnieks bija parūpējies arī par audio sistēmu, 1200w pioneer pastiprinātājs un Infinity 1200w pastiprinātājs, kas plāno pārdoties prom no manis, jo gribas kaut ko nedaudz niknāku, vienīgais, ko nomainīju nopērkot bija magnetola, veca sony vietā tika iemests kas jaunāks un niknāks un iemetu navigāciju ar mp3, wmv un bluetooth. Ar laiku jānomaina panelī 10cm un aizmugurē zem elipsēm abšifkām lielāki caurumi jāizgriež, savādāk telpa pa mazu un skaņa - nekāda. Patīkami, ka slēpta tipa akustika aizmugurē, uz plaukta nekas nav izzāģēts, orģinālajā vietā vienā līmenī ar paneli stūros ir trijstūra veida sieti, kur smuki noslēptas elipses un blakus orģināli [dīvaini] četrstūraini skaļruņi, tos būs vēlāk jāpapēta. : D
No ārpuses ne ar ko īpaši neizceļas, ar laiku jau tiek plānots pielikt roku arī ārpusei, aizmugurējās durvis drusku jāpielabo, haube, jumstā divas vannas pret gaismu skatoties, kāds būs labi padancojis pa manu lidmašīnu...
Priekšā resti gribās nomainīt pret orģinālu hromēto, šī pēc ķekavas lētuča izskatās, sarkana ar silver sietu.
Par patēriņiem runājot, biju sagatavojies uz ko ļaunāku, bet reāli ir tā, ka šoseja 7.4-8l/100km ar visām apdzīšanām vidējo ātrumu ieturot 105-115km/h, pilsētā no garastāvokļa, mērķa un pasažieriem. Viens braucu pa šoseju mierīgāk, pa pilsētu dinamiskāk, ja draudzene blakus, tad visur daudz maz mierīgs! : D Pilsētā arī sanāk braukāt mazāk, pa dienu principā vispār reti, pa vēlākiem vakariem Rīgā un agriem rītiem, pārsvarā šoseja... Nu, pilsētā mierīgi braucot, netrāpot baigos korķos varētu būt kādi 10l/100km, vairāk un dziļāk pedāli mīņājot, protams vairāk, vidējais virs 10komats ... nav rādījis. Un i to, desmit parādījās pēc kārtīgas nakts pilsētā ar otro baudot paātrinājumu līdz ~90km/h! : )
Jāpiebilst, ka šim arī virsū stāv orģinālā AERO kārba ar garajiem robiem un pie 100km/h man tahometrs rāda ne vairāk, ne mazāk kā 20k apgriezienus, domāju arī tāpēc man patēriņš uz šosejas ir salīdzinoši mazs. : )
Arī ar rezerves daļu meklēšanu esmu jau paspējis saskarties, īpaši par miglas lukturiem, tur vispār grāmatu varētu sarakstīt... Vienā jaukā brīvdienā pamodos un nolēmu, ka jāpameklē tie miglinieki, jo nepatīkams skats, kad caurumi manā aero bamperī... Apzvanīju padsmit šrotus, padsmit privātos@ss. lv un reklama. lv un rezultāts sekojošs - tikai vienā vietā bija pieejami abi divi miglas lukturi, cena - 25ls/gab., vēl kādiem trijiem vai četriem bija pa vienam, labais vai kreisais, bet visi viņi, tāpat kā šrots prasīja 25ls/gab!!! Es nedaudz apstulbu no tādiem cipariem, 50ls par miglām atdot bija žēl, vismaz pirms algas noteikti, bet kā pie brīvdienas gribējās dabūt, lai nav lieki nogulšņāta dien, turpināju rakt, rezultātā vienu dabūju Rīgā no viena šķilta pa 10ls, pats noskrūvēja un uzskrūvēja man, lampiņu gan nāksies nopirkt, arī rūsas pleķis iekšā, bet man galvenais šobrīd, lai nestāv tukši caurumi, otru uzraku Jelgavā, Romas šrotā, pa 15ls atdeva un teicās, ka no šī modeļa varot dabūt visu, ko sirds kāro... ā, un jautrākais bija, kad zvanīju kaut kādam kantorim, kas piegādā rezerves daļas dīleriem un prasīju cenu, solīja noskaidrot un atzvanīt, atzvanīja arī un teksts sekojošs - 120ls ar ATLAIDĪTI, visādi citādi 150ls! Es biju uz dir**s! Izrādās, cik vēlāk noskaidroju, tad viņi ir šausmīgs deficīts, jo parastajām versijām nāk savādāks bamperis ar baigo lūpu priekšā un viņi regulāri tiekot apdauzīti, tāpat arī velkot, vismaz manējam iekšā skrūvējas tā cilpa un priekšā jābūt vāciņam [kura tur gan nav] un līkumos kriežot viņi vienkārši plīstot. Nu, bet, nekas, veiksmīgi ir dabūti un miers mājās... Bet...
Jautrākais sākās 10. dienā pēc mašīnas iegādes, pēc dinamiskākas [ne pārspīlēti un bez spolēšanas] atvilkšanas uzsākot braukt priekšā parādījās krakšķis, pat ne krakšķis, kaut kāds sīkums, tā it kā no bākas kādu sūdu būtu ierāvis, zvanu paziņam, lai atbrauc uzmet aci, domājām granāta aprauta, bet pirms tam ne krakšķēja, pazīmju nebija, beigās paceļot uz pacēlāja un drusku apskatot konstatēts, ka reduktors kārbai jauns - OPĀĀĀ... man smaids no sejas pazūd, jo īpaši tad, kad man pasaka, ka jāmeklē jauna kārba, jo atsevišķi man lietotu nedabūt un par jaunā cenu es pat iedomāties negribu... un problēma sākās pie tā, ka jāmeklē AERO kārba, kuras ejošas tirgo ļoti reti, bet īso man likt negribas, ne ta atvilkšana tāda, arī abaroti lielāki, nekādas baudas, tikai punkts A- Z... Beigās gan noskaidroju, ka reduktors derot no visiem modeļiem, kas nāk pēc 93'gada ar 2.3turbo motoriem, par to paldies Gross diennakts rezerves daļu veikalam! Tā nu uzsāku kārbas meklējumus, biju jau nobriedis ņemt īso karbu un izmantot reduktoru, lai gan bija nelielas bailes, ka varētu kaut kas no tā reduktora nederēt, beigās Jelgavā no viena šķilta AERO dabūju īsto kārbu, kurai beigts 3-4 robs, bet reduktors kā teica, labu labais, lai nu tā būtu... rīt vai parīt džeki servisā mēģinās man no tām divām salikt vienu, cerams, ka viss beigsies veiksmīgi! : )
Pēc nopirkšanas arī bija viena lieta par ko nopietni satraucos, iedodot pilnu gāzi APC/turbo da4iks gāja sarkanajā [nečipotiem tā nav jābūt] un kad bija jau iegājis sarkanajā par daudz, mašīna riktīgi noraustījās! Nobijos ne pa jokam, aizdzinu pie paziņa uz servisu, papētījām, izrādās kaut kāda vakuma trubiņa, kas saistīta ar turbīnu bija pa tuvu ventilātoram un tika izberzts pamatīgs caurums kā rezultātā man turbīne gāja uz pilnu jaudu, patīkami, bet neveselīgi, sataisījām trubiņu, raustīšanās pazuda kā arī jauda nedaudz samazinājās, jo APC/turbo pa dzelteno vien dzīvojas - tagad plāns - hirsch vai maptun performance... dzīvosim, redzēsim! : )
Tuvākajā laikā vēl jāmēģina tikt pie superAERO diskiem, 16' kaut kādus stipri līdzīgus iekārotajiem diskiem man jau līdzi iedeva, bet nav īstie, tie būs ziemai un šie 17' tiek pārdoti ar visām gumijām, sanāks AERO diskiem...
Atzīme 9, par jaudu, komfortu, emocijām un prieku, ko šī mašīna man sagādājusi, kā arī par teh. apskates lapu, kur nav neviena ieraksta! : ) -1 no 10 ballēm par nobirušo reduktoru, miglu deficītu un to, ka ādas beņķis šofera pusē padilis, par to, ka kruīzs nestrādā [tiks labots, iespējams sīkumi] un motoriņi nedarbojas priekšējiem lukturiem, varbūt tikai drošinātāji, nav sanācis laika paskatīties, nav arī pirmās nepieciešamības prece, vienkārši gribas, lai mašīnai viss kārtīgi strādātu, tomēr pirmais auto, kas nopirkts par savu naudu aiz brīvas gribas un paša izvēlēts un meklēts! : )
Tas arī apmēram viss par manu jauno sapņu lidmašīnu, ceru, ka turpmāk kalpos labi, jo atšķirībā no iepriekšējā brīnuma, šis tika apskalots... : )
flying with AERO... ;)