Par šo modeli līdz šim nav bijuši apraksti, tāpēc pievienoju savu stāstu par šo ģimenes auto, kas tika iegādāts Latvijā jauns no salona 2006. gada maijā vai aprīlī. Konkrētais auto visopār ir pirmais Latvijā esošais Nissan Note, kas bija 2006. gada autoexotika auto un piedalījās arī Igaunijas auto izstādē. Pats auto atceļoja no Somijas. Kā jau izstādes auto, tas bija maksimāli aprīkots ar visām pieejamajām ekstrām šim modelim, kā arī bija papildināts ar tuninga aprīkojumu: lukturu uzlikas, apdarināti sliekšņi, riteņu arkām papildus plastmasas, aizmugurē spoilers, sānu logiem arī uzlikas pret vēju, iespējams bija arī vēl kaut kas. Gimenē šis ir pirnais japāņu auto. Ievadā tas arī viss.
Tagad vairāk par lietošanu. Auto jau ir noripojis 5 gadus pa Latvijas ceļiem, kopumā nobraucis 160 000 km. Ikdienā borta dators rāda, ka patēriņš ir 6.6 litri, bet nu ar pilnu bāku var nobraukt tikai 550km, jo bākas izmērs ir tikai 35 litri un praktiski auto brauc pusi pa Rīgu un pusi pa šoseju. Auto dinamika apmierina, 115zs, vienīgi prasās arī 6 ātrumu, jo pat pie 90km/h ir lieli apgriezieni - aptuveni 3000. Kā arī ar tik mazu bāku nepietiek, lai pietiktu ar vienu uzpildi visai nedēļai. Braukšanas komforta ziņā salons ir plašs, pietiek vietas 5 pieaugušajiem, augsti griesti, vidējs bāgāžas nodalījums. Lielāki braucieni ir nogurdinoši, jo sēdekļi neregulējas augstumā, trūkst sānu noturības, aizmugurē sēdošos žņaudz siksnas un stāvie sēdekļi liek biežāk piestāt ceļmalā lai iztukšotu urīnpūsli. Braucot pa bruģi ir neizturama skaņa, tāda kā dīzeļlokomotīvju mašīntelpā. Arī grants ceļu trepīti piekare liek stipri manīt. Auto gaita ir stabila, pacieta. Bremzes ir nepiedodami vājas, iekāpjot Notē pēc šāda paša vecuma Ford Focus vai Hyundai i30, liekas ka bremzes vispār ir atteikušas, prasās pēc visu četru riteņu disku bremzēm. Sajūga pedālis ir pasmags, savukārt gāzes pedālis ir nesalīdzināmi viegls, tādēļ ir jāpierod, lai auto nespolētu vai neraustītos pārslēdzot ātrumus. Ātrumkārba aŗī varēja slēgties labāk - precīzāk un vieglāk. Elekrtiskie logi strādā anarhiski, spoguļu apsilde strādā tikai kombinācijā ar aizmugurējā loga apsildi. Pat lietojot auto 5 gadus, nevaru pierast, ka degvielas bāka jāatver no salona.
Nedaudz par auto uzturēšanu. Auto apkopes ir jāveic ik pa 25 000km, kas ir diezgan reti, bet dārgi. Siksna šim auto nav jāmaina, jo ir ķēde, kas diezgan ātri sāka čīkstēt, ko novērsa par garantijas remontu, bet ik pa laikam skaņa liek manīt arī tagad. Motortelpā viss ir ļoti saspiests, nepārdomāti maza atvere ir logu tīrītāju šķidruma uzpildei, kā arī tā atrodas virs ģeneratora un iepriekš pieminētās motora ķēdes. Logu tīrāmais škidrums ietilpst laikam 7 litri, nu 5 litru kanniņas ielejas visa.
Kas visbiežāk sabojājas? Visvairāk kaitina sīkumi, piemēram, priekšējo gaismu spuldzes izdeg vismaz reizi pusgadā. Salona klimata kontrole varētu būt labāka, bez ieslēgta kondicioniera gaisa nav vispār, diezgan svīst logi. Šobrīd kaut kas notika ar ventilatoru un tas reizēm neieslēdzas ne par ko, reizēm ieslēdzas un atslēdzas uz tramvaju sliedēm. Lietus sensors arī reizēm nepamatoti ieslēdzas vai atkal nestrādā. Izpūtējs ir kļuvis skaļš, vairākas reizes ir noplīsuši sarūsējušie izpūtēja stiprinājumi.
Šogad auto neizgāja tehnisko apskati, jo bija jālabo piekare, kas ir ļoti dārgi, jo atsevišķi bukses utt. nemaina, bet maina visus mezglus. Piemēram priekšējais tilts maksā Ls 300. Pat garantijas laikā pie 90 000 km tika mainīti plaukti. Plaukti ir nomaiminīti jau otro reizi pie 150 000 km. Nesen konstatēju ka ir salūzusi atspere aizmugurējam tiltam, ko nepamanīja TA. Pie remontiem vēl jāpieskaita arī bremžu diski un kluči, kas jau vienu reizi ir nomainīti, bet šādam nobraukuma tas ir adekvāti. Pieļauju, ka kaut ko būšu aizmirsis piebilst.
Kopsavilkums:
+ plašs salons
+ labi izgaismo ceļu
+ liels apkopes intervāls
+ nav jāmaina ķēde
- dārgs remonts
- vājas bremzes
- maza degvielas bāka
- pēc 150 000 km birst nost piekare, visu laiku kaut kas atkal grab.
- vāji strādā salona apsilde un klimatkontroles kondicionieris.
- ātrumkārbas slēgšanās
Kopumā auto ir nokaitinājis, lai arī ceļa malā nav atstājis. Ja nebūtu dārgs remonts, tad vērtējums būtu augstāks.
!!!Papildināts teksts pēc ''bracus'' komentāra:
Pievienoju detaļu cenas, detaļu numurus skatieties 1. attēlā.
Detaļa 54400M maksā Ls 300, kuru it kā jāmaina, jo ar sarkaniem apļiem apvilktās detaļas atsevišķi nemainās, ir iepresētas/iekausētas tiltā. Bet Krievijas forumos izlasīju, ka daži pērk analogu Renault Scenic detaļu un presē to iekšā.
Detaļa 54500 jeb plaukts maksā Ls 70-150
Pārējās detaļas nav dārgākas par 20Ls
Vēl piebildīšu, ka braukšana ir daudz komfortablāka un klusāka ar R15 diskiem, nevis R16 diskiem un zemā profila riepām. Degvielas bāka lai arī rakstās 46 litri, tomēr nobraucot ar iedegošos benzīna rādītāja lampiņu pat 120km joprojām nesanāk ieliet vairāk par 35-37 litriem, pielejot pilnu bāku borta dators rāda, ka ir atlikuši 550km. Degvielas lampiņa iedegas, kad borta dators rāda, ka degviela pietiks 63-67km. Iespējam tās visas vienkārši ir tikai borta datora kļūdas. Tomēr ir pierasts pie vācu auto 70 litrīgajām bākām.