Fiat PANDA Climbing 4x4 1.2
Auto tika iegādāts novembrī iekš Auto- Italia.
Marka šāda izvēlēta, jo bija tikai 2 varianti, kas atbilda - zema cena un 4x4 piedziņa - Jimny vai Panda. Vizuālais formāts, 4 durvis + tas, ka abiem tiltiem neatkarīgā piekare - izvēlēta tika Panda. Vēl bija apejas varianti par ne 4x4 auto - ibiza vai colt, bet tiem operatīvais līzings stipri neizdevīgs - pie 60tk nobraukuma 30% atlikusī vērtība, Pandai pie 80tk 35% atlikums, t. i. 5 gadu laikā operatīvajā līzingā jānomaksā 65% un var nobraukt ~17tk gadā.
Par salonu Auto- Italia:
Pozitīvi, ka visi jautājumi un dabiskā interese saprast lietas, kas nav jāsaprot utt - tika atbildēti, attieksme pozitīva un atsaucīga. Testa brauciens tika noorganizēts operatīvi + testa autiņu varēja testēt "no sirds" biķernieku mežā. Ne tik pozitīvi, ka nekādi nevarēju tikt pie dalītā aizmugurējā sēdekļa (man interesējošajam modelim šādas fīčas nebija un apmainīt no cita redz nevarot). Kā arī automagnetola bija jāpērk pašam (vēlamā galva salonā bija par ~Ls50 dārgāka, nekā pašam iepērkot veikalā) - nepieklājīgi. Auto sagatavošana (reklāmuzrakstu noplēšana, reģistrācija, riepu nomaiņa, var būt vēl kas) ilga ~2 nedēļas - man nesaprast, kādēļ 1/2 dienas darbs ilgst 2w, bet nu tas tā.
Rezultātā tiku pie sava dzeltenās Pandas - un esmu diezgan apmierināts.
Remonti/apkope:
Tagad esmu noripinājis kādus 7tk km. Esmu jau dažas reizes servisā pabijis:
- ) salā iesala kardāna gultnis un stirpi gaudoja (bet nu mašīna servisā atsila - varēja braukt. Nekas netika remontēts - kad izbeigsies pavisam, tad mainīšot - tā vismaz teica salona servisā). Pēc tam gan tas gultnis lielā salā vienmēr gaudo, ir pa reizei sācis vibrēt (laikam kautkas izgāja no ierindas braucot ar iesalušu/gaudojošu) - bet nu tad, kad noplīsīs - tad lai maina.
- ) laikam riteņu diski ir ne tādi (6.5 collas 5.5 vietā), kā ražotājs paredzējis (diskus salons iepirka atsevišķi, t. b. ne no Fiat) un salā sāka strīķēties pie kaut kādas plastmasas (šo problēmu atrisināja OK)
- ) bremžu pedāļa stiprinājums bija izgājis no ierindas (nekad laikam nebija bijis pavisam OK) kā rezultātā reizēm palika ieslēgta aizmugures bremžu gaisma (arī šo problēmu atrisināja OK - jāsaka gan, ka pēc ilgām pārrunām ar salona servisa vadītāju)
- ) Par šo vēl neesmu bijis servisā - grāmatā rakstīts, ka apkope jāveic ik pa 20tk km, bet jau pēc 7tk eļļa ir pilnīgi melna (sākumā bija normāla). Interesanti, kāda izskatīsies elļa pie 20tk nobraukuma : ). Vai nu grāmata vai eļļa - bet viens no tiem nav īsti labs.
Braukšana, komforts u. c. :
- ) Priekš 1.2 litriem un 4x4 tas auto ir apbrīnojami dzīvelīgs - bieži raustot kloķi, pilsētas satiksmē var ļoti labi iekļauties. Arī -20 sčemo to salā dzinējs leca tāpat kā siltā laikā.
- ) Auto vadāmība - viss notiek viegli, bez piepūles, gabarīti pārredzami, pa sniegu/grantinieku līkumos auto uzvedas diezgan intuitīvi (lai gan nav ESP).
- ) Max ātrumu neesmu mēģinājis, bet līdz 130km/h iet normāli un nav sajūtas, ka izjuks vai pacelsies gaisā, tikai apgriezieni augsti (grāmatā rakstīts, ka max ir 140km/h, bet šķiet, ka ies vairāk, kad būs iebraukts)
- ) Patēriņš - vidējais 8.4 pilsētā, 7.5 pa šoseju. Ja grib ar 5-6 l/100 izbraukt, tad ļoti jāpiedomā pie braukšanas. Min ir sanācis bāku izbraukt ar 6.4 l/100 ļoti taupot. Īsāk sakot - neticiet tai Fiat grāmatai.
- ) Caurgājība - aizmugures tilts pieslēdzas tikai tad, kad priekša kārtīgi izspolē, līdz ar to iešūpot vai lēni rāpties izmantojot 4x4 nevar. Visādi citādi - ļoti labi - vēders augstu no zemes (15-17cm), apakšā normāls dzelzs aizsargs zem diznēja, pa lielu sniegu iet ļoti labi līdz uzsēžas vēders - tad gan vairs nerāpo : ), bet 960kg ir viegli izstumjami. Pāri bordām/tml sķēršļiem iet viegli un nav jāsatraucas, ka kaut ko noplēsīsi apakšā. Pa mežu (ne pa ceļu) arī var tīri labi pabraukt, jo auto ir šaurs - var starp kokiem/krūmiem labi izlīst, vienīgi reizēm (dziļā un pakusušā sniegā) prasās, ka būtu ierobežotas berzes diferenciālis - vismaz vienā no tiltiem.
- ) Komforta ziņā - ir jūtama īsā bāze + ļoti vāja salona izolācija - dzirdams viss, kas notiek blakus, zem riteņiem un citur (līdzīgi kā mazās/kompakt klases japāņi), kā arī - pa bruģi tās pašas dažas plastamasas tomēr grab nedaudz.
- ) Salons - ergonomiska vadības pults, pārskatāms panelis, laba ventilācija, ļoti ātri uzsilst, ir 3 glāžu turētāji, liels cimdu nodalījums, vieta durvīs arī OK. Defaultā auto akustika gan diezgan draņķīga (vai arī durvju tapsējums) - paskaļāk klausoties skaļruņi/durvis grab.
- ) Bagažas nodalījums atveras tikai ar atslēgu - kaut kas arhaisks.
- ) Sliktas oriģinālās logu slotiņas - normāli tīra tikai lēni braucot vai stāvot, salā gumija sasalst un vispār netīra.
- ) Ļoti labas gaismas - redzēt var daudz un tālu (no visiem auto, ar ko braukts - šķiet, vislabākās)
- ) Ietilpība - ir braukts 5atā - nu tā - aizmugurē pavisam šauri un nav kājām vietas. Bagāzas nodalījums neliels, bet pārsis somām vietas pietiek.
- ) Kopumā - mašīna ļoti praktiska 1-2 cilvēkiem - priekšā ir gana ērti, degvielu tērē viduvēji, izbraukt var daudzkur tur, kur klasikai vai priekšpiedziņas auto neizdotos, auto ir manevrīgs, visur kur var iespraukties un izlīst, vienīgi pie apdzīšanām gan nedaudz jāpierod (apdzīšanas jāplāno).
Katrā ziņā, auto ~atbilst tam, kas no viņa tika un tiek sagaidīts.
- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
Papildinājumi 24.07.2006
Stāstam sanāca nedaudz bēdīgs gals, jo nu jau auto ir norakstīts, un varu sākt atmaksāt līzingam 10% pašriska tiesu no aktuālās auto tirgus vērtības. Auto iznīka uz grantinieka S veida līkumā noripojot pa gravu lejā. 1,5 kūlenis un stāstam beigas. Ar pasīvo drošību gan viss OK - bez traumām. Bet pats auto ir apņurcīts, traumēta bundžas ģemotrija, salocīts jumts un pabojāta piekare - rezultātā - norakstāms.
Pa ko tā: īsa garenbāze komplektā ar sliktām/cietām oriģinālajām riepām (uz asfalta daudz skaļākas nekā ziemenes, uz grantinieka nestabilākas) - un tā īsti šie faktori braucot netika ņemti vērā + viltīgs ceļs (tas, kas Rīga- Ērgļi).
Ko vēl par ekspluatācijas laiku:
- ) par riepām jau rakstīju, ka ne visai labas - tikko nomainīju no ziemas uz vasaras, likās, ka braucot muziku vairs nevar dzirdēt : )
- ) auto savu max ātrumu (150) attīstija ļoti negribot pat uz laba asfalta, piedevām ar vasaras riepām pa to pašu ceļu par kādiem ~5km/h mazāk gāja
- ) logu mazgājamā šķidruma trauks tikai 2l, un ļoti neērta uzpildīšana (bez trektera vispār nav iespējama)
- ) vēl izbiedzās tuvās gaismas un spuldzītes nomaiņa ir laba izklaide (pašam mainot), piedevām, kā izrādās, pie vainas nebija spuldzīte, bet gan kaut kāds relejs vai kas, par ko Fiat salonā zināja, ka ir tāds ražošanas gļuks, bet salons pats jau, protams, iepriekš nepietiecās, kamēr man gaisma neizbeidzās. Cik zinu, tad daļa citu ražotāju, paši atsauc/nomaina gļukainās lietas.
- ) kas labi - gaiša bundža un gaišs salons - saulē neuzkarst
- ) labas caurgājības īpašības - tika iemēģināts Krustkalnos "motobraucēju treniņvietā" arī vasarā smiltīs - atsevišķos pauguros tikai ar 5- o reizi uzrāpās, bet uzrāpās, un nekur nepalika tā pavisam. Tā ka smiltis & mežs ir vieta, kur šis auto jūtās paīstam labi un patiecoties vieglajai pašmasai pats parasti tiek laukā no vietām, kur spējis iebraukt (kamēr vien vēderu neuzsēdina).
Kaut kā tā.
P. s. Nākamā mašīna laikam nebūs Panda : )