Šis raksts vairāk kā informatīvs, nevis tehnisks. Uzskatu, ka tīri tehnisku nemaz jauniem automobiļiem nemaz nevar uzrakstīt, nav jau jēgas pārkopēt ražotāja tehnisko informāciju! Kā otra lieta, gribu pievērst uzmanību tiem daudzajiem autoriem, kuri te pēdējā laikā ir saradušies, kā vajadzētu izskatīties auto aprakstam, jeb plānam!
1)par ko ir runa, kāds aprīkojums
2)automašīnas „rozīnīte”
3)dinamika, vadāmība
4)komforts, sevī ietver trokšņus, sēdēšanu, ergonomiku
5)noslēgumā vajadzētu īsu rezumē, kas patīk un kas tomēr nē
6)reāli paskaidro, kāpēc ir 10 balles, jo nav normāli, ka visi auto ir uz 10!
Tātad, bija tāda iespēja pabraukt vienu dienu ar ļoti maz lietotu, faktiski jaunu, Saab 9-5 BioPower, jeb autiņš, kurā lej E85. 2.0 motors ar diezgan pieklājīgu jaudu- 185zs, pie nosacījuma, ja ir biodegviela. Aprīkojums Vector, ar automātisko kārbu. Principā, varētu vēl būt pilnīgs ādas salons un laikam arī viss pārējais ir iekšā. Neesmu es ļoti prasīgs pret aprīkojumu.
Pats galvenais, kas mani interesēja un es domāju, arī Jūs varētu interesēt, ir: kā tad ir, ja bākā ir tas E85. Uzreiz varu pateikt, ka atšķirības nav nekādas, es neesmu braucis, ja šajā auto ir cita degviela, bet salīdzinoši ar citiem autiņiem, tad to pilnīgi nejūt. Auto ir dinamisks, bet nevarētu teikt, ka lido. Īpaši to var just paātrinoties no 0. Kārba tāda gausa sākumā, pēc tam aiziet, principā, es visu laiku braucu S režīmā, lai kaut cik varētu iekļauties satiksmē pēc sava auto, kuram ir mehāniskā kārba. Nekāda dižā paātrinājuma nav arī gaitā, no 50-90km/h nu tā, tam auto ir 185 zirgi, bet nu nejūt, ka tik būtu, arī tehniskie rādītāji tādi pašvaki, varētu jau ko labāku. Nu labi, var jau teikt, ka tas tak biznesa klases autiņš un tur tas nav tik būtiski, bet kāpēc tad motoru tik ļoti dzird salonā? To turbīnas rūkoņu visu laiku dzird un tas vairs nav smieklīgi, tas varētu patikt tīņiem: „redz kā rūc”, bet mani tas nedaudz tracina, tad uzreiz Subaru Impreza un ar to arī rēķinies, ka būs „brumbrum”, bet te?! Tā jau, protams, auto skrien labi, stūrējas labi un arī bremzē labi, nekādu īpašu pretenziju nav.
Nākama sāpīgā lieta ir salona trokšņi uz bruģa, sliedēm un citiem nelīdzenumiem. Kaut kas tomēr čirkst un krakšķ, gan aizmugurējos jumta balstos, gan drošības jostu vietās, gan arī durvīs. Piekari tā kā nedzird un trokšņus bagāžniekā arī nē (man bija sedans). Bet nu motoru dzird, bet to jau es pieminēju. Beņķi- normāli, garus posmus nenobraucu, tāpēc arī nevaru pateikt, kā justos pēc d- pils brauciena, bet liekas, ka vienā virzienā bez stop būtu ok, bet ilgāk gan ne. Vieta aizmugurē- šeit uzslava, daudz vietas un ļoti ērti krēsli, kad iekāpj, pat ārā negribas līst! Priekšējā panelī viss ir parocīgi, īpašu uzmanību nekas neprasa, lai gan sākumā šausmīgi nepatika man tās daudzās apaļās podziņas un briesmīgi zaļā fona gaisma, kas piedod tādu lētumu, bet nu, „zaļai” automašīnai tas varētu būt piedodami!
Runājot par cenu un kopējiem iespaidiem- par 35 000 EUR, iespējams, var nopirkt arī labāk aprīkotu auto un varbūt arī klusāku un komfortablāku, man ļoti patīk komforts un no sportiskā viedokļa man vajag vien manuālo pārnesumkārbu un pienācīgu jaudu, jo tad es tomēr kontrolēju to mašīnu, nevis kaut kāds dators! Pagaidām arī tas E85 tāpat tikai Rīgā vienā pistolē dabūjams, arī no pašvaldības nekādu atvieglojumu kā tas ir Skandināvijā, piemēram! Kā dienesta auto ir labs, bet priekš sevis es labāk ņemtu mazlietotu Mercedes E320, lai arī lietots, tas tomēr piedāvā augstāku komfortu, labāku dinamiku un atkalpārdošanas vērtība arī labāk sagalabājas!
Vērtējums- 7, jo būsim reāli, 8-9 var iedot ļoti labām mašīnām, mašīnām, kuras savā segmentā ar kaut ko īpašu izceļas. Piemēram: Citroen C6- ļoti augsts komforts(hydromatic piekare kā E- klasei), nevainojams dizains, nemaksā tik dārgi kā E- klase! Ford Focus ST- par to naudu, lielisks spridzeklītis jauniešiem. MiniCooper S- lielisks auto, individuāls dizains un lieliska „tehnika”. Šie jau ir tikai piemēri, kuri tā „uz ātro” iešāvās prātā. 10 vispār, varbūt tikai Lexus LS460h, kurš ir tehnoloģiju avangards. Bet šeit visiem pēc kārtas sviež tos 10niekus : D
Un piebilde komentētājiem- vajadzētu arī iemācīties cienīt vienam otru, nevis tikai bļaut, ka tas ir slikts, šitas ir slikts un tas arī ir slikts, galā sanāk, ka visi slikti, bet kas tad ir labs? Es saprotu, ir labākas un ir arī sliktākas mašīnas, bet visu nosaka cena, mērķauditorija, no tā izrietošais mārketings un citi faktori, kuri iespaido auto ražošanu. Nevar teikt, ka nekad, bet pagaidām ir tā, ka VW nav BMW konkurents un tādus salīdzināt nav gluži korekti, tāpat kā Opel vēl ar vien ir sarūsējusi bundža! Vai varu minēt- Citroen C6 ir grabulis! Es nezinu, kas Jums tur pagalmos par xantiām un xm’iem stāv, bet C6 novērtēs tie, kam komforts ir galvenā prasība pret auto, dizains, 5. sērijas BMW pagaidām nav tāda komforta, tam ir jaudīgi motori, sportiska piekare un RWD, bet tas vairs nav tik mierīgs pa Latvijas nelīdzenumiem! Nu, tā teikt: „Ja nezinat, tad labāk paklusējat!”