Šogad vasarā tika iegādāts auto – SEAT Altea XL 2.0 TDI ar DSG kārbu. Pirms auto iegādes tika apskatīti daudz un dikti varianti – bet daudzi atkrita, jo bija prasība – dīzelis un automāts un pietiekami liels un ērts lielākiem pārbraucieniem kā arī grabažnieks, tāds lai bez pūlēm var aizvest kaut ko vairāk, tad nu izbraukājot ar dažādiem auto un izmēģinot dažadus variantus apstājāmies pie šī konkrēta aparāta, kā arī atlaides un bonusi pērkot auto nospēlēja papildus pārliecinošo efektu. Daži ir teikuši – ko tu Seatu pērc, paņem labāk VW, bet nu ja paskatās tehniski tas pats VW vien ir, jo visur kur skaties ir VW un OOOO zīmes, tikai dizains patīkamāks kā arī krāsa – Emocion Red jeb latviski – koši sarkana.
Aprīkojums Stylance – klimats, lietie diski, elektriskie logi, lietus sensors, pašaptušojošais atpakaļskata spogulis, audio ar CD/MP3 + ieeja kur pieslēgt kādu ārējo aparātu, parkošanās sensori, tonēti logi, radio vadība uz stūres, elektriski regulējami un pielokāmi spoguļi, kruīza kontrole, dziļumā un augstumā regulējama stūre, priekšējie beņķi regulējami augstumā un muguras liekumu, zem priekšējiem beņkiem ir kastītes kur var kaut ko mazu ielikt, nu un visādi lektropalīdzētāji – ESP, ABS utt.
Tagad pa 3 mēnešiem ir nobraukts vairāk kā 9000 km un var teikt, ka izvēle ir bijusi laba, jo motors eleastīgs un VW brīnumkārba vispār ir baigi labā ar saviem 6 ātrumiem. Vidējais degvielas patēriņš ir ~ 6,2-6,8 l/100km atkarībā no kājas smaguma un korķiem, kas salīdzinājuma ar 2.0 benzīna fokusu liekas ļoti pieņemami, bet dīleris saka, ka vēl pēc saviem 5-10 K km patēriņam ir jāsamazinās uz vidēji 5,7-6 l/100km. Manevrētspēja ļoti laba nau problēmu iegriezties mazās vietas un kaut kur apgriezsties, ja auto izmēri ļauj. Salons ērts nenogurst garos pārbraucienos. Pagaidām problēmu nav – tik lej un brauc. Pie pozitīvā var nosaukt vēl ērtos beņķus un labās gaismas, kas tumsā labi izgaismo ceļu. Bagāžnieks auto ir liels, ko vēl vairāk var palielināt pabīdot aizmugures beņķus uz priekšu vai arī tos salokot, bet salokot diemžēl neveidojas līdzena grīda, tā kā ja gribēsies iekš auto gulēt, tad nāksies likt kādu spilvenu zem dubina līkuma nogludināšanai.
Pie negatīvā varētu minēt, ka vai nu VW dēļ vai arī cenas samazināšanas nolūkos nav uzlikuši dzinējam plastmasas vāku – smukumam un tas nedaudz autsaucās uz skaņas efektiem kārtīgi neiesilušam dzinējam, kā arī plastmasas daudzums salonā, kura gan izskatās kvalitatīva un smuka un pagaidām nekas negrab, bet redzēs, kas būs pēc 2 gadiem, cerams, ka nekas nemainīsies, kā arī mazais cimdu nodalījums, kur reāli neko tā īsti kā cimdus arī nevar ielikt.
Pirmajā mēnesī tika apmeklēts serviss iebraucamās eļļas maiņai uz 2000 km un tas tika izdarīts Ventspils Autofavorītā un bija patīkams pārsteigums, ka Rīgas ceņņiks eļļas maiņai bija ~ 70 Ls, tad Ventiņos 42 Ls, tā kā tagad skaidrs, ka apkopes jāveic ir tur.
Rezumē
Plusi:
• Dzinējs un kārba;
• Auto dizains;
• Salona plašums un bagāžas nodalījuma lielums;
• Manevrēšanas iespējas;
• Aprīkojums
• Degvielas patēriņš
• Apkopes izmaksas Ventspilī
Mīnusi:
• Dzinēja troksnis aukstam dzinējam;
• Mazais cimdu nodalījums;
• Plastmasīgums apdarē
Bildes sekos vēlāk pagaidām dīleru bildes.
P. S. 9 jo kā saka nobody is perfect i'm nobody : )