Lasītāju pieredze par saviem auto

BMW M3 2002 Novērtējums: 8 Komentāri [3]
Nu jau kopš augusta braucu ar sho auto. Principā labākais drifta auto ar ko esmu braucis. Šī autiņa galvenie trumji ir perfektā vadāmība un lieliskais motors - 3.2 L 350 Zs uz jaudas stenda (oriģināli nāk 343 Zs) bez jebkādām turbīnām un kompresoriem. 6 ātrumu manuālā kārba. Ilgi meklēju šo modelīti jo liela daļa no tiem ko skatīju bija diezgan pabraukti.. Pirmais saimnieks autinju bija pasrocīgi modificējis (sporta gaisa filtrs; mofdificēta izplūdes sistēma) un tas tiešām bija lieliskā stāvoklī. Uzrāviens 0-100 4,8 sek. Jāsaka ka priekš Latvijas ceļiem auto ir diezgan komfortabls; zobus ārā nesit! Vidējais degvielas patēriņš 13 litri; pilsētā ap 15 un vairāk; uz šosejas 9-10 l. Ekonomiski braucot var izspiest 8 litrus. Braucot ziemā jābūt ļoti uzmanīgam jo pakaļējiem riteņiem bieži "patīk" izspolēt arī uz sausa asfalta. Labākas izjūtas par šo var sagādāt tikai mocīc ar ko ziemā nepabrauksi un dārgāki porshe un ferrari. Pavasarī ir doma autinju pārkrāsot un ielikt normālu audio aparatūru!

plusi:

+uzrāviens
+motors
+vadāmība
+izskats
+patīk meitenēm

mīnusi:

- padārgs
- pakaļējās riepas ātri nodilst

*autins bildēts ar mobilo telefonu
 
angel @ 21.janvāris 2006 0:00
Mercedes G 350 TD 1996 Novērtējums: 8 Komentāri [13]
Braucu ar 96 gada G mersi 3,5l dizeli
Citi smaida baigi kantains , kaste utt , bet par gaumi nestriidaas jo man pasam isti nepatik tas jaunais stils noapalots un nolaiziits nu nepatiik !
Par to naudu ko samaksaju par ''kasti'' vareja ari nopirkt gandriz jaunu kadu no apalajiem dzipiem bet nu izvele ir izvele . Pietam ''kastei'' ir gandriz vis ko var veleties ada , kodicionieris, automats, el. logi, sedeklu apsilde, el. sedekli, autonoma apkure, visadas logu un spogulu apsildes, parkosanas sensori, labi nopakots salons neskatoties uz anti airodinamisko formu veja snakona minimali dzirdama kas ir patikami parsteidzos moments . ir papildus laba audio un dvd instalacija, kas liek justies vel labak .
Brauksana petiekosi dinamiska nemot vera lielo pasmasu gandriz 3 tonnas (brunutransportieris) . Sava pieklajiga svara delj auto iegust diezgan mikstu un patikamu gaitu , to labi jut ari nobraucot no asfalta .
Minuss ir 4pakapju automats kuram ir isi robi , jau pie 60 km/h vins iesledz 4to parnesunu ,
un vairak par 155 km/h vins nekust ,
Nu bet degvielas apetite nav maza soseja 12
pilseta 18 bezcels 40 litri
apmeram uz 100km
Bet par piekari runajot tur nav ko piebilst , taa ir paredzeta un sakotneji razota militarajam vajadzibam taka nav komentu!
 
GURU @ 18.janvāris 2006 0:00
Subaru Legacy 2005 Novērtējums: 9 Komentāri [5]
Braucu ar diezgan jaunu Subaru Legacy universali nu jau vairak ka gadu. Ka galvenos minusus varu minet mazo salonu, kas laikam ir piemerots japanu miesasbuvei. Tas laikam ari ir vienigais minus. Auto piemit lieliska vadamiba neatkarigi no cela apstakliem. Esmu braucis uz 110km/h pa celu, kuru klaja 15cm sniegs - fantastiska stabilitate, ja vien nav bailes no nelielas sanslides. Ja brauc uz 100km/h, tad degvielas paterins ir 7/8l, bet ziema nedaudz vairak. Diezko ekonomisks laikam tas neskaitas, jo motors ir tikai 2.5l. Tapat parsteidz salona kvalitate - loti labi materiali un laba montazas kvalitate - nekas negrab un necikst. Vel viens minus ir stereosistema, kuras skanas kvalitate ir vissliktaka no visiem jauniem auto, ar kadiem esmu braucis.
nikotins @ 17.janvāris 2006 0:00
Opel Astra New 1.6 2005 Novērtējums: 8 Komentāri [6]
NU tā. 2005. gada decembrī tika iegādāta Jaunā Astriņa. Patreiz ir nobraukti 2 600 km - kā saka vēl iebraukuma stadijā. Komplektācija - el. logi, el. un apsildāmie spoguļi, borta kompis, kruīzs, stūres augstuma un dziļuma regulētājs, klimata kontrole, ABS, 16 collu diski rūpnīcas CD ar 6 tumbām un vēl visādi sīki fintjiķi. Vidējais patēriņš pagaidām ir 6,8 - 7.0 litri/100km, jo vēl neesmu izmantojis kruīza kontroli un pilsētas režīmā nesēņoju. Principā tuvākajā laikā ir plānots sākt izmantot kruīzu un pamēģināt biku pasēņot pa pilsētu, tad redzēs vai ir atšķirība patēriņā. Salons ir samērā kluss. Tā kā neesmu pa šoseju braucis ar lieliem apgriezieniem, pagaidām, tad vēl nevaru pateikt vai trokšņu līmenis būtiski pieaug. Vismaz pagaidām salonā brauciena laikā var mierīgi, pat ļoti klusu savā starpā sarunāties un nav jābļauj : ) Manevrēšana vienkārši pārsteidz - īstenībā nebiju gaidījis tik labu saķeri ar zemi un asfaltu. Par to liels prieks. Priekš sava 1.6 litra motoriņa un pateicoties īsajiem gājieniem, ļoti dinamiski un naski ceļ autiņu uz priekšu. Tā kā ir jauns autiņš, tad es arī vēl pagaidām necenšos spiest laukā visu ko autiņš spēj, bet jau tagad, taupības režīmā jūtams, ka var krustojumos pakaitināt dažu labu gangsteri : ) OK. Pagaidām viss, tad kad būs 5 000 km, tad došu ziņu.
Artiks @ 13.janvāris 2006 0:00
Mitsubishi pajero sport 2000 Novērtējums: 8 Komentāri [25]
Daļēju var piekrist teiktajam, pajero ir kārtīgs džips kurš atrodas uz rāmja, nevis kā "parketniekiem" , kuriem tikai izskats un detaļu cenas atbolst džipa statusam. Lai brauktu ar šadu braucamo vienozīmigi jābū skaidriem nosacījumiem, ko tu vēlies no sava auto sagaidīt, ja ātrumu rāvienu un sportisku stabilitāti pagriezienos- meklē vienozīmigi citas klases auto. Džips tāpēc jau ir džips, ka viņš nav ātrs, straujš un sportisks (kaut arī braucu ar pajero sport) , neko sportisku tur nejūtu. Džips paredzēts sliktiem ceļa segumiem, īpašai auto caurbraukšanas spējai. Tur kur ar parasto vieglo auto pat nedomā līst iekša- džipam tas ir īstais ceļš kur atrasties. Sevišķi labi jūti braucot ziemā pa siegotiem latvijas ceļiem, vai pa izdangātiem meža takām( braucām ar bērniem ziemā jaungada eglīti meklēt, vesels piedzīvojums). Kaut gan man arī pa pilsētu patīk braukt ar džipu, labās pārredzmības dēļ.
vecapiepe @ 10.janvāris 2006 0:00
VAZ 21011 1979 Novērtējums: 6 Komentāri [4]
nu tā, mans žiks ir diezgan interesants eksemplārs. tēvs viņu nopirka lietotu vēl padomju laikos, pēc viņa nāves māte ar žiguli nobraukāja pāris gadus, tad nopirka golfu. tā nu žiks nostāvēja 5 gadus gandrīz nekustināts. 2 gadus atpakaļ izdomāju ka man vajag braucamo, tad atcerējos, ka garazā stāv vecais labais žiks. pielauzu māti lai tā nodod to manā lietošanā. tā nu tas kļuva par manu pirmo braucamo, mašīnu cenšos nejāt, līdz ar to nekādu lielu izdevumu nav bijis.
tātad - -- > mašīna ir dzeltena, tai ir tumši brūns salons, ar vieglu vizuālo tūningu (tas tapa ar melnu nenomazgājamo marķieri, bet efekts nav slikts (visiem patīk)). zem vāka ir ~10l/100km rijošs 1,3l motors, kam vienā galā lāpīts (kā par brīnumu nesulojošs) radiators, otrā galā kaitinoši īsa 4- robu ātrumkārba. uz tērauda diskiem ir tādas dīvainas, baigi šauras riepas, kuras jau sākušas plaisāt, bet aizmugurējās jau atgādina asfalta slikus : ). priekšējās bremzes nedaudz ieēdušās, rokasbremze vispār ir tikai tāda formalitāte, spidometrs darbojas tikai tad, ja pa to nedaudz paklauvē (līdzīgi kā komēdijās). par braukšanas komfortu... nezinu, sēdekļi ir ērti, arī aizmugurē sēdošajiem vietas pietiek, piekare ir mīksta, traucē tikai sūdīgā skaņas izolācija un stūres pastiprinātāja neesamība... viens čuvaks teica ka par opeli ērtāks ir : ) nevaru nepiekrist...
tātad + un -
+ laba apkure, lēta uzturēšana, grūti nokaujams, detaļas ir smieklīgi lētas
- baigi grab, skaņas izolācija, bieži noplīst visādi sīkumi

remonti un citi sīkumi:
nomainīju aķi - 8 Ls
vienu amortizātoru - sadabūju pa brīvu
priekšējo stiklu ~15 Ls
degvielas filtru un sūkni - arī sadabūju pa brīvu
visus tehnoloģiskos šķidrumus - nav ne jausmas cik tas maksāja, bet dārgi nebija

žigulis manuprāt ir gan labs laužamauto, gan arī atrestaurējama klasika.
 
PlasticR @ 5.janvāris 2006 0:00
Mercedes 240D_w123 1977 Novērtējums: 8 Komentāri [16]
Taatad, vasaraa piepildiiju kaadu sen lolotu sapni- iegaadaajos veco "Gurķi"- Mercedess Benz ar 2,4 litru diizeljdzineeju pa veseliem 250 ls.

Pirmie iespaidi vienkaarshi unikaali! Izbraucu uz šosejas un viss- esmu karalis savaa kuģī! Salons plašs, stūre lielāka nekā Gazikam, motors arii diezgan labi dzirdams. Liidz kaadiem 80 km/h jaudas taa kaa par maz, bet liels bija izbriins par to, kas notikaas peec tam- braucu uz 90km/h, pa priekshu draugs ar savu mashiiniiti, izdomaaju prikola peec jamo apdziit- neticeesiet, bet vienaa acumirklii jau spidometra bultinja uzlekusi uz 110km/h! Tas nu mani paarsteidza ljooti negaidiiti, bet patiikami. Brauciens pa granteetu celju tika samaitaats tikai prieksheejaa amortizatora grabeeshanas deelj, vecais saimnieks jau piekodinaaja, ka to vajadzeetu samainiit. Bet nu biju laimiigs taapat, jo sen veeleejos mashiinu ar aizmugures piedzinju.

Degvielas patēriņš samērā normāls: 7- 8,5 litri vienalga vai pins, vai tukshs, vai pilseeta, vai shoseja! tas, laikam, 4 aatrumu kaarbas deelj, bet, taa kaa braucu tikai ar kreiso degvielu, tad pateerinjsh vareetu buut pat lielaaks un tas man nemaz neliktu shaubiities par ekonomiju naudas izteiksmee!

Nedaudz par visu pārējo. Pečka darbojas ideaali, uzsilst ljoti aatri, durvju rokturi un slēdzenes neaizsalst, pielaist var -10 graadu salaa, tikai tad ir nedaudz ilgaak jaapasilda sveces un "jaapazaaģē" starteris, lilaaka sala liidz shim veel muusupusee shoziem nav bijis! Bet par salu neuztraucos, jo degviela- kreisaa ir taa saucamaa sepereetaa!

Un veel, ja jums kaadreiz naakas braukt ar shaadu mashiiniiti, tad nemeegjiniet ar visu speeku motoru iedarbinaat ar atsleegas paliidziibu, driizaak salauziisiet to! Kreisajaa pusee stuurei ir taads klokjiitis, kuru nedaudz pavelkot, saakaas svechu uzsildiishana, bet, pavelkot nedaudz stipraak, saak darboties starteris! Taa luuk!

Tad nu par remontiem- visu nepiecieshamo veicu pats saviem speekiem teeva garaazhaa, taapeec nav sirdsapzinjas paarmetumi, ka buutu servisaa samaksaajis par daudz =) iisteniibaa taa ir mana sirdslieta, patiikaas man sho un to paskruuveet. Esmu nomainiijis stuures pirkstus kreisajaa puse (iisais-4ls, garais-10ls), tad arii staavaabolu labajaa pusee (26ls), kaa arii majatnjiku (iisti neatceros, bet kaadi 8 ls vareetu buut), bremzhu disku labajaa pusee aizmuguree, tas bija noluuzis (5ls shrotaa), un labajaa pusee vienreiz taa strauaak sabremzeejos pie gaajeeju paarejas un priekshaa labajaa pusee arii notruuka bremzhu disks (kopaa ar stupicu- 10ls shrotaa) un tad veel iegaadaajos spoguli, jo stiklinjsh bija sasists!
Kopaa skaitot jau sanaak tiiri normaala summinja, bet, lai izietu TA, tas viss bija nepiecieshams.

Un beigaas veel sanaaca taa, ka iekaartojos uz laiku darbaa, kur bija vajadziiga pasha automashiina un tad nu jamais man paarveertaas par darba zirdzinju! Bet tas labi, sevi atpelniit arii vajag!

Tad veel atceros vienu gadiijumu, kad braucaam ar draugiem pa Riigu (pats esmu no Liepaajas), spiezhot bremzes, taas kjuva arvien vaajaakas un vaajaakas, un, bremzeejot, mersiiti baigi vilka uz labo pusi! Tad, Riigas- Liepaajas celja kaadaa 50- tajaa kilometraa pie Pienavas saaka kautkas dikti chiiksteet un grabeet un klaudzeet! Apstaajos un ieraudziiju, ka ir izjucis gultnis priekshas labajam ritenim. Nu neko, taa kaa evakuators liidz maajaam izmaksaatu automashiinas cenu, izdomaaju turpinaat leenaam un praatiigi celju, blakusseedeetaajam liku paarseesties uz aizmuguri, lai prieksha buutu vieglaaka un taa ar 40- 70 km/h devos maajup! un viss izdevaas! Beigaas sapratu, ka gultnis bija izjucis deelj beigtaas amortizatora bukses (taas pashas, kuru vecais saimnieks piekodinaaja, lai samainu. ) Amortinju jau biju iegaadaajies (5 ls shrotee) vajadzeeja tikai buksi uzlikt jaunu- noslinkoju un luuk- rezultaats: sabeigta stupica un gultnis. Tagad auto staav garaazhaa, kad atradiishu stupicu, tad uzlikshu un baudiishu ziemas priekus!

Jaa un starp citu, baigi kontroleejams autinjsh gan pa ledu braucot, gan arii pa sniegu, aizmuguri var slidinaat uz vienu pusi cik ilgi patiikaas, kad ir veeleeshanaas uz otru pusi saslidinaat, atliek tikai ar kreiso kaaju stingraak uzsist pa bremzi un pagriezt stuuri preteejaa virzienaa, kad saansliide ir saakusies =) dikti jau nu man patiik taa ampeleeties. Ir veelviena lieta, taa kaa ir garaa 4 aatrumu kaarba, tad, bremzeejot ar paarnesumiem, straujaak atlaizhot sajuugu, rodas saansliide. Taa dazhreiz pabiedeeju kaadu agresiivaaku vadiitaaju, kas pirms liikuma vai pagrieziena pielien baigi tuvu pie aizmugures taadeejaadi apzhilbinot mani caur spoguljiem! Bet nedomaajiet, ka esmu kaarteejais biistamais brauceejs, taa tas nav, vienkaarshi nevaru iztureet, ja kaads nerespektee vecaaku automobiili!

Nu jaa un taas sajuutas iekshaa ir neaprakstaamas, kad garais mersis saak sliideet plakaniski liikumaa, iipashi labas atsauksmes parasti ir no aizmuguree seedoshiem! =)
Varbuut teiksiet, ka esmu veel beerns un speeleejos ar auto, bet nekaads viirs jau arii neesmu=), uzskatu, ka automashiinu ir jaamaak paarvaldiit un izjust, taapeec arii censhos peec iespeejas vairaak izbaudiit sliides un ekstremaalas situaacijas.

Laikam par daudz jau iegrimu braukshanaa, bet nu taads ir tas mersiitis, tik patiikams, ka negribaas shkjirties ne uz briidi, labi, centiishos visu neizstaastiit, lai jums buutu ko pajautaat un pakomenteet, un paoponeet, un pastriideeties!

Veerteejums ir 8 tikai un vieniigi saruuseejushaas virsbuuves deelj! Paareejais mani tiktaal apmierina, ka nevaru beigt priecaaties! =)
 
nk86 @ 5.janvāris 2006 0:00
Volkswagen Golf Mk4 1999 Novērtējums: 7 Komentāri [11]
Nu, nedaudz par 4. paaudzes golfinju! Iegadaajos 2005. gada maijaa pa 5650 eerikiem.
1.4 litru motorinjsh ar 16 vaarstiem un 75 zs jaudiigs! Itkaa daudziem vareetu shkjist, ka nekaadu ekstru, bet taa nemaz nav. Ir 4 el logi, 4 airbag, el. luuka, origjinaalais radio (ja neveelaas dikti ziimeeties, tad skanjas kvalitaate peec manaam domaa ir ljoti laba =)) ar kaseti, st. past., kaa arii visi 4 bremzhu diski!!! Taa tiktieshaam ir lieta, kas manam autinjam ir tik laba cik vien var buut, kopaa ar ABS nu vnk. ideaali, nedaudz nospied un mashiiniite jau strauji samazina aatrumu. Un noteikti, ka ir vel kautkas, ko esmu aizmirsis piemineet.

Bet tas nu taa! Kad nopirku, bija baigais troksnis labajaa pusee priekshaa, domaaju, ka tas vareetu buut izsists vai izjucis amortizators, bet, izraadiijaas, ka parasta bukse! Nomainiiju par kaadiem ~15 ls. Tagad salonaa patiikams klusums. Taa kaa ieprieksh braucu ar golf Mk2, tad nebriinieties, ka esmu sajuusmaa par, manupraat, daudzajaam extraam un kluso salonu. Piemineeshu veel, ka panelis prieksheejais ir no taada interesanta materiaala, gandriiz kaa gumijas. Tiiraas ljoti labi un arii saule nespiid aciis, kaa tas meedz buut mk2 vai a100!
Bet, dikti nepatiikami mani paarsteidza, kad, nomainot akumulatoru, iedegaas lampinja, kuraa paraadiits cilveecinjsh ar bumbuli (airbag) noleemu atpleest valjaa un apskatiities, vai ir tur spilvens, vai nav. Nemaz pleest nevajadzeeja, pietika ar vieglu kustiibu un vaacinjsh blakusseedeetaaja puses panelii bija nost un, kaa izraadaas, pilns ar tukshumu! =( zheel! Autnjsh bijis sists, veeleek, taa kaartiigi ieskatoties, vareeja arii pamaniit, ka motora paarsegs ir bijis shpakteleets un sliipeets. Ai nu, kaa ir taa ir! Bet, veel vairaak mani apbeedinaaja tas, ka lietus laikaa pa gar blakusseedeetaaja durvju augshpusi suucaas garaam uudens, kas tek virsuu pasazhierim. Varbuut kaads vareetu pastaastiit, vai sho probleemu ir iespeejams atrisinat. Netiik taa uz servisu iet un klausiities taas muljkjiibas: aaai da ko tu te mums raadi, tur pus mashiinu vajag paarmetinaat! utt. utjp. utml!
Aaa nu jaa degvielas pateerinjsh arii taads diezgan nepatiikams- 7- 9 litri lielaakoties pa pilseetu braucot. Iisteniibaa saaku nozheelot, ka njeemu tik mazu motorinju, tagad, kaa minimums buutu 1.8 benziins, vai 1.9 TDi. Ir veel viena nelaaga lietinja, jamais man eed ellju un tas jau arii nav normaali, kad '99. gada motors apeec kaadus 0.5 l uz 10 000 km, vecais Mk2 pat uz 10 000 neapeeda 0,3 l. Varbuut, ka ir noseedushies gredzeni, bet, labaak pastaastiet juus, lasiitaaji, kas tur vareetu buut pa probleemu!
Bet nu visaa visumaa automashiina brauc labi, klusi un pie stuures arii juutos diezgan eerti. Nu jaa, varbuut tas degvielas pateerinjsh ir arii tik liels, jo mashiiniitei virsuu staav r14 riepas ar pilno augstumu (80), un pa pilseetu braucu ne augstaak kaa ar 3. paarnesumu, jo mazajiem motorinjiem patiik augsti apgriezieni!
Nu jaa, vienreiz pameegjinaaju, cik var izspiest ar jamo, un sanaaca 170 km/h, varbuut buutu veel par kaadu km aatraak, bet pedaalis jau bija liidz pasham galam un dikti aatri naaca pretii liikums =).
Taa nu, iesakiet, padalieties ar informaaciju, kas jums pieejama un tikai luudzu respect arii pret kompaktklases auto!
Un ieteikums citiem, kas peerk kaadu automashiinu, dariet to praatiigi, paaraak nesapriecaajieties un pieveersiet uzmaniibu katram siikumam! Var gadiities, ka tas siikums, piemeeram nedaudz atshkjiraas atstarpe prieksheejam buferim t. i. vienaa vietaa taa ir nedaudz lielaaka, citaa mazaaka, vai arii buferis saiet kopaa ar virsbuui saskaroties. Uzreiz uzdodiet sev jautaajumu: Kaapeec ir bijusi vajadziiba to njemt nost un pielikt klaat shkjiibi? Visticamaak ir noticis, kaa manaa gadiijumaa- auto ir dabuujis pa purninju! =)
 
Compact @ 4.janvāris 2006 0:00
Peugeot 206 1.9D 1999 Novērtējums: 6 Komentāri [14]
Peugeot 206 1.9D

Kad šis auto nonāca manās rokās, uz spidometra tam bija 60000 km, es ar to nobraucu vēl ap 200000 km. Ko pastāstīt ir…

Mašīna balta, divas durvis, bāzes komplektācija X- line, bez kondicioniera, bet ar dikti smukiem Citroen 15” diskiem no Xsantia, kas vēlāk ekonomisku apsvērumu dēļ tika pārdoti. Tahometrs bija, ABS nebija.

Ārpuse: Ārēji mašīna nenoliedzami pievilcīga, taču motora pārsegs jau drīz vien ir bedrītēs no akmentiņiem, mīksts metāls. Stāvietās arī der uzmanīties.
Gaismas sliktas, neizgaismo neko. Sākumā domāju, ka lukturi vainīgi (stikls bija jau nomatējies), taču, uzliekot pilnīgi jaunus, nekas labāks nekļuva. Izeksperimentējos visādas labās spuldzes (arī CoolBlue un tādā garā), ar Osram Silverstar+50 jau palika labāk, taču tikai pēc Hella FF300 miglinieku uzlikšanas likos mierā, gaismas pietika atliektiem galiem (par ksenoniem nepieminiet, nepamatoti dārgi un strīdīgi, galu galā 206). Starp citu, visādas lampiņas izdeg bieži, elektriķi nekādu vainu neatklāja (pārspriegumi utt. ), tāpēc vienkārši vadāju visu veidu spuldzītes līdzi.
Katru gadu mainīju priekšējo stiklu, jo ziemā noteikti kāda fūre parūpējās par lidojošo akmentiņu pietiekamību. Logu slotas izmēģināju gan Champion, gan Bosch, bet paliku pie oriģinālajām Peugeot/Bosch, jo to cena bija bija pa vidu un dzīvoja vismaz 10k km (Championi ziemā vispār pie 6k km jau sāka haltūrēt un “čīgāt”).
Akmeņi ātri sasit lupatās plastmasas riteņu arku iekšpusē. Mainīt nav vērts, atkal sasit. Arī krāsa sliekšņa apakšā ziemā tiek nodauzīta nost pa tīro. Bet rūsa mašīnu nemoca, varbūt vēlāk.

Salons: Salonā izmantoti gaužām prasti materiāli, visus labi iecerētos risinājumus lētums sabojā neatgriezeniski. Paneļa plastmasa raupja un neglīta, tīrās slikti. Jāatzīmē, ka prastais sēdekļu audums nav piemērots tīrīšanai vispār, šokolādi un pienu pie stūres nelietojiet, pie iespējas izvēlieties 206 XT ar samta salonu, tas tīrās normāli (un arī pārējais aprīkojums ir krietni labāks). Sēdekļi neērti, ilgstošiem braucieniem pilnīgi nepiemēroti, jo nav nekāda atbalsta ne mugurai, ne sāniem, arī to regulācijas soļi ir par lieliem, īsti ērti iekārtoties neceriet. Papildus problēmas šajā ziņā sagādā arī stūres regulēšana, jo pietrūkst regulēšanas dziļumā, tad varētu iekārtoties jau tīri ciešami. Auto paredzēts augumā nelieliem cilvēkiem, garākiem braucējiem ceļi ar garantiju atduras panelī, kaut sēdeklis atbīdīts līdz galam.
Mehāniskie kloķi un pogas slēdzas cieti, pat pagrieziena rādītājs klikšķinās neierasti skaļi. Ar laiku pierod un, iekāpjot vācu vai japāņu auto, ir pat sākumā jāieklausās un jāpierod pie “mīkstajiem” kloķiem un skaņām.
Mērinstrumentu panelis labi pārskatāms un lieliski lasās, vienīgi ieslēdzot gaismas, elektronika tā izgaismojumu gādīgi tā satumsina, ka dienas laikā apgrūtina saskatīt rādījumus. Un regulēt šo apgaismojumu nav lemts.
Stūre gan ļoti ērta, ne par lielu, ne par mazu, ļauj turēt to sportiski pareizi, ļaujot izmantot lielisko un salīdzinoši aso vadāmību. Braukt ātri pa apledojušiem lauku ceļiem ir viegli, vadās lieliski. Arī pāredzamība ir laba, pat “neredzamais” purns stāvvietās problēmas nesagādā, atpakaļskata spoguļi ar noliekto ārējo malu ir labi, pietrūka tikai to apsildīšana un elektrovadība, bet normālajās komplektācijās tas ir.
Skaņas izolācija gan ir bēdīga, no ceļa trokšņi dzirdami lieliski, arī 1.9D dzirdams lieliski. Vienīgais glābiņš ir papildus skaņas izolācija.
Atsevišķi jāpiemin priekšējais stikls. Tas ir liels un vasarā ļoti karsē, liels pluss būtu “violetais” sauli atstarojošais stikls, kas nāk mašīnām ar kondicionieri (starp citu, pērkot pievērsiet tam uzmanību, jo no Vācijas nākušajām ar kondicionieri ļoti bieži ir izsisti un ir ielikti lētie štrunti).
Starp citu, salona spogulis ir novietots par augstu, skatam traucē jumta aizmugurējā augšējā mala. Ar laiku samierinies, bet tomēr traucē.
Salona apsilde un ventilācija priekšā ir ļoti laba, bet aizmugurē ziemā siltums netiek…Un salona filtrs maināms gandrīz katrā eļļas maiņā, savādāk svīst logi (Lauva auto tie ir lētāki kā citur J).
Skaļruņi štruntīgi, ja gribas daudz maz ciešamu skaņu, nāksies pastrādāt, tik slikta skaņa mūsdienu mašīnās nu jau ir retums.

Motors: Motors 1.9D īstenībā ir ļoti aizvēsturisks, šur tur papildināts ar pāris vadiņiem, bet konstruktīvi nāk vēl no 80- tiem gadiem. Tas ir skaļš, vārgulīgs un izteikti neekonomisks (~6.5L uz šosejas). Taču kalpo labi, tiesa gan, otrās ziemas sākumā sāka nelekt pie mīnus15oC, taču, pagriežot mazliet agrāku “aizdedzi”, raizes pazuda un turpmāk leca no pusgrieziena arī pie mīnus 30oC. Tā arī nobraukāju bez motora remontiem. Patika, ka varēja brīvi vēl ar skrūvgriezi pieregulēt, jaunās paaudzes motoriem jau viss, dodies tik pie dīlera, neko vairs nevari improvizēt (chipi neskaitās). Eļļu lēju sintētiku Total9000 (~16Ls/5litru kannna), kā rakstīts grāmatā un mierīgi varēja braukt rakstītos 15k km. BP eļļu arī reizēm lēju, bet to vajadzēja mainīt jau pēc 7-8k km.
Raksturīgi, ka izbeidzas visādi gultņi, gan radiatora ventilatoram, gan sūkņiem, gan citur. Salona ventilatorus vien nomainīju kādus četrus, visiem izbeigušies gultņi.

Ritošā: Piekare ir lielisks kompromiss, ne par cietu, ne par mīkstu un nodrošina lielisku, paredzamu un asu vadāmību. Taču jārēķinās ar dažām Peugeot īpatnībām- ik pa 100k km obligāti jāmaina aizmugurējā tilta adatgultņi un pēc katras ziemas akmeņu sasistā vadītāja puses rokas bremžu trosīte. Aizmugurē tas viss, taču priekšējā piekare prasa paredzamus, taču regulārus ieguldījumus: ik 35k km jāmaina izdauzītie apakšējie lodbalsti (nāk ar visu sviru; 65Ls+), agrāk ik pa 15k km bija jāmaina stabilizatora atsaites, bet tad pēkšņi vairs nebija (pieļauju, ka Peugeot mainījās piegādātājs vai tml. ), pēdējām jau bija pāri 100k km, bet mainīt nevajadzēja. Amortizatori priekšā nespēja ilgāk par 60k km novilkt, vienalga vai Monroe Standart vai dārgie. Paiet 60k km un viss. Iesaku netērēties un likt parastos Peugeot oriģinālos. Reizē ar amortizatoriem vienmēr nācās mainīt arī atbalsta gultņus, jo parasti jau bija sarūsējuši un beigti. Bija jāmaina arī stūres uzgaļi un vēl šis tas, bet tas nebija periodiski.
Lieliski izskatās lietie 15” diski no Citroen Xsara, taču diemžēl tiem ir mazliet lielāks iznesums un lauž piekari, nācās drīz vien pāriet uz parastajiem 14” bleķiniekiem, tie ļāva retāk remontēties un arī palika mazāks degvielas patēriņš. Bet smukuma nekāda.

Kopsavilkums:
+smuka
+lieliska vadāmība
+paredzami remonti
+lieliski ārējie spoguļi
+ilgdzīvotājs motors
+lētas oriģinālās detaļas (beigās jau lielākā daļa tika pirkta Lauva, jo izrādījās izturīgākas par neatkarīgajiem ražotājiem)

- izcili neērts vadītāja sēdeklis
- prastie salona materiāli
- regulārie remonti
- pilnīgi neekonomisks dīzelis
aviators @ 3.janvāris 2006 0:00
Ford Fiesta S 1992 Novērtējums: 6 Komentāri [2]
Nu ko es varu teikt autiņš ir labs! Fiestiņa ar 1.8L motoru oriģināli ar 105zs, bet es te tā iegrābu un čoma, tādu fiestiņu ar 2.0 bloku sporta filtru, forši sēdinātu galvu un vel dazhādiem uzlabotiem brīnumiem, nu viņai točna vairs nav 105zs, tagad es pat vairs nespēju iedomāties cik tādai fiestiņai ir zirga spēki! : D Vienu BMW 323 izcirta tāvien! : D

- vienu mīnusu es točna varu pateikt, pat ar 16'' collu riteņiem pusasis tiek aprautas tāvien! : (

+ Par plusiem ar šādu vieglu un jaudīgu autiņu jūs paši varat iedomāties! : D
Hurricane @ 29.decembris 2005 0:00

Lasītākie raksti

Jaunie raksti