Sakarā ar nepieciešamību iegādāties jaunu dienesta auto, sāku meklēt sev piemērotu automašīnu. Kritēriji pēc kuriem tā tika meklēta bija šādi:1) pietiekami daudz un, galvenais, pietiekami ērtas vietas visiem pasažieriem;2)dīzelis ;3)klimatkontrole vai vismaz kondicionieris 4) vēlams - kruīzikontrole un automātiskā kārba. Jāpibilst, ka šo pasākuma nedaudz sarežģīja tas, ka mans augums ir 186 cm, kas nozīmēja to, ka aiz manis neviens īpaši ērti nevarētu justies. Apskatījām hondu F- RV, Mitsubishi space wagon, renault scenic, mazda 5... Nu, nekas diži nespīdēja!Pieregulēt vadītāja sēdekli vēl kaut kā varētu, bet teikt, ka jūtos ērti - gan nē... nemaz nerunājot par pasažieriem, kas sēdēja aizmugurē! Protams, ka sākumā vadījos pēc ražotāja firmas, bet, galu galā, nejauši braucot garām Fiat salonam iebridu tajā un ar pārsteigumu konstatēju, ka visiem pamatkritērijiem (ar dažām atlaidēm) atbilst tāds eksotisks brīnums kā Fiat Multipla. Pats esmu no tiem, kas regulāri seko auto jaunumiem un aptuveni zina, kas ir slikts auto būvē un kas labs, bet šoreiz es nolēmu, ka nu i nafig - braucu taču ar automašīnu , nevis ar firmu.... Tā nu nolēmu uzspļaut veselam saprātam ( kas teica, kā jāņem Mazda vai vismaz Renault Scenic) un pakļāvos emocijām, kas visērtāk jutās šajā te dīvainā Fiat Multipla. Pilnīgi neloģisks lēmums, bet ļoti praktisks. Tā nu tika iegādāta dienasta un privātām vajadzībām pilnīgi jauna automašīna no Fiat autosalona G. Astras ielā, ar dīvaino apzīmējumu - Multipla. Lieki teikt, ka visi, kas mani pazina manu izvēli hm, ... neatbalstīja.. (maigi sakot)... Tomēr neko darīt - visi dokumenti jau noformēti un .. viss notika!
Pirmie iespaidi.
Automašīna ir otrā versija šim modelim. Pirmā bija līdzīga delfīnam un izpelnījās visneglītākās mašinas titlulu.. nezinu kurā gadā.. Galīgs kroplis!Bet šī gan ir jau pieņemama pēc ārējā izskata , .... bet ne vairāk.
Izvēlējos automašīnu zaļi perlamutra krāsā. tai ir priekšējie elektriskie logi, elektriskie spoguļi, kurus var pieliekt. ir disku Blaupunkt (saucās Multipla) radio ar 6 skaļruniem un kondicionieris. klimatkontroli, kruīzu un autmāta kārbu es biju ar mieru ziedot plašajām salonam.. kas patiešām ir tā vērts..... Ticiet man!Mana auto krāsa ir ļoti skaista. Perlamutra zaļa. Nekāda vaina!
Līdz šim braucu ar Audi 100 Avant 1993 gada. Nu ko lai saka - vismaz bija ar ko salīdzināt, ja spējat iedomāties!Nu labi!Sākumā par pozitīvām īpasībām:
1) kolosāli ērts un liels salons, kurā ir 6 pilnvērtīgas vietas - 3 priekšā un 3 aizmugurē, nevis tā kā Hondai F- RV kā bērnu sēdeklīši.
Braucām jau uz Poliju trijātā un pārliecinājāmies, ka šī mašīna patiešam ir paredzēta tāliem braucieniem. Ir ļoti ērti gulēt pasažiera krēslā - var izstiept kājas un atlaisties pat 188 garam individam. Aizmugurē var ērti gulēt uz pakaļējiem sēdekļiem. Par brīnumu arī bagāžas atdalījums arī izrādījās pietiekami liels, lai tur ieliktu vismaz ceļa somas 3 cilvēkiem3 dienām. Arī patreiz pārliecinājos, ka bagāžas nodalījumā brīvi ieiet bērnu rati, un no tā neko nezaudē ērtību ziņā aizmugurēji pasažieri. Itālieši tā arī prezentē šo automašīnu , kā ģimenei ar 4 bērniem.... Man ir tikai ir trīs bērni , un varu apstiprināt, ka šī automašīna ir tieši tas, kas atbilst šādas ģimenes prasībām.
Aiz sevis es pats varu apsēsties tā ka man ceļgali nepieskarās pie priekšējās atzveltnes. Tādu mašīnu lētajā segmentā ir ļoti maz!Pie tam aizmugurējiem sēdēkļiem atzveltnes regulejās plašā diapazonā, kas aizmugurā sēdošiem nodrošina normālu komfortu arī tālos braucienos!Vārdu sakot, par salonu šai mašinai man nav ko piebilst - viss ir paredzēts gariem pārbraucieniem. Pozitīvi es vērtēju arī ļoti augsto šofera pozīciju - kas ir kā džipam!Redzi visiem pāri!Super!
2)Braukšana.
Sākumā ir grūti pierast pie neparastās sēdus pozīcijas, un džoistika ātrumkārbas pārslēgšanai, bet kad pēc 5000 km pārsēdos Renault Kangoo, tad man likās, ka esmu nenormāli neērtā mašīnā.. smieklīgi.. šis Kangoo standarta ātruma pārslēgs likās ļoti nēerts, zemā sēdus pozīcija - murgaina... (Kangoo tā nemaz nav tik zema). Pie tam Fiat spidometrs ir vidū - neparasti, bet kad pierod - izrādās ir pat ērti!
Uz ceļa turās ideāli - ne velti itālieši plātās, ka katrā fiatā ir kaut kas no Ferrari - tā ari laikam ir!Plus vēl neatkarīgā piekare visiem riteņiem!iet brīnišķīgi!Motors ir 1,9 l dizelis (citu nemaz nevar ņemt- nedariet tādas glupības) un ar pietiekamu dinamiku, lai varētu normāli apdzīt pie ātruma 110 - 120 km/h uz šosejas. Man pēc Audi ar 2, 6 litru motoru - dinamika likās pārsteidzoši pietiekama! (negaidīsim brīnumus). Vārdu sakot - braukt ir patīkami!
3) Mazs degvielas patēriņš - 6,5 l vidēji
4)Kolosālas gaismas - ļoti spožas!
Tagad par to, kas kaitina.
1)Grēks atzīties, bet man maksimālais ātrums 175 km/h ir par maz.. Fiatam jau pie 130 - 140 km/h parādās stipri izteikts t. saucamais "buru simptoms" - automašinu sāk pat nelielā vējā mētāt, kas it kā ir loģiski, jo Fiats ir augsts. Bet tik un tā nepatīkami.
2) Nenormāli jūtīga stūre - pie ātruma pāri 120 km/h paklepot ir bīstami, kur nu vēl pie stūres kafiju dzert ... protams, pilsētā tas ir pozitīvi...
3)Salona apdare un plastmasas ir nu baigi jau prastas... šķirbas ir lielas. Nevar jau neko gribēt par cenu 11 900 ls tik lielai mašinai...
4)Smieklīgi dīvaina ir rezerves riteņa lietošana - tas tiek nolaists ar improvizētas vinčas palīdzību no mašīnas apakšas. Nu, nav man pārliecības, ka kādā jaukā reizē, tas nenokritīs no turienes uz Vacijas autobāņa pie ātruma 130 - 150 km/h.. Nezinu ar ko tas beigtos... tiem kas brauc aiz manis! Pie tam nopirku automašīnu ar "dokatku"kuru nomainīju uz normāla lieluma riteni (60 Ls).
Tā nu laikam arī patreiz ir viss, ko varu pavēstīt. Esmu tagad nobraucis 5060 km un viss vēl priekšā. Patreiz liekās, ka nekādas problēmas nevarētu būt gaidāmas, bet kas gan to zina!Mēneša maksājums uz trim gadiem operatīvā līzinga ir 255 Ls.
- Sludinājumi
- Ziņas
- Vīriem
- Tehnoloģijas
- Sports
- Video&TV
- Forums
- Lasītāju pieredze
- Akcijas
- Jautā ekspertam