Labdien.
Gribēju pastāstīt par šo auto, jo iepriekš nekas nav stāstīts un padalīties ar savu pieredzi.
Auto Suzuki Liana 2006. gada. 4x4, 1,6 benzīns, 105 Zs.
Auto tika nodots lietošanā 2006. gada vasarā un uz šo brīdi auto mana lietošanā ir precīzi 1 gadu un 1 menesi, kuru laikā ir nobraukti 35500 km. Braukts ir pa Latvijas asfaltu, zemes ceļiem un bezceļiem (mežiem). Braukšanas stils ir ar domu, ka mašīna ir domata braukšanai.
Auto aprīkojums šādam modelim domaju, ka ir pietiekoši labs: gaisa kondicionieris, stures lifts, sedekļu lifts, muzika ar cd, sedekļu apsilde, gaisa spilveni 6, kartera aizsargs (izglabis 3 reizes reali, jo jau ir caurums un būs jāmaina), daudz dazādu kastīšu, elektriskie spoguļi, stures pastiprinātājs, elektriskie logi visi, apsildāmie spoguļi pluss ziemā(smalkāku aprakstu var apskatīties majas lapā), jo papildus ekstru piedāvajuma šim modelim nebija.
Kompis arī ir (primitīvs) rada āra gaisa temperatūru, laiku, un fakstisko degvieas pateriņu, tas arī viss.
Apkopju izmaksas (auto halle) pirmā eļļas maiņa uz 2000 km izmaksāja 38,00 Ls, otrā eļļas maiņa uz 15000 izmaksāja 38,00 Ls, trešā apkope uz 30000 eļļa, sveces, saversums (obligāti 4x4, jo savadāk var palikt ar plikām riepām (minuss runicas defekts), kas jaatkārto ik pēc 30000 km) izmaksāja 110,00 Ls.
Paildus uzlikta signalizācija 150,00 Ls un nopirktas ziemas riepas 120,00 Ls.
Šie tad ir arī visi izdevumi, kas iegudīti ašīnā pa gadu, lai tā ripotu kopā 460 Ls + jāņem vērā KASKO, TA, OCTA.
Mašīnas gaitas īpašība 1.6 dzinējs priekš 4x4 ir par mazu ideālāks būtu Amerikāņu variants ar 2,3l dzinēju, bet Eiropas tirgum piedāva tikai ar 1,6. Pie apdzīšanas stiri jādomā, jo cēliens sākas tikai ar 4000 apgr/min (pie jebkura ātruma), nav jābaidās nospiest gazes pdāli.
Salons parastais sintetiskais(melns), kas vasarā nežēligi uzkarst un neelpo (mugura visu laiku slapja) vietas salonā pietiek visiem tikai bagāžnieks gan varējabūt lielāks (neka liela nevar ielikt pat nolaižot sedekļus, jo neerts amortizātoru aizmugurējo izvietojums).
Pa mežu, smiltīm un dubļiem iet ļoti labi nekur vēl nesmu palicis, tikai klivrenss varēja būt augstāks, jo bieži vien vēders šlūc pa zemi masīnai. Visvairāk mašīnai patīks smilti (kāpu) iet ideāli un vadās arī labi.
Ļoti nepatīk grants ceļu un izsistā trepe, jabrauc ļoti prātīgi, jo nēsā un var atrasties gravī (līdz šim brīdim nevaru saprast kas kā īsti saslēdzas 4x4 pie izslīdēšanas. Auto halle saka ja izslīd priekša tad sāk stradāt kompis un piedziņa sadalās, bet cik reizes man ir izslīdējusi priekša es ļoti strauji esmu tuvojies pretī gravim tikai pieedze ļavusi tur neeatrasties nevis 4x4. Vienvārdsakot Auto halle nemāk izskaidrot šo lietu, bet kompi pārbaudija un viss esot ok.
Braukšana ziemā ir labāka uz slidena ceļa sajuta ir stabilaka nekā r priekšpiedziņu un nedod dievs ar aizmugures piedziņu. Sniegotajos ceļos vispār ideāli, pa sniegu iet ļoti labi un nekur arī neesmu palicis.
Degvielas pateriņš, lai ko tur paredz "auto ražotājs" un "izplatītājs" 7,1 vidējai ir pasakas, jo tādu degvielas patēriņu nav iespējams iegūt pat barucaot uz 80km/h pa asfaltu. Reālais degvielas patēriņš vasarā ir 8,0 l un vairāk, ja lieto kondcionieri - ziemā 9,0 l.
Galvenie mīnusi:
- mazā degvielas bāka( 50l) bieži jauzpildas;
- lelais degvielas pateriņš;
- nevar atslēgt 4x4;
- nevar ieslegt 4x4 pazeinātos;
- nepatīk grants segumi (nestabila);
- mazs jaudas;
- zema priekš 4x4;
- grab neželīgi plastmasas (letas);
- aplustamība (veja), ļoti slikta, jo degvielas pateriņš barucot pret veju vai vējš no sāna zem 10,00 l nekrītas;
- nav ģimenes auto.
Plusi:
- silta;
- 4x4;
- nezog;
- lēta;
Novertejumā lieku tikai 4(5), mašīna ar ko pārvietoties no punka A uz B un aizbraukt pasēņot, pamakšķerēt un nekas vairāk, par attecīgo cenu.
Ja interesē, kas vairāk droši prasiet pastāstīšu smalkāk, jo visu nevaru aprakstīt, kaut kas jau aizmirstas vienmēr.