Volkswagen Jetta
1988
Novērtējums: 5
Ar auto Latvijā braucu 4,5 gadus. Pavisam nogājis 215000 (Latvijā 55000 km). Ļoti lētas rezerves daļas un lēta ekspluatācija. Ekstru nekādu. 1,6 karburatora dzinējs vidēji tērē 7l/100km (vidējais patēriņš gada laikā). Dažos režīmos karburators ne pārāk labi strādā, bet pietiekoši ekonomiski. Šur tur ir parādījusies rūsa - visvairāk tur, kur ir bijis dauzīts un pārkrāsots. Diezgan cieta piekare un graboša stūres iekārta. Salons pēc manām domām pietiekoši plašs arī aizmugurē. Bagāžnieks super liels - 550l (ja esat killers, tad divi ļīķi mierīgi saiet). Motors kolosāls - ēļļu neēd vispār, auksam motoram klab hidrokompensatori. 2 gadu laikā izpūtējs ir jāmetina. Iesaku izvēlēties cilvēkiem, kuriem ekonomiskums ir pirmajā vietā vai arī kā pirmo mašīnu.
Taro
@ 15.novembris 2002 0:00
BMW E30 318i
1985
Novērtējums: 9
Auto nopirku 2000. gadā, nobraucu 85 000 km. Pa šo laiku pakāpeniski nomainīta praktiski visa ritošā - bukses, šarnīri, amortizatori, jo gribēju lai auto ir vislaik teicamā kārtībā un var braukt ātri un droši. Rezultātā auto uz ceļa tiešām turējās labi, lai arī nebija sēdināts.
Detaļu cenas normālas, pirku gan pa'matā Lemforder, lai nebūtu pēc gada atkal jāmaina kaut kas, kas jau mainīts. šāda taktika tiešām atmaksājas, un vienīgā lieta, ko dabūju šajos 2,5 gados mainīt 2x bija BOGE eļļas amji, ko nomainīju pret tās pašas firmas gāzes un bez probl. braucu 1,5 gadus līdz auto pārdošanai. Vienīgā lieta, kas no daļām ir neadekvātyi dārga, ir stūres tjagas - ~ 20 Ls + pirksts vēl ~ 10 Ls.
Benzīna patēriņš ārpus pilsētas, braucot ~100km/h - 7 litri.
Pilsētā variē ļoti plašās robežās, atkarībā no braukšanas stila, no 10 līdz bezgalībai (joks, protams, bet ar smagu kāju un griezhot līdz galam nav problēma dabūt arī ~15 - 18 litri. Tas gan speciāli ārdoties).
Mans auto tika pārdots, jo nespeeju tikt galā ar progreseejošo koroziju sliekšņos un aizmugurējā kreisajā stūrī, kas izrādijās sists vēl Vācijā.
Motorā netiku mainījis neko, tikai sveces + vadus, jo viss bija perfekti, eļļu ēda ~ 400 grami starp apkopēm, tā kā pieliet nebija vajadzība.
Tagad braucu ar Ford Escort. Uzrakstīšu arī par to, bet jau tagad zinu, ka mana nākamā mašīna atkal būs BMW 3 sērija.
Raicha
@ 15.novembris 2002 0:00
Mazda 626
2000
Novērtējums: 8
Mazda 626, 2000. gada izlaidums, hečbeks, 1.8 litru 16 vārstu Doch motors ar 100 zs jaudu, BASIC komplektācija, kurai nezināmu iemeslu dēļ pievienoti 2 sānu Air Bag.
Pirmais iespaids par automašīnu – “Diezgan cieta piekare”. Kā pastāstīja M- Motors pārstāvis, Latvijā iegādājamās Mazdas ir speciāli ražotas Skandināvijas tirgum, tādēļ automašīna ir “cietāka” nekā Eiropai paredzētie auto.
Objektīvi izanalizējot pierakstītos datus, jāsecina, ka Mazda 626 ar 1.8 litru dzinēju vidēji ēd 9.25 litrus, taču jāņem vērā, ka tas ir apmēram 85% braucot pa pilsētu un netaupot degvielu pie krustojumiem. Cik šis auto ēd ārpus pilsētas, precīzus datus nevaru nosaukt, varu pateikt apmēram (kā vairums to dara), 6.5 – 7 litri atkarībā no ātruma.
Automašīnu sāku lietot ziemā, tādēļ lieti noderēja standartaprīkojumā iekļautā TCS (pretbuksēšanas sistēma). Kā ļoti pozitīvu lietu, ziemas laikā braucot pa netīrītajiem dubļainajiem Latvijas ceļiem, jāatzīmē priekšējo lukturu mazgāšanas iespēja. Protams augstspiediena sūknis, ar kura palīdzību tiek veikta šī operācija, patērē salīdzinoši daudz logu mazgāšanas šķidrumu, taču tam pārdomāti atvēlēta apmēram 5 litru tvertne.
Hečbekiem ir tāda nelāga tendence visus uz ceļa atrodošos putekļus un dubļus “lipināt” sev uz aizmugurējā stikla. Taču biju diezgan izbrīnīts, kad pamanīju, ka Mazda 626 diezgan negribīgi uz sevis vāc šo mēslus.
Kā negatīvu aspektu jāatzīmē gurdenais motors, kas par savu gurdenumu īpaši liek manīt, kad mašīna ir pilna ar cilvēkiem un mantām. Braucot pa šoseju ar pilnu auto un vēloties kādu apdzīt, ir diezgan jāsaspringst, pārslēdzot zemākos pārnesumos un meklējot pietiekamu atstarpi starp pretī braucošajiem auto. Protams, ka tas ir dēļ mazā motora tilpuma un zirgspēku dēļ. Taču cik gan mēs bieži dodamies ārpus pilsētas ar piekrautu auto? Normālā situācijā šai Mazdai pietiek jaudas, lai būtu pilnvērtīgs satiksmes dalībnieks.
Kopumā ar auto cilvēkam vajadzētu būt ļoti apmierinātam. Un galu galā, kā saka: “Jauna mašīna ir laba mašīna”.
Pozitīvie aspekti
Salīdzinoši labs standarta aprīkojums
Labākais cenas un kvalitātes savienojums savā klasē
Pārdomāta aizmugurējā daļa
(neapmētā sevi ar dubļiem)
Ērti sēdekļi
Ļoti liela ietilpība
Ekonomiska
Negatīvie aspekti
Uz šosejas prasās jaudīgāku dzinēju
Sīku defektu parādīšanās
Salīdzinoši lēta salona apdare
(taču nav tendence uz izgrabēšanu)
Švaka skanjas izolācija
Rux
@ 15.novembris 2002 0:00
Honda II Prelude
1987
Novērtējums: 8
Nedaudz vairak ka gadu braucu ar 87. gada II Preludi (ar pumpu un kapota) 2,0 i 16V. Plusi: Shi tipa Preludes Rigaa (LV) ir ljoti dazjas, vismaz esi savadaks; Motora un svara attiecibas dod labu uzravienu, bez problemam esi 1. ara no zalja un vinmer ir rezerve uzravienam apdzenot; Stuures pastiprinatajs, laba paaredzamiba, elektriskie logi, luuka - tas ir gan eertiba, gan viegla vadamiba; Aizmugures atzvelte nolokama - ta ielaizjot bagaznieku salonaa - esmu vedis pat 4- durvju skapi savaa Hondaa; Japanju kvalitate runa pati par sevi.
Minusi: Ar ruusu arkaas jacinas, uudens tiek bagazniekaa (korkjis jaizrauj gridaa, vai jaaiztira), uudens tiek ari salona zem gridas apshuvuma dazkart; Rez. daljas shrotos gruuti atrast, japasuta lai ved no Holandes; Aizmugureja sedekli vieta vien sunim, pasazjieriem naakas galvu pieliekt un saspiesties; Ta ka sedeshana ir "uz gridas" - tad nelidzens vai grants celjsh nozimee troksni.
Padomi:
1) Ja domajat ka aizmugures suports aigajis ciet - tad vainiga ir rocenes trosiite - izkustiniet to, ieelojiet un aidaa.
2) Ja jauda saak zust - iztiriet degvielas suknim gumijas konusinju no smiltiim, suuknis ir aarejais, atrodas ~ zem vaditaja sedeklja, zem gridas.
3) Ja ventilacija dumpojas - parbaudiet vai nav vakuma zudumi caurulites kas nak no Inzektora bloka.
/Prelude/
www. hondaclub. lv
Prelude
@ 15.novembris 2002 0:00
Suzuki Vitara Cabrio
1990
Novērtējums: 7
Mans auto SUZUKI VITARA cabrio versija.
Vispārīgi :
Salīdzinoši labs auto cilvēkam ar attiecīgu dzīves ritmu. Nav dārgs ne pirkšanā, ne tālākā apkopē. Ja auto tiek pienācīgi apkopts, tad tehniskas problēmas gadās reti. Noteikti neiesaku šo auto kā "ģimenes auto", taču kā otrā mašīna pilsētai, vai studentam ir ideāla. Pats braucu ar šo auto jau pusgadu (25 000 km) un esmu apmierināts ar pirkumu.
Auto plusi :
Ideāls auto pilsētai - īss, manevrētspējīgs, nav problēmas ar stāvvitetu meklēšanu. Diezgan "stilīgs", īpaši vasarā, kad var atļauties izmantot kabrioleta īpašības. Motors 1.6 l (8vārsti) ir pilnīgi pietiekams, patēriņš piļsētā 10l/100km, taču jāatzīmē, ka riepu izmērs 255/65/15 un mans straujais braukšanas stils prasa savus degvielas litrus. Auto salīdzinoši lēts apkopē (ja ņem vērā to, ka tas tomēr ir džips), lai gan "bleķi" maksā salīdzinoši dārgi, ziemas braukšanai vajag labas riepas, lai auto spētu sabremzēties. Ar "kārpīšanos" problēmu nav pat ar "lisjē" riepām. Arī oriģinālais brezenta jumts ziemā salona temperatūru spēj uzturēt salīdzinoši normālās robežās.
Auto mīnusi ir sekojoši :
Diezgan neērts salons dēļ kā tālākiem braucieniem nav piemērots, ar platām riepām uz ceļa salīdzinoši nestabils, īpaši uz grants ceļa un mitra asfalta, taču tas ir novēršams, ja brauc ar pieslēgtu priekšējo tiltu (4x4), Ir servisi, kur neņemas šo auto remonēt. Jā, kabrio versijas jumta noņemšanai/uzlikšanai nepieciešamas ~5 minūtes "čakara". Ir šādi tādi sīkumi, kurus nav iespējams nopirkt uzreiz (piem. gāzes trosītes cena 26 Ls un piegādes termiņš 2-3 nedēļas), taču auto ir tik vienkāršs pēc uzbūves, ka daudzas lietas var "pielāgot". Protams, kā jau lielai daļai Japāņu auto rūsa ir gana sāpīga problēma. Jā un vēl nav vietas bagāžai.
Sāpīgās vietas esot (jāpievērš uzmanība pērkot auto) :
Stūres pastiprinātāja iekārta, kas mēdzot izdilt un sāk tecēt, taču remonts izmaksā dārgāk, kā nomainīt pāris blīves. Otra raksturīgā problēma - ja nepareizi (visu laiku) lieto 4x4, tad "radatkas" ķēde izstiepjās un grab - attiecīgi var pārplīst, nolekt vai kā savādāk ietekmēt 4x4 darbību.
Wampirius
@ 15.novembris 2002 0:00
Ford Escort Orion 1,4
1987
Novērtējums: 8
Dragaaju ar sho mantinju nu jau 4 gadus - darba auto. Benziinnieks, karburatornieks. Pa shiem gadiem 2x ir mainiiti visi amortinji, prieksheejie lukturi (bija izruuseejushi reflektori), paaris bukses un tas arii laikam viss. Autinjam jau kopsh pirmsaakumiem bija kaukas tuutaa ar dzineeju, ellja putojaas, bet nu autinjsh taapat iet, lai gan lietas labaa nekas nav dariits : -) Stuure feini viegli grozaas kaut arii pastiprinaataajs nav, salons eertaaks kaa 3xx seerijas liidziiga gadagaajuma BMW. Ja nu kas truukst shim auto, tad tas ir uzraaviens - japaanju autinji ar taadu pashu litraazhu celj kudish feinaak.
Scorpion
@ 15.novembris 2002 0:00
Subaru Impreza
1998
Novērtējums: 10
2000 gada beigaas Somijaa tika nopirkts tagadeejais braucamriiks,
kur to viens dnd bij nedaudz apskaadeejis. Tobish pasliicinaajis.
Paalii iebraucot laivu novietnee. Risks jau bij pirkt jamo, bet kaa
nekaa ruupniicas originaalais STi par taadu naudu reti kad ir dabuujams.
15000 $ un 42000km nobraukuma pie slapja salona vareet buut
adekvaac cipars. Par laimi dzineejs nebija cietis. Naacaas gan
paarjaukt visu un izzjaaveet, bet tas bija to veerts. Soms to verki
bij bish patuuneejis, paceljot paarspiediena liimeni liidz 1,2 un uzliekot
razjiigaaku baroshanas sisteemu. Kautkaa tak tie 280+ dziivnieki ir
jaabaro. Pagaidaam vieniigaa negatiivaa iipashiiba, kas ir noveerota,
peec auto iegaades ieveerojami pieaugushi teerinji degvielai un riepaam.
Braucot taa, kaa ar shaadu auto pienaakas braukt, savi 17 litri 98 zupas
uz 100 km aiziet. Nedod dievs tikt uz kaadas smukas gruntenes -
tur i visi 30 sanaaks. Ljoti uzmaniigi jaaapietas ar sajuugu. Originaalais
ir bish par shvaku, tachu metot valjaa pie pilna pedaalja, spolee uz asfalta
a visiem trim (prieksaa blokja nav). Vadaamiiba shai mashiinai ir
vienkaarshi fantastiska. Negribu noniecinaat BMW, bet taisni vadaamiibas
zinjaa subaru ir iistaaks Driver's Car. Par paatrinaajumu var teikt tikai taa -
to nevajag aprakstiit, bet izbaudiit. Katraa zinjaa legaalos aatrumos ar
sho mashiiu pabraukt, maigi izsakoties, pagruuti. Ljoti patiikami sleedzas
6robu aatrumkaste. Iisi un preciizi klokja gaajieni, tieshi tik, cik vajag.
Brembo bremzhmashiinas arii ir ieveeriibas veertas.
Gribeetos noveeleet katram shaadu auto, vai vismaz reizi muuzjaa izbraukt
ar taadu. Kaa ikdienas auto es gan to neieteiktu.
Tikai kaa otro mashiinu gjimenee.
Cinderblock
@ 15.novembris 2002 0:00
Alfa Romeo 156
1998
Novērtējums: 9
motors 2,5 V6, 190 hp/6300, griezes moments - 222/5000 lîdz 100 - 7,3 s, ātrumkārba - manuāla 6 ātrumi
benzîna patēriņs - pilsētā - rakstîts 17 ja ļoti pacenšas var izbraukt ar 15
komplektācija - viss izņemot ādas salonu
noskrējiens 102 000, visu laiku pa Latviju, pats braucu kopš pavasara nobraukti ~ 10 000
šajā laikā nomainîts lambda zonde ~ 100, priekšējā stabilizatora bukses ~ 20 (varēja namainît), pakalējā tiltā bukses ~ 10 , imobilaizera magnēts ~ 15 eļļa, filtri
Tā kā jau agrāk bijušas alfas, mašîna tika meklēta mērítiecîgi un nebija gadîjuma pirmums.
motors - bez problēmām jaudas rezerve, ka pilsētā ar 6 ātrumu nav problēmu paātrināties, bez šaubām kad sasniedz 4000 tad pārvēršas raíetē un alfu skaņa tas ir super , ritošā - klusa, cieta bet nav kartings , ļoti atsaucîga un asa vadāmîba - stûres gājiens no viena gala lîdz otram 2,2 , tuvu stāvoši mazi pedāļi ar maziem gājieniem- kā visām alfām ar ziemas zābakiem spieþas uzreiz bremze un gāze
salîdzinoši ar iepriekšējām alfām - pilnîgi negrabošs salons
un arî rûsas pazîmes nav redzamas
ļoti kluss motors, neskatoties tahometrā pirmajā nedēlā regulāri sajutu, ka atkal nostrādā apgriezienu ierobeþotājs pie 7500
dizains - perfekts, salonā nekā lieka
prasās pēc 17 diskiem ar 215, oriìinālo 15 ar 205 vietā
galvenais mînus - ja plîst - tad katru s.... vajag pasûtît tikai un gaidît 2 nedēļas tādēļ nav 10
s s
otto
@ 15.novembris 2002 0:00
Alfa Romeo 156
1998
Novērtējums: 9
Iegaadaajos sho auto praktiski pirms 10 dienām, cik saprotu veelaak tiks ieviesta iespeeja papildinaat savus rakstus, ko centiishos dariit aptuveni ik peec 4000 - 5000 km.
Un taatad - Status Quo:
1998. g., 98 tk. km, 2,5l V6, 190 hp, kaarba - 6niece manuaalaa, priekshpiedzinja, elektriiba - viss iznjemot seedeklju reguleeshanu.
Kas vinjam ir puncii: tieshaam labs motors, kas lieliski velk kaa pie 1,5 taa 7,5 - 8 t. apgr./min. Nelielu izbriinu rada - 50 km/h ar 5to un 1,5 t. apgr./min- ekonomiski un, galvenais, dinamiski. Liidz 100tam - 7,6s. Degvielas padeve - pilniiga elektronika - pasham labaak degunu nebaazt. Kaarba - ljoti viegla ar iisiem gaajieniem. Eksterjers - "na ljubitjelja". Interjers - MOMO aadas seedeklji, koka stuure - viss tieshaam labaa kvalitaatee. Nedaudz pazemi griesti un aizmuguree, ja prieksheejo seedekli normaali noregulee (man - 1,88), ar vietu taa pashvakaak.
Kas daraams tagad - jaamaina lambda zonde - 90 LVL (pie zemiem apgriezieniem 14x paarsniedz pieljaujamo CO liimeni), jaamaina atpakaļgaitas gaismas sleedzis - 15 LVL. Uzreiz peec iegaades ieteicams origjinaalo kartera aizsargu, kas man personiigi izskataas kaa no preseetas papes taisiits, nomainiit ar vieteejaa razhotaaja stiklshkjiedras izstraadaajumu (un maajamatnieciibas kaartiibaa tam veel apakshaa piekniedeet duralumiinija plaaksniiti - pashi zinam kaadi mums celji). Interesants aspekts - stuures pirksti nedaudz staigaa pa vertikaali - amortizaacija vinjiem taada. Vadaamiiba ljoti laba, braukshanas komforts - iisti itaalisks. Nu ko - tad, kad buus kas vairaak ko staastiit - centiishos to pievienot sheit.
kazrags
@ 15.novembris 2002 0:00
Renault 19
1989
Novērtējums: 7
Pats vecākais ja nemaldos R19, kads vispar ir. Ar 1.4 karbospēku. Nav jau nekads superturbolux, bet viennozîmîgi franču onkas uztaisîja tam laikam absolûti normalāko caaru. Salidzinajumā ar bestselleru G**fu- nu iesēþoties tajā man liekas - welcome, back in past! Biski gan besî, ka mans atradums (nāk no kādas Vidzemes ciemata) pēc modifikācijas ir tāda relikvija ko neviens normāli pat internetā nepiemin (ar vienu izcilu izņēmumu), tāpēc par atsevišíiem elementiem var komunicēt tikai ar citiem satiktajiem Renaultu cilvēkiem, bet tā kā neesmu parākais skrûvgriezis, tad varu iztikt.
Par + un - viennozîmîgi uzskatu ka ar to naudu (mans elements, nu vidējā stāvoklî
Oskarz
@ 15.novembris 2002 0:00