Lasītāju pieredze par saviem auto

Volkswagen Golf MK II 1.6 mono 1989 Novērtējums: 7 Komentāri [6]
Iepirku 2006. gada maijā, par 250 Ls kad pašam vēl nemaz nebija V/A, tāpēc 2 mēnešus pēc pirkšanas ar CP ziņu šis vācu autobūves brīnums ir arī pastāvējis "valsts maizē" : ) Bet sakarā ar kautkādiem tur supergrozījumiem nekas nebija par to jāmaksā, izņemot sodu, viss likumīgi.

Nu jau kopš 4. janvāra sabiedriskajā transportā neesmu kāju spēris.

Tātad: benzīns/gāze. 4 ātrumu kārba, noskrējiens labs - 314k tagad gan jau kādi 350k (īsti nezinu, spidometrs/odometrs noklājies, ātrumkastē, spidometra troses galā esošajam plastmasas gliemezim kirdik, varbūt mainīs kasti no 4 uz 5, tad pie reizes, tāda sīkuma dēļ nav vērts jaukt kasti ārā)

Golfs kā golfs (tāpēc arī bildi nelikšu), pabraukts, palietots, grab kā naglu kaste (dekoratīvais apšuvums), bet man priekš A - B netraucē. Zin kā, pirmā mašīna, mīļa ar visiem saviem niķiem, stiķiem : )

Kas noticis/mainīts:

*) Uzreiz tika nomainīti priekšējie amīši, šarnīri, esošie bija absolūti nelietojami.

*) Zem Salu tilta aizdedzei noplīsa "dalītājs", nu tas, kas griežās un dod kontaktu uz svecēm. Nopirku jaunu (~3 Ls), uzliku - klusums. Ak tavu nelaimi, šim motoram ir franču dalītajs ar "Pikaso sistēmu" tas nolūzušais plastmasas gabaliņš iekritis iekšā dziļāk un salauzis Hola dačiku (pareizi pateicu?) Tika atrasts čoma graustuparkā vecumdienas izbaudošs Pasāts, no kura tika pārlikta aizdedze. Bosch. Nu jā, pilnīgi cita sistēma, Stylish, Praktish, Gut! Sorry, franči, Boscham tas plastmasas gabaliņš nekur dziļāk netiktu : )

*) Čomam krustojumā pie sarkanā plīsa zobsiksna... Bet viss mierīgi, vārsti veseli, nomainīja un viss OK.

*) Stūres pastiprinātājs strādāja uz vienu pusi tikai un ēda savu eļļu. Apnika. Amputējām, kautkad jāliek parastā stūres reika, esošā ir pie visa vainīga. Un vispār nafig Golfam stūres pastiprinātājs?

*) Braucam no spēles Jūrmalā (Esmu mūziķis un ar 2 sintiņiem, statīviem, koferi sabiedriskajā kautkā nevelk, tāpēc jau vajag to auto), čo ta baigi stūre velk uz vinu pusi un pagriezienos rats ēd arku nost. Ahā, silents turās uz neko! : D Nu labi, no Jūrmalas ar 50 km/h uz Rīgu.. Abi nomainīti, efekts uzreiz jūtams : )

*) Par šito gan esmu dusmīgs - Kā jau pēc Mērfija likumiem, ziemā, kad bija -15C tieši nobeidzās salona propellers : ( Kad ātri brauc, tad vēl nekas, bet tā - nepatīkami... Jāmaina

*) Termodačiks radiatorā, kas slēdz iekšā propelleri
*) sajūga disks
*) Ģeneratora/stūres stiprinātāja siksna
*) Gaisa filtrs
*) Blīvgumija starp ieplūdes kolektoru un karburatoru
*) Sveces, to vadi. Bija Bosch 3kontaktu, ieliku NKG vienkāršas, bet starpību nejūtu.
*) Eļļa + filtrs
*) Priekšējie bremžu kluči
*) Aizmugurējie trumuļi, drīz arī kluči
*) Stāvbremzes troses
*) Vēl visādi sīkumi kā benzīna filtrs, atdures durvīm, ieliktas "ziņas" - tas ir 2x RRR S-30, Pioneer CD- ola, antena : D

Par patēriņu negribu melot, jo, kā noklājās spido/odometrs nav ne jausmas, un nemēru. Vasarā iepūtu pilnu gāzi (~58 l) un pa šosejām galvenokārt mierīgā stilā nobraucu 633 km. Bet tas ir pirms minētās blīvgumijas maiņas. Benzīnu ēd par daudz, karburatoram kautkas... Bet par to attiecīgajā forumā.

Nav jau kur remontēt! 70% no augšminētā ir paša un cita rokām piepalīdzēts no sērijas "tepat, sētā".. Dažreiz sanāk aizbraukt pie čoma uz laukiem, tur ir riktīga darbnīca, viss nepieciešamais - virpas, kompresori, vinčas, bedres... Servisiem man nav nekādas uzticamības, arī pieredzes nav. Cik palasu šeit forumos - nu traki. Un Goilfam jau nav nekas tāds, ko nevar garažā izdarīt! Pats tepat, Rīgas vidū sētā mainīju minētos trumuļus, nomainīju! Bet servisā jāpierakstās, autiņš uz dienu nav, termiņi: kas tas tāds? Jāmaksā, kādas garantijas? IMHO.

Priekš kam man tas viss? Lai arī rokas līdz elkoņiem eļļā, tomēr ir patīkami, ka zini, kas tur ir zem haubes!

Kopumā domāju, ka priekš pirmā auto ir OK! Zinu, kas jāmaina, uz ko viņš ir spējīgs, savu funkciju pilda. Augstais vērtējums laikam tāpēc, ka īpašās jūtas, kā jau pret pirmo! : )

Kā produkts - ļoti labs, par to paldies VW, priekš savas cenas/kvalitātes cepuri nost! Kurš no attiecīgo cenu kategoriju mūsdienu auto ies tik ilgi?

Kā jau pie katras mašīnas - jāpierod. Es pat mīnusu nevaru pateikt tagad.. 1 dienu pabraucu ar tāda paša gada BMW 316i. Ārprāts, kur var būt tik maz vietas iekšā, kas tur jauniešiem patīk? Izskats? Jā, smuki viņi ir gan. Nu mašīna kā mašīna, vienigais jā, grab mazāk, it kā "ekstrīgāks", bet vietas maz. Pakaļas piedziņa? Ir savādāk, bePabraucu ar 1986 gada supernojātu SAAB. Ū, komforts, komforts! Zem paklāja var zemi redzēt, bet komforts jā, patīk! : ) Ar ex- darba busu NISSAN Primastar kādi 2k nobraukti - nu jā, jauns ir jauns : ) tas viss tā, manas pieredzes sākums.

Par pārdošanu nevar būt ne runas, par tik vecu auto nekad nedabūšu to, cik tur ir sagrūsts iekšā. Kamer ies - braukšu. : )


jazznfunk @ 22.marts 2007 0:00
Volkswagen Passat 4motion 3.2 DSG 2006 Novērtējums: 10 Komentāri [5]
Radās iespēja pabraukt pāris tūkstošus ar VW Passat 4motion 3.2l benzīnnieku ar DSG automātisko kārbu. Aprīkojums - samij samij - biksenons, baltā koža, krutākais audio, duālais klimats, koka stūre u. c. Rāviens monstram ar 250zs ir vienkārši apbrīnojams, arī DSG kārba slēdz pārnesumus bez jebkādas raustīšanās.

+degvielas patēriņš ir 8.2l/100km braucot ar 130km/h
+ļoti ērts un viegli vadāms
+pat pieci pieaugušie mierīgi nobrauca 5200km
+ļoti ietilpīgs bagāžnieks
+lieliska optika, papildus ir pagriezienu lampas, kas ieslēdzas pie noteikta stūres rata pagrieziena
+koka stūre ir nesalīdzināmi labāka par ādas un plastmasas stūrēm
+190km/h sasniedz pavisam nemanot, iespiežot pedāli grīdā nostrādā kickdown un tad sajūt īsto zvēru!!!

- cena+ apdrošināšana
- baltā āda smērējas
- čakarējās skybrake
- samērā ķēmīgi koka ielaidumi salonā un virs pulksteņiem liels PASSAT uzraksts
- sen nav krasi mainīts Passat izskats

Auto iegādāts š. g. janvārī un bija nobraucis 3000km.

Ieteikums - varbūt iegādāsies cilvēki ar simpātijām pret VW, bet pārējie, lai padomā par Lexus, Toyota vai Skoda/Seat, jo cena ārprātīga.
kliks @ 21.marts 2007 0:00
Volkswagen Golf III 2,8 1996 Novērtējums: 9 Komentāri [12]
Nu jau gandrīz pus gadu braucu ar savu pirmo auto VW Golf 3. Pirmo mašīnu gribēju ne īpaši dārgu, bet labā stāvoklī..
Saka, ka pirmais auto pats atnāk pie tevis - un tā arī bija! Kā ieraudzīju, iemīlējos!!
1996. gads, 2,8 VR6, 174ZS, 5 durvis, ABS, klimata kontrole, elektriskie logi, sēdekļu apsilde, ādas salons.
Mazs un spēcīgs, ļoti spēcīgs... :))) ēd aptuveni 12l pilsētā, 8-9 uz šosejas. Manuprāt ļoti adekvāta apetīte, skatoties uz motora tilpumu..
Toreiz nobraukums bija 143, tagad 153. Mašīnas ritošā daļa ideālā stāvoklī, nomainīju tik bremžu klučus.
Esmu sajūsmā par savu auto - nepieviļ nedz komforta, nedz spēka ziņā!
Uz ceļa turas tiešām stabili, esam labi izbraukuši pavisam trakus ceļus. Tiesa, ja aizmugurē sasēžas cilvēki, uzmanīgi jābrauc caur bedrēm - jo zems tomēr....
Citi saka golfiņš, nekā tur no viņa nav - bet nevajag jau ņemt kuru katru! Man paveicās: ))
Inta @ 21.marts 2007 0:00
Peugeot 407 SW 2006 Novērtējums: 8 Komentāri [2]
Nopirku so eksemplaru decembra beigas: benzins, automats TIP- TRONIC,2.0 140Hp, klima, sedeklu apsilde, lietus sensors, atpakalgaitas sensori, vienigi samta salons.
Esam cetri cilveki gimene, bet ir gana praktisks, ietilpibas zina problemas nav sagadajis, pagaidam nesudzos.
Uzraviens ok, uz sosejas un grunts turas vienadi stabili.
Ta ka ir darba masina tad katru dienu ar vinu nebraucu, un noskrejis esmu nieka 6000 km,60%soseja,40% grunts.
Vainas konstatejis nekadas nesmu, komfortabls, ari aizmugure sedosajiem, ja nesez pie stures tads ka es 1,95cm un tads pats aizmugure. Gaitas ipasibas un stabilitate uz cela vienkarsi ideala, tas kas man patik pegijos. Normala masina, par normalu cenu prieks videjas klases autiniem, panemu pa 17500 ls, operativaja lizinga.
Aizmirsu piebilst, par to ka berni sajusma par stikla jumtu.
Ja kas mainas manos uzskatos, dosu zinu velak kad bus vairak noskriets.
 
valts @ 20.marts 2007 0:00
Audi Coupe Q 1985 Novērtējums: 10 Komentāri [12]
Tātad apmēram pirms pusotra gada nopirku savu kupeju - bija apnicis braukt ar hondas nemotoru. Hondas nemotors gan drīz pēc tam pazuda pavisam - atdevu uz metināšanu, bet metinātāji ņēma un grāvī nošķīla. : (
Īsi sakot no Vidzemes uz Rīgu atceļoja 2.2 KV quattro brīnums. Pirmie iespaidi - smuks pēc suņa, iet lopā un rūc tā ka stikli mājām ielu malās laukā birst (spooorta taisnā truba un galā vēl piemetināts saksofons/skurstenis (tā man viņu servisā nodēvēja) : )
Sākumā ar viņu braucot bija tendence reizēm pēkšņi noslāpt, sevišķi drīz pēc uzpildīšanās, taču ar konsekventu nestes benzīna lietotšanu parādība kļuva ar vien retāka un pēc pāris mēnešiem pazuda pavisam. Attiecībā uz benzīnu - cik ēd - nezinu vēl joprojām : D Nav sanācis mērīt un mani pat neinteresē.

Pirmās trīs dienas pagāja mācoties trāpīt pirmajā ātrumā : ) Beigās jau bija ZB un no krusta sāku pa taisno ar otro braukt, jo tur vismaz varēja zināt, ka tas būs otras, nevis atkal ablomīties uz trešo. Jāpiebilst ka izjātā kulise ilgāku laiku sākumā traucēja "skrieties", jo pašā atbildīgākajā brīdī vairākkārt sanāca kā loham bakstīties, cenšoties pārslēgties starp ātrumiem. Abloms liels : )
Sākuma braukšanas iespaidi, izņemot ka "iet lopā" (sevišķi pēc hondas nemotora) pēc pāris nedēļu palietotšanas bija vidēji - visu laiku kaut kur kaut kas klabēja, lielā ātrumā gaita peldēja un līdzīgi gļuki.

Pirmā piegājiena darbi bija filtri, sveces, siksnas, vadi utml., tika korekti pāriets pāri visām gaisa trubām, salodēti šaubīgie vadi utml. Pēc šiem darbiem, komplektā ar vakuuma paātrinātāja savešanu kārtībā un regulēšanu uz kompja, tika uzrādīti vēl labāki rezultāti par "lopā iešanas" tēmu.

Kā noskaidrojās pēc ritošās daļas remonta, kur tika mainīta granāta un stūres pirksts, gultnis un pārlasīti aizmugurējie bremžu suporti, atklājās, ka pie iepriekšējiem vadāmības gļukiem vainīga bija savirze, kuru uztaisot, autiņa uzvedība izmainījas par 180 grādiem un až ārā kāpt negribējās - manā uztverē kvatra bija palikusi par perfektas uzvedības aparātu. Apmēram mēnesi vēlāk nobira starteris un par 36 latiem tiku pie pilnībā pārlasīta startera.

Tad atnāca ziema un priekus iztraucēja nosprādzis aizmugurējais amortizators. Tika uzliktas jaunas plazas un jaunas atsperes aizmugurē. Prieki gan ilga apmēram mēnesi, jo pieteicās sajūgs. Sadabūju pilnu SACHS komplektu un vēl pa kādu nedēļu servisā man viņu uzlika. Nedaudz vēlāk testējot jauno sajūgu uz Jūrmalas šosejas pie 180km/h sāka jūtami samazināties ātrums, motors sāka raustīties un pa "skursteni" sāka nākt zili dūmi. Nostāju malā, palūrēju zem kapota, viss bija vienā eļļā un trubas bija atrautas vaļā. Aizvilkos līdz Rīgai atpakaļ. Nekas neuzlabojās un kvatra tika atstāta servisā "rindā". Pēc nedēļas tika noņemta galva un nokonstatēts, ka virzulis viens izkusis. No servisa tika dots uzdevums atrast citu virzuli. Kad virzulis tika dabūts, vēl pēc nedēļas tika konstatēts, ka bloks arī čupā. Tad arī mans megarulzs tika izmests no servisa ar noņemtu galvu, jo neviens negribēja viņu taisīt.

Beigās sameklēju, kas man viņu sataisīs, tika iepirkti visādi remontloriņi - blīves, gredzeni, vadīklas, šāles. Bloks cits, galva cita. Kopā apmēram 2 mēneši pagāja. Pēc visas epopejas man uz šito tačku jau bija iestājies atstojs un pēc TA nobeigšanās kvatra nostāvēja "pie sētas" gandrīz pusgadu. Pāris mēnešus atpakaļ gan tika izvilkta no stāvēšanas, tika nomainīta stupica, gultnis, kārtīgi atrestaurēti pakaļējie suporti (kas iepriekš ik pēc pāris nedēļām bija jāatgaiso), uzlikti jauni bremžu diski + kluči, vecie izrūsējušie priekšējie lukturi un apšķaidītais "kupenu bamperis" tika nomainīti. Arī TA izieta. Tagad atkal maucu un priecājos par jauno motoru un bremzēm: ) Drīzumā paredzēts nomainīt priekšējo piekari un ielādēt jaunas virpotās bukses. Uz vasaru domāju aizdzīt uz krāsošanu.

Kopumā vērtējot, veco typ85 kvatru uzskatu par vienu no ideālākajām mašīnām, ja viss ir tehniskā kārtībā. Ja nav, tad tā lamata var tiešām uzkrist uz nerviem: ) Kopumā šito tačku negribu mainīt ne pret vienu plastmasas tabureti.
Ja būtu jāpērk cita mašīna, simt punktu, ka pirktu atkal veco kvatru. Ņemiet par labu : )
zhavoronoks @ 20.marts 2007 0:00
Volkswagen Sharan 1995 Novērtējums: 8 Komentāri [5]
Nopirku Shari pirms gada no Vācijas ar svaigu TA par 4500 EUR. Gadu nobraucu un tagad skati izgāju ar pirmo reizi. Gada laikā 2 x nomainīju motoreļļu, nomainīju vienu aizmugurējo bremžu suportu (WW, Audi slimība), zobsiksnu un kopā ar to 2 blīvslēgus. Ņemot vērā intensīvo braukšanu (300 - 400 km/nedēļa) domāju, ka šādi remonti nav nekas traks. Izskatās, ka WW Sharan nav luksus auto, bet parasts, izturīgs darba zirgs. Vienīgi ar 2,0 benzīna dzinēju nedaudz vārgs
jurciks @ 19.marts 2007 0:00
Renault Laguna 2,2d 1995 Novērtējums: 5 Komentāri [2]
Renault Laguna 1995, 2,2d hetčbeks. Auto iegādājos 2006 . gada vasarā. Jūlijā, ja nemaldos. Pats atdzinu no Vācijas. Tāka tagad esmu (par laimi ) pārdevis to , varu pastāstit sīkāk : D. Tātad... pērkot bija līdzi servisa grāmatiņa, pēc papīriem viens saimnieks. Vizuāli pievilcīgs, salons ērts, tiešām daudz vietas salonā. Gaitas īpašības: mīksts, stabils arī pie liela ātruma. Degvielas patēriņš pats mazākais, kas bija braucot no Vācijas ap 90km/h bija 4,5 litri, domāju ka labs rādītajs. pilsēta gan ap 7 litri aizgāja. Jauda... braucot pie 120-140km/h ir ok... tikai līdz tam bija jātiek... jūtams turbīnas trūkums. Sākas problēmas kad no rītiem piešķīlu auto( leca ideāli, šajā ziema nebija nekādu problēmu ari lielāja salā) bija tāda nelaba skaņa... tad tā progresēja it īpaši kad sāku braukt... Sanāca tā ka bija jabrauc atkal uz Vāciju, un vienīgais auto bija Renault... tad arī nelielā klabēšana pārvērtās ļoti lielā, braucot uz, salīdzinōši jaunā, Polijas autobāņa. Nebija iespējas veikt remontu un ta ari aizbraucu ar grabošu motoru uz DE un pēc tam ari tiku uz LV. Motors tika izārdīts... rezultāta tika nomainīts sasprādzis virzulis, kurš bija ari ķīlējis(motors netika pārkarsēts), pēc smaga un neērta remonta, par ko jāpateicas franču mehāniķiem, motors atkāl bija lietojams, taču atkal parādījas neliela klaboņa... kā jau minēju raksta sākuma .. auto tika pārdots.
Kopsumā varu teikt, ka nekad vairāk neiegādāšos šādu auto, kaut vai tikai dēļ motora. Var jau būt, ka man nepaveicās.
+mazs patēriņs
+ērts, plašs salons
+labs dizains( subjektīvi vērtējot)
+labas gaitas īpašības
+salonā nekas negrabēja( ko nevar teikt pa motoru : ) )

- Ražots Francījā
- slikts motors(vismaz mana gadījumā)
- motoru remontēt ir ļoti neērti
- ļoti grūti pardot

p. s Paredzu, ka varbūt man vienam tā nepaveicās ar motoru, lai gan paziņas Volvo s40 ar 1,9td Renault motoru ari sāka grabēt, jo , piemēram, kā jau minēju pieleca ideāli sala laikā un maz tērēja degvielu. Uztveriet manu rakstu, ka aprakstu par manu konkrēto auto nevis visu Renault ''nolikšanu''.
bezturbo @ 17.marts 2007 0:00
Saab 9-5 1998 Novērtējums: 9 Komentāri [5]
Uz saab 9-5 skatiijos jau ilgu laiku bet vienmer kaut kaa nesanaaca iepirkt. Baidiija daargas dalas un remonti. Bet nu beigaas izdomaaju taa: ka viss jau drosi vien kaa ar jebkuru masiinu buus atkariigs no iepriekseejaa saimnieka un vispaareejaa tehniskaa staavokla. Taa nu Pie saaba tiku loooti
aatri citiem varbuut tas liktos rekordiis laiks. Vienu jauku dienu izdomaaju ss. lv paskatiities kaadas Saabiem ir cenas nu taa tiiri interese peec. Peec minuutes ieraudziiju sludinaajumu Saab 9-5 ar visaam ekstraam tiko no Beļģijas pa 5600 EUR piezvaniiju un paardeveejs jau pa telefonu nolaida cenu uz 5000 EUR esot naakamajaa dienaa uz beļģiju jaabrauc peec citiem auto un vajagot naudu. Nu OK braucu skatiities protams izbraucot neko daudz nesparatiisi iet OK nekas negrab un negaudo Bet tas absoluuti NAV garants tam ka Viss ir kaartiibaa (ir bijusi pieredze ar citiem auto kad it kaa viss OK bet kad pacel augsaa tad izraadaas remonti uz 600-1000LVL)
Taa kaa bija sestdiena un jau peecpusdiena un nezinaju kur iisti paarbaudiit noleemu veikt vienkaarsako celu tas ir uz TA apskati jeb diagnostiku. Tur izraadiijaas ka viss ir kaartiiba un lai izietu TA vajag miglas lukturi ielikt vietaa (remonts bija uz 6LS) Veel 1 ielika par to ka nedaudz naak eļļa (nepil bet nedaudz suucas) no stūres mehānisma bet tas esot Saabiem normaali ?! Nu hvz kaut kad buus veel kaadaa servisaa par to jaapjautaajas. Paareejais pa nulleem.

Dizains:
Lieku 10 no 10 nu nez personiigi man liekas ka 9-5 dizains ir vienkaarsi ģeniāls viss ir tik perfekti pārdomāts visas līnijas gan eksterjera gan interjera dizains ir perfekts. Panelis kurs pilns ar pogām slēdži rokturi vis ir vienkārši perfekti nostraadaats. aadas apsuvums apdares materiaali viss ir augstaa liimenii. Ergonomika laba neiztur kritiku argumeents ka daudz pogu un neko saprast nevar taa nav pogas ir lielas vis ir loģiski sakaartots un saprotams. Taapat arii atsleegas atrassanaas vieta ir loti parociiga.
Mūzikas sistēma nu ļoti augstā līmenī 9 skaļruņi perfekti basi noteikti ka tikpat laba kaa BMW 7 seerijaa vai pat labaak pilniibaa apmierina.
Dzinejs:
2.3t LPT 170 ZS pateerins 7-8l100KM pa šoseju kruīzā pa pilseetu nu ļoti dažādi no 12l/100KM -16l/100km. Ceļ labi no visiem apgriezieniem labs griezes moments jau pie 2 K apgr. Nav turbobedres. Nu faktiski loti optimaals jaudas agregaats (laba jaudas veiktspeejas attieciiba un sapraatiigs degvielas pateerins.
Ātrumkaarba:
Sleedzaas perfekti praktiski nejuut paarslegsanos ir sport un parastais reziims bet jeegu sport reziimam neredzu jo vis atkariigs kaa riikojas ar gaazes pedaali taa arii kaarba sleedzas ja strauji min griidaa tad pa 2 robi sleedzas uz leju un tad ir labs paatrinaajums. Sport reziima laikam tur ilgaak augstaakus apgriezienus.
Komforts:
Salons ir kluss laba skaņas izolaacija nekas negrab braucot pa bedreem mazliet cietaaka piekare saliidzinot ar BMW 5 seeiju vai Audi A4 bet tikai mazliet perfekti turas uz cela seedekli eerti vieniigi vareetu veeleeties labaaku saanu atbalstu.
Beigu veerteejums:
Diazins - 10
Vadaamiiba - 8
Komforts- 8
Cena/ aprīkjums 10 ( 9-5 pamataa ir labi apriikoti ar kruiizu klimu aadu atšķiriibaa no vaacu auto kur biezi pastaav iespeeja ka kaadas no ekstraam nebuus) Videejaa tirgus cena 98. gada auto saakot no 6000EUR
Kopaa 9
Konkurenti:
BMW 5 seerija
Audi A6
Mersedes E klase

No augstaak mineetajiem esmu braucis padaudz ar BMW 5 series BMW ir nedaudz labaaka skanas izlocaija un mazaak juut bedres bruģi utml. Bet BMW noteikti zaudee uz dizainu apriikojumu cenu.
Audi: Ir daargaaks ar daargu alumiinija piekari nu nez personiigi man ne ar ko nesimpatizee.
Vieniigi sava zinaa 2.7T Biturbo Quatro vareetu buut labs eksemplaars bet nu maksaa tak arii ap 10K EUR
Mersedes E klase iistos Mersedesus beidza razot laikam 95. gadaa : ) salons izskataas traģiski (vecmodiigs) Maksaa daudz.
Ja gribi lai tavs autins izskataas daargaaks nekaa patiesiibaa ir Tad Saab vareetu buut iistaa izvele. Kad daziem pazinaam un koleegiem patecu par kaadu ciparu nopirku dazi neticeeja jo domaaja ka maksaa ap 10-15K EUR : )
Tagad atliek braukt un paarliecinaaties kaa buus ar tehnisko izturiibu....

 
Jānis @ 15.marts 2007 0:00
Opel Meriva 1,3 CDTI 2006 Novērtējums: 6 Komentāri [18]
Sveiki!
Tā kā ir pagājis jau vairāk kā gads, kopš 2006. gada 7. martā saņēmu savu jauno Opel- Meriva 1,3 CDTI, nolēmu pastāstīt ''Iauto'' lasītājiem par savu pieredzi.

Iegādes pamatojums

Kāpēc izvēlējos šo auto? Tāpēc, ka biju drusku iekrājis naudiņu un varēju atļauties jaunu auto cenā ap 10 tūkstošiem latu, nedaudz talkā ņemot arī līzingu. Par minēto summu gribējās tādu auto, kurš būtu maksimāli ietilpīgs, ar gaisa kondicionieri un vienlaikus ekonomisks, bet prestiža apsvērumiem nebija nozīmes.
Kādus auto vēl apskatīju, bet nenopirku. Mazā klase (piemēram, Mitsubishi- Colt, Hyundai- Getz, Volkswagen- Polo), būdama nedaudz lētāka, bija dabūjama par 8-9 tūkstošiem latu, tomēr mūsu ģimenei ar diviem bērniem ir par mazu. Kompaktklases hečbeki (piemēram, Opel- Astra, Ford- Focus, Renault- Megane) par Merivai līdzīgu cenu piedāvā mazāk vietas salonā. Kompaktklases universāli piedāvā lielākus bagāžniekus nekā Merivai, mazākus salonus, taču ir dārgāki.
Sakarā ar to es aplūkoju nedaudzos tirgū pieejamos mikrovenus. Renault- Modus man neiepatikās tamdēļ, ka spidometrs un citi rādītāji ir salona centrā un bagāžnieks ir mazs. Hyundai- Matrix subjektīvi likās neglīts, un nepatika arī spidometra centrālais novietojums. Fiat- Idea, manuprāt, ir nedaudz mazāk kvalitatīvs par Merivu. Lieliskie Nissan- Note un Škoda- Roomster tolaik vēl nebija pārdošanā.

Motora izvēle

Savu Merivu pasūtīju no rūpnīcas sev vēlamajā komplektācijā un gaidīju to trīsarpus mēnešus. Izvēlējos mazāko dīzeļmotoru, kuram ir četri mazi cilindrīši, darba tilpums 1248 kubikcentimetri, bet maksimālā jauda - 75 zirgspēki pie 4000 apgriezieniem minūtē. Toties maksimālais griezes moments ir 170 ņūtonmetri apgriezienu diapazonā no 1750 līdz 2500 apgriezieniem minūtē, kas ir vairāk nekā 1,4 litru 90 zirgspēku, 1,6 litru 105 zirgspēku un 1,8 litru 125 zirgspēku benzīna motoriem.
Daudzi apgalvo, ka 1,3 CDTI esot nīkulis, un teic, ka, ja pirku dīzeli, tad vajadzēja ņemt 1,7 CDTI ar 100 zirgspēkiem. Jā, dinamiskie rādītāji 1,3 CDTI ir pieticīgi - maksimālais ātrums 156 km/h, ieskrējiens līdz 100 km/h - 17,8 sekundes. Tomēr tie aptuveni ir mana bērnības sapņa - 80. gadu Žiguļa - līmenī un mani, mierīgas dabas braucēju, pilnīgi apmierina. Kāpēc maksāt vairāk par 1,7 CDTI, ja šāds motors nav vajadzīgs?

Tehniskās vainas

Pašlaik ir nobraukti 17,1 tūkstoši kilometru. Dažas tehniskas problēmas ir bijušas, tomēr uz ceļa palicis neesmu. Vasarā dažkārt novēroju, ka stāvošam auto patvaļīgi slēdzās iekšā signalizācija. Tamdēļ augustā pie 9,2 tūkstošu km nobraukuma garantijas ietvaros tika signalizācija pārprogrammēta, tai samazinot jūtīgumu. Pēc tam vaina vairs nav likusi par sevi manīt.
Vēl pirmā gada laikā (vidēji reizi mēnesī vai divos mēnešos, bet ziemā biežāk) bija novērojama nepatīkama lieta - iesilušam dzinējam tukšgaitā turējās paaugstināti apgriezieni un no motora telpas puses nāca deguma smaka. Ja normāli apgriezieni iesilušam dzinējam ir ap 750, tad tajās nelabajās reizēs tie cēlās līdz 950-1000. Mainījās arī dzinēja skaņa - ja parasti tā bija tāda tīra, tad tajās nelabajās reizēs parādījās papildus kaut kāda pieskaņa, džinkstēšana, tā, it kā kaut kāda ķēde kaut kur berztos gar kādiem zobratiem. Šīs lietas parādīšanās bija nejauša un es nevarēju saskatīt kaut kādu sakarību, ka tā nelabā lieta rastos kaut kādos konkrētos apstākļos - šie simptomi parādījās gan braucot pa pilsētu, gan pa šoseju. Apstāšanās gadījumā pēc dzinēja noslāpēšanas, nākamo reizi iedarbinot motoru, vaina vairs neatjaunojās. Turklāt bieži bremzējot pie maziem ātrumiem brīžos, kad ātrums samazinājās līdz 5-20 km/h, dzinējs tiecās noslāpt - apgriezieni kritās tuvu noslāpšanas robežai (ap 600), tomēr motors nekad nenoslāpa un tad apgriezieni atkal īslaicīgi kāpa pie 1000 un tad atpakaļ normālā līmenī. Vārdu sakot - bija novērojami svārstīgi apgriezieni bremzēšanas nobeiguma fāzē. Februāra sākumā ar šīm sūdzībām vērsos ,, Adam Auto,, servisā. Uz remontu bija jāgaida ilgi (26 kalendārās dienas), bet izskatās, ka marta sākumā auto garantijas ietvaros tika salabots kvalitatīvi. Mašīnai pārprogrammēja motora vadības bloku un/vai EGR vārstu. Tagad viss ir labi - apgriezieni tukšgaitā turas stabili gan kustībā, gan bremzējot, gan stāvot uz vietas.
Lampiņa līdz šim ir izdegusi tikai viena - tā bija aizmugurējā kreisās puses gabarītu uguņu lampiņa, kuru nomainīju pats jūlijā pie 7,4 tūkstošu km nobraukuma. Izmaksas - tikai 20 santīmi.
Vēl maijā piektajā kilometru tūkstotī pats novērsu bagāžnieka vāka grabēšanu, pie slēdzenes atsevišķas vietas notinot ar skoču. Pēc tam bagāžnieka vāks vairs nav grabējis.
Zem blakussēdētāja sēdekļa manam auto ir bīdāma atvilktne. To pirmajos auto lietošanas mēnešos aktīvi lietoju, kamēr tā sāka sliktāk bīdīties, brīžiem aizķerdamās. Septītajā kilometru tūkstotī šo atvilktni izvilku laukā un neesmu turpmāk ne salabojis, ne lietojis.
Citu tehnisku problēmu manai Merivai nav bijis.

Salons, bagāžnieks

Opel- Merivai lielais pluss ir priekš attiecīgajiem ārējiem gabarītiem (garums - 405 cm, platums - 169 cm) milzīgi plašais salons. Manai Merivai stūre ir regulējama uz augšu un leju, vadītāja sēdeklis uz augšu un leju, tamdēļ pie stūres es, būdams 181 cm garš, varu iekārtoties ideāli. Vienīgi sēdeklim varēja būt izteiktāki sānu atbalsti, bet tas vairāk vajadzīgs pie strauja braukšanas stila, kāds man nepiemīt. Priekšējais stikls, kurš aizsniedzas tālu uz priekšu, kā arī augstie griesti rada patīkamu plašuma sajūtu. Mīnuss ir sliktā pārredzamība, veicot kreisos pagriezienus, jo abi jumta balsti ir resni un stiklotais trijstūris starp tiem - šaurs. Dažkārt nākas drusku paliekties uz priekšu vai zemāk, lai pārskatītu pagriezienu. Blakussēdētājs savā vietā jūtas ideāli, jo izbauda plašo skatu uz priekšu un lielo brīvo telpu virs galvas.
Aizmugurē var ērti sasēsties trīs liela auguma cilvēki, ar ceļiem neskarot priekšējo sēdekļu atzveltnes un ar galvām neskarot griestus. Ja malā noliek bērnu sēdekli, tad ar apmierinošu komfortu iespējams aizmugurē sēdēt vēl diviem pieaugušajiem. Aizmugures sēdekļu atzveltnēm var regulēt slīpumu. Bez tam iespējams aizmugures sēdekļa vidusdaļu nolocīt lejā un abas malas sabīdīt uz vidu un uz aizmuguri, iegūstot papildus 5-6 centimetrus pasažieru kājām un tikpat daudz zaudējot no bagāžnieka garuma. Tādā gadījumā aizmugurē var sēdēt divi pasažieri. Protams, ka ir iespējams pilnībā nolocīt aizmugurējos sēdekļus, iegūstot līdzenu grīdu un 1,41 kubikmetru tilpuma lielai bagāžai.
Bagāžnieks parastā stāvoklī ir vidēji liels - 360 litri, tāpat kā vidusmēra kompaktklases hečbekiem. Toties tam ir plašas ,, pagrīdes,, nišas un divas kabatas sānos, kur var salikt aptieciņu, avārijas trijstūri, ugunsdzēšamo aparātu, velkamo auklu un citus sīkumus. Bagāžniekā ir bagāžas nostiprināšanas tīkls. Zem bagāžnieka ir pilnizmēra rezerves ritenis. Ja līdz pārsegam bagāžnieka telpas nepietiek, tad ir iespējams kraut mantas līdz jumtam - ir tikai jāpiedomā, kā krauj, nevajag likt smagus priekšmetus virsū trausliem vai citādi ievainojamiem priekšmetiem.
Piemēram, septembrī braucām no laukiem Alūksnes rajonā trīs pieaugušie un divi bērni sēdeklīšos. Vēl atvedām četras jaunas ziemas riepas, divus maisus kartupeļu (katru ap 45 kg, vienu no tiem priekšā vecākajam dēlam zem kājām), divus maisus ābolu (ap 10-15 kg), nedaudz kabačus, burkānus, gaļu, sēnes, kā arī vairākus lielos iepirkumu maisus ar drēbēm un citām pašiem un bērniem nepieciešamajām ikdienas lietām.

Vadāmība, gaita

Opel- Meriva gaitā ir patīkama, jo labi turas uz ceļa, ir pastingra un savākta. Ja ceļš ir vājas kvalitātes, tad uz bedrēm nedaudz pakrata, tomēr tas ir ar mēru. Skaņas izolācija salonā ir samērā laba. Dīzelītis patīkami velk pie nelieliem apgriezieniem un augšup pauguros. Ja brauc straujāk un priekšlaicīgi pārslēdzas, tad var sajust turbobedri - tas tā drusku nepatīkami.

Izmaksas

Opel- Merivai 1,3 CDTI stiprā puse ir degvielas ekonomija. Neskatoties uz 1393 kg lielo pašmasu, ražotāja dotais dīzeļdegvielas patēriņš ir 4,3 litri uz 100 km pa šoseju un 6,4 litri uz 100 km pa pilsētu, vidējais ir norādīts 5,0 litru apmērā uz 100 km. Mans secinājums pēc gada braukšanas - šajos ciparos var viegli iekļauties. Faktori, kas palielina degvielas patēriņu:
- kondicioniera lietošana siltajā sezonā - plus 0,3-0,4 litri uz 100 km;
- braukšana temperatūrās zem mīnus 5 grādiem - plus apmēram puslitrs uz 100 km;
- braukšana sastrēgumos - palielinājums atkarībā no sastrēgumu ,, smaguma,, .
Man līdz šim vidējais patēriņš, divas trešdaļas braucot pa šosejām un vienu trešdaļu pa pilsētu, ir 5,10 litri uz 100 km. Uzpildīti pavisam ir 907,21 litrs dīzeļdegvielas par Ls 538,80. Degvielas izmaksas uz 100 km līdz šim sanāk Ls 3,15 - tas nav daudz.
KASKO pirmajam gadam maksāja Ls 410, otrajam gadam - Ls 404.
Pirmā obligātā apkope, ko veicu decembrī pie 14,7 tūkstošiem km nobraukuma, maksāja Ls 53,11 (eļļa - Ls 20,65, filtrs - Ls 7,92, darbs - Ls 24,54).
Transporta nodeva Merivai ar dīzeļmotoru sanāk 45 lati gadā, jo auto pilnā masa pārsniedz 1,8 tonnas.
Ziemas riepu Kleber- Krisalp HP komplektu (izmērs 185-60/R15) rudenī pirku par 160 latiem.
Rudenī aprīkoju mašīnu ar kartera aizsargu, kā arī priekšējiem un pakaļējiem dubļusargiem. Par šīm lietām par materiāliem kopā samaksāju Ls 90,28 , bet par darbu - Ls 60,42.

Nobeigumā nevaru nepieminēt vienu trūkumu - Merivai ir maza tilpuma (apmēram 2 litrus liels) stiklu apskalošanas šķidruma trauciņš, kurš dzinēja telpas kompaktuma dēļ ir apslēpts zem priekšējā labā spārna. Šķidruma līmenim nav nekādas indikācijas. Tādējādi nevar pateikt, cik daudz šķidruma ir palicis trauciņā, un cik daudz ir jāpielej. Ziemas šķīdonī tamdēļ visu laiku jāvadā bagāžniekā līdzi stiklu mazgāšanas šķidrumu, lai nepieciešamības gadījumā to pielietu.

Par vērtējumu. Likšu ''6'', jo divi garantijas remonti gada laikā pie samērā pieticīga nobraukuma ir daudz. Tomēr ceru, ka turpmākajos gados būtiskas tehniskas kļūmes vairāk nebūs, un tad, piemēram, pēc 5-6 gadiem, iespējams, novērtējumu varētu paaugstināt.
VWfans @ 15.marts 2007 0:00
Hyundai getz 2005 Novērtējums: 6 Komentāri [11]
Braucu ar šo mašīnu no 2oo5. gjūnija mēn. Labās īpašības:

Tik tiešām ļoti ietilpīga, gan salons gan bagažnieks. Paziņas, paskatoties no malas, neticēja tam, bet kad iekāpa salonā- tiešām pārliecinājās par to.
Manevrēšanas spējas - kolosālas, kas ir ļoti svarīgi pilsētā.
Momentā uzņem ātrumu.
Benzīns vispirms gāja-8 l, tagad 6,5-7.0/ziemā/, vasarā-5 l.

Ne visai labās īpašības:

Ir gan tāda sajūta, it kā brīžiem kaut kas grab, tikai nevar saprast- kur?
Benzīna patēriņš varēja būt mazāks.
Varēja būt mīkstāki sēdekļi.
Vasarā briesmīgi spiež saule, baigi liels priekšējais logs.

Bet visumā pagaaidām apmierināta. Jauns ir jauns. Izvēlējos getzu 1.3, jo no visām jaun. maš. -lētākā, garantija-5g.
Mans vīrs briesmīgi necieta līdz šim mazās maš., (pašam viņam ir WW), bet kad pabraukāja pa pilsētu ar to, bija sajūsmā par manevr. spējām, un tagad bieži vien no manis aizņemās manu auto. Tātad, ja nebrauc briesmīgi tālos gabalus- nekāda vaina. Nezinu, ko teikšu pēc 2 gadiem, bet pašlaik- OK.



Kaba @ 11.marts 2007 0:00

Lasītākie raksti

Jaunie raksti