Ford Escord, 1996g, 1.8Tdi, nopirkts 2 gadi atpakaļ, pa to laiku nobraukts ap 70 tūkstošiem kilometru.
"PLUSI"
+ Degvielas patēriņs uz trases tiešām priecē - ja brauc "uzmanīgi" un ar labu degvielu tad sanāca arī 4.2l/100km, bet ziemā tādos pašos apstākļos rija ap 6l. Pilsētā patēriņs stabils starp 6 un 7 litri un 100km. Ērta mašīna, beņķi varētu būt mīkstāķi, ērts kļoķis un ne pārāk "viegla" stūre (to tiešām uzskatu par plusu). Braukt ir tiešam patīkami un nevar arī sūdzēties uz dinamiku, ja nospied gāzi, turklāt, kad apgriezieni ir jau virs 2500-3000 tad turbīnīte ar klusu svilpienu atklāj šī burvīga dzinēja īsto dabu!!!: ) Ja mašīnā sēž 5 cilvēki un vēl pilns bagāžnieks, tad dinamika gan uz zemiem apgriezieniem ir švakāka... nu jūtami švakāka...
+ Ir braukts gan tālu, gan tuvu - teikšu godīgi, man braukt ir ērti, protams ka dīzelīdi dziedam dzird labi, protams ka pa bedrītēm arī nebrauc ideāli gludi, bet sūdzēties nevaru! Stūre ir ērta... ļoti laba ergonomika... it īpaši manajā "kailajā" versijā... nekā lieka... bet viss, kas nepieciešamas ir... uz pa rokai... nekas negrab... pat vienkārša plastmasas apdare ir ar stila izjūtu... jāatzīst... skaists salons un ļoti skaisti sēdekļi... kaut arī manuprāt pārāk cieti...
+ BURVĪGA KRĀSNIŅA!!!!!!! Lai "spečuķi" saka ko grib, lai lamā dīzeļa Forda apkures sitēmu, bet es saku "IDEĀLI priekš DĪZEĻA"!!! Pat ziemā, pielec momentāli un pēc pāris minūtēm silda tā, ka var braukt un justies kā saunā!!!: )
+ Universālam BAIGI IETILPĪGS BAGĀŽNIKS!: ), it īpaši ja saliec pakaļējos sēdekļus...
+ 2 gaisa spilveni....
+ kau arī nav ABS... ļoti patīkamas ne pārāk asas bremzes...
"MĪNUSI"
- Priekšējā piekāre ir īsta elle!!!! Nomainīts tika viss, kas tur tikai ir maināms, un ne vienu reizi vien. Smags dīzelis dara savu darbu, un ja ceļš nav gluds kā spogulis, tad diemžēl "Kemi" sailentbloki netur pat 10000km. Esmu mocījies ar priekšējo piekāri ilgi un dikti, nomainu pāris sailentblokus(3Ls/gab), brūk nost stabilizātori(9Ls/gab), nomainu tos, brūk sailentbloki,, un visu laiku tā dīvaina skaņa... kaut kas sit... vainoju stabilizātorus, izrādījās ka vaina bija stabilizātoru gumijas stiprinājumos, kurus nomainīt izdevās tikai pēc ilgām mocībām ar lamuvārdu un pacietības palīdzību!: ) Ap 10000km jau esmu nobraucis un viss ir klusi, un jautāums kāpēc? a vot i nezinu... bet waru pateikt tikai to ka man apnika sailentblokus un eļļu mainīt ar vienādu laika intervālu un es nomainīju visus ar ariģinālajiem Forda sailentblokiem... paaidām klusums!, bet maksāja arī 3 reiz dārgāk!: ( (11s par gabalu - tur 4 štukas)
- nomainīju arī visu sajūgu (250000 ir norma... vairāk maita negrib braukt... disks kā jauns bet grozam atsperes beigtas) - mainīju pats, detaļas maksāja apmēram tā: disks - 25Ls, Grozs - 35Ls, gultnis - 25Ls - pēkšņi sāka kaut kas tur grabēt, un grabēja veselu gadu, kad pēkšņi mašīnīte apstājas - sabruka disks - izrādījās esmu uzlicis disku no benzinnieka... atsperītes neizturēja lielos griezes momentus uz zemajiem apgriezieniem, ko dīzelītis dod! Veikalā man par to gan neko nepateica un iedeva disku... man liekas veči paši nezināja.. cerams.. tagad biju gudrāks un nopirku pareizo detaļu... nācās mainīt arī grozu jo to sadragāja salauztās atsperes no diska...
- nomainīju pakļējas atsperes, jo viena vienkārši nolūza... neliels gabaliņš tikai, bet tehnisko iziet nevarēju... par 25Ls nopirku šrotā 2 oriģinālās, jo kad tika uzliktas jaunas no "Kemi" par 27Ls par štuku, tās izrādījās brāķis, vienkāŗši vijumi sitās viens pret citu, naudu man atgrieza atpakaļ...
- sīksnas un saļņiķi dzinējam arī tika mainīti, atzīšos... nav lēts prieks... saļņiķi - ap 30Ls, sīksnas (2 gabali) - ap 20Ls + 40Ls darbs... un tas pa lēto, Baltic Motors prasīja par darbu 130Ls... čakarējās visu darbadienu.... pielīst ir tiešām grūti...
- nomainīju eļļu kārbā - tur iekšā jau lej Dixtronu... to pašu ko lej stūres pastiprinātājos...3litri
- Katrus 10000 nomainu eļļu, sintētika "Delphi"... pagaidām dzinējiņš nerīj ne gramu: ), tomer atkal kaut kur man sāk nedaudz tecēt eļļa... kāds no saļņiķiem atal prasās lai to nomaina...
- 2 reizes mainīti bremžu kluči nu uzlikti jauni bremžu diski... (cenas ļoti demokrātiskās)
- "Multikontakti" necieš mitrumu!!!... vienkāršī beidz darboties pagriezieni utt... jāizvāc un jānotīra..
SECINĀJUMS:
Ja māšīnu variet remontēt "pa lēto", vai nu pats... un ja nevaajag braukat daudz pa lauku ceļiem, tad tas ir ļoti patīkams un ekonomisks auto... ņēmot vērā to cenu... (2 gadu atpakaļ pirkts par 3500 ASV dolāriem)
- Vajag rēķināties, ka var rasties ķibeles ar elektroiekārtu kontaktiem, brūks nost priekšējā piekāre, sīksnas maiņa "sit pa kabatu"....
Nju ko lai pasaka... Es godīgi sakot vēl labi piedomātu vai pirktu vēl reizīti šo mašīnu... bet tā kā tā jau man ir... es kaifoju bracot ar šo patīkamu "Zvēriņu" ... :)