Lasītāju pieredze par saviem auto

Dodge Grand Caravan 2000 Novērtējums: 8 Komentāri [1]
Skaisti! Ap 2004. gadu, sava kolēga rosināts, piekritu piedalīties autiņu izsolē Štatos, kad on- line režīmā, iestatījis 2000 zaļo, kā griestu summu, tiku pie 2000. gada autiņa par 1980 dolāriem ar labās puses pasažieru durvju bukti. Tad, kad autiņš bija atpeldējis Latvijā, nomainītām durvīm, pieregistrēts, summa kopā veidoja aptuveni 6000 dolāru, kas tiem laikiem (2005. gadā) nebija slikti par 5 gadīgu autiņu.
Kad pirmoreiz apskatīju, konstatēju, ka esmu piečakrēts tikai ar trešo sēdekļu rindu... tās vnk nebija. Laikam amītis to bija aizmirsis ielikt atpakaļ pēc gaļas cepšanas aizmājas mauriņā. Jā, un vēl. Tā, kā sevi uzskatu par tipisku auto bendi un ekspluatatoru, man patīk ekstras, kuru šim bāzes modelītim vnk nebija, ja neskaita 6 pudeļu turamos, kaut ko līdzīgu kondicionierim un atbaidošo amīšu skaņu "iekārtu", kuru vēl 2000. gadā veidoja klasiskais nepāra sklaitļu viļņu radio(tāpēc, piemēram Skonto normāli neķer)un kasešu(ak sāpe!) atskaņotājs, ar niecīgiem pīkstuļiem un mazajiem skaļrunīšiem, kas kopā skan, protams, kā mucā.
Citādi nevarēju sūdzēties, man šis modelis, kas plus mīnus tas pats austriešu viojadžieris vien ir, patīk.
Klusa, mierīga gaita. 3,3 litru benzīnnieks ir gana dinamisks. Par gāzi pat nedomāju, jo šo gadu laikā, kopš autiņu ekspluatēju (šogad rit jau kurais gads) rezerves pankūku nācies likt jau vairākkārt. Ko es darītu, ja tās vietā "karātos" gāzes baloniņš? Arī salonā balonam nav vietas, jo tad zūd mašīnas praktiskais pielietojums- esmu vedis visu sadzīvei nepieciešamo- mēbeles, ledusskapjus, pat... ķiegeļus.
Arī gāzes iekārtas cena "atsit vēlmi" to ielikt, jo tā vnk neatmaksātos. Patēriņš- pilsētā nežēlīgs- vismaz 15 litri uz simts (dzīvoju Rīgā). Uz šosejas- velkoties pa Eiropas ceļiem, izmantojot kruīzu- 10,5 litri uz 100, mazāk neesmu dabūjis un neticu skaistajiem aprakstiem, kas te sadzejoti. Latvijā jau no kruīza maza jēga, jo, piemēram uz Liepājas šosejas ik pēc 10 min, jāmet nost, jo pa ceļu velkas kārtējā "sēne".
Tātad ekspluatējis esmu 5 gadus, bijis ārzemēs, sapratis, ka trešā rinda man nemaz nav vajadzīga- ir kur mantas klikt un pie veikaliem nekad nav jāplānokad ko lielaku pirks, vidējo rindi pagriež un liek tik mantas iekšā, sliktakajā gadījumā esmu krēslu uz laiku atstājis mēbeļu veikalā, kamēr savedu mēbeles.
Kaut kas ir mainīts- bukses, sveces, eļļas, lampiņas.
Jā, neliels čakars bija, kamēr ieliku Eiropai atbilstošas lampiņas, no 2000 gada izlaiduma tas bija obligati.
Nekas lielas nav darīts- ak jā kartera apakšu nācās pārlikt, jo bija atdauzīts, bet klāt turas ar "līmi"
Dramatiski sāka rūsēt 3. gadā Latvijā. Bleķinieki izdomāja, ka pie vainas iespējams skarbā ekspluatācija Štatos- okeāna krasta sāls saēsti autiņi esot Eiropā labi zināmi. Var jau būt, ka tā.
Tā visa rezultatā pagājušajā gadā nācās pārmetināt priekšējo amortiņu "glāzi" un slieksni. Ir aprūsējis kapots, vienu bīdāmo durvju apakša, aizmugurējā vāka apakšmala. Īsāk sakot, tagad autiņa vizualais skats vairs nav spīdošs. Bet es neiespringstu. pateicoties tam, ka 2 gadus bija firmas nomā, esmu atiņu faktiski atpelnījis un tagad tas ripo jau "ar peļņu". Neesmu snobs, jo šim autiņam ir noteikta loma manas gimenes vajadzību nišā. mainīšu tad, kad ekspluatācijas izdevumi kļūs traucējoši. Ak jā, pagājušajā gadā, aizmigu uz Viļņas magistrāles un ievilku šīku visā autiņa kreisajā malā- belķinieki teicās, ka vēlas 600 Ls par atjaunošanu... Pasmējos pie sevis un sūtīju viņus d... t mašīna ir joprojām mīkstu gaitu, un tērē man (neskaitot bezīnu un tupeles- vienmēr principā pērku lietotas)5-100 ls menesī.
Tātad kopumā autiņš ir īsts darba zirdziņš, kas piedevām "nespiež sānus"
 
Lielgabals @ 31.oktobris 2010 0:00
Audi 80 1988 Novērtējums: 7 Komentēt
Sveiki!
Mans pirmais auto apraksts šeit. : )

Tātad, 2010. gada maijā tika iegādāts 1988. gada Audi 80. Dzinējs 2.0 (kods 3A). Tas bija mans pirmais auto. Ilgi meklēju sev auto - tikko biju nolicis tiesības, īsti nezināju, kā ir kopt auto u. tml. Šķita, ka pareizā izvēle būs vācu auto - Audi, VW, BMW, Mercedes.
VW - neviens modelis, kas ietu ap 1000ls man neiepatikās. Populārākais, laikam, ir Golf 3 - bija darba auto Golf 3 Variant 1.9TD - ir jau lēts uzturēšanā, bet man ar viņu bija grūti braukt - kaut kā neērti vienmēr (1.95 x 100). Man visi teica, ka varu negaidīt nekādu komfortu no to gadu VW.
BMW - kā iesācējs baidījos par pakaļējo piedziņu (vairāk par ziemu domājot), BMW un EKONOMIJA kopā ar neiet.
Mercedes - nevarēju atļauties.
Audi šķita prātīgākā izvēle. Tad bija jāizvēlas starp Audi 100 vai 80. Protams, gribēju C4 vai B4. Normāls dīzelis man nebija pa kabatai, tādēļ skatījos ar benzīna dzinējiem. Izdomāju, ka C4 gribu tikai ar 2.0 benzīna dzinēju. Apskatot vairākus C4 eksemplārus, kas iekļaujas manā budžetā, sapratu, ka par daudz gribu. : ) Atlika vien B4. Par to naudu sanāca vien galīgi pliks eksemplārs. Bet tad uzgāju vienu ļoti sakarīgu B3. Nodomāju, ka varbūt ir vērts paņemt labu B3, nevis sūdīgu B4. Sazvanīju pārdevēju un braucu no Rīgas uz Valmieru apskatīt autiņu.

Tātad, auto, kā jau minēju - Audi 80, B3, 1988. gada, 2.0 benzīna dzinējs. Nobraukums ap 350k. Parasti B3 mani nepiesaistīja, bet šis bija "savādāks" eksemplārs - amerikāņu modelis - kondicionieris, kruīza kontrole, visi četri elektriskie logi, elektriski regulējami apsildāmie spoguļi un pakaļējais stikls, elektriskā lūka, pakaļējie miglas lukturi. Pats auto bija ļoti labi saglabāts - rūsas praktiski nebija. Krāsa - koši sarkana. Kad nomazgāts, izskatījās labi - komplektā nāca oriģinālie R15 Audi lietie diski un uzlikts pakaļējais spoileris (pēc tam visi brīnijās, ka jams ir no bleķa). Visas siksnas bija nesen mainītas (priecēja). Apskatīju motortelpu, izbraucu - nopirku par 1000EUR (+ R14 oriģinālo Audi lieto disku komplekts ziemas riepām).
Uzreiz pēc tam sekoja pirmais lielais pārbaudījums - brauciens no Valmieras uz Rīgu. Aizbraucu mierīgi (kruīza kontroli ar nobaudīju). Pirmā problēma uzradās Rīgā - noliku autiņu pie veikala, aizgāju iepirkties. Aplauzos, kad, atgriezies no veikala, nevarēju palaist auto - starteris negriezās. Kārtīgi pastresoju, bet pēc ~30 minūtēm (laikam atdzisa) aizgāja. Pēc tam vedu uz servisu - saremontēja starteri, bremzes (caurule pušu) un mainīja kaut kādu blīvslēgu (atvainojos, meistars bārstīja krievu valodā, īsti nezinu). Samaksāju 50ls - šķita pieņemams cipars, taču šie mani brīdināja, ka būtu jāmaina bukses, kā arī viens pakaļējais suports čakarējoties - cik biju lasījis, tā ir standarta vaina viņiem. Tā kā uz to brīdi nebija lieka nauda un drīz tāpat bija jāiet tehniskā, nolēmu to atlikt uz nedaudz vēlāku laiku - meistari solījās, ka tās neesot mirstamās kaites un varu remontēt vēlāk.
Tā nu braukāju ar savu Audi. Ar meiteni pabraukājām arī nedaudz pa laukiem. Dažas lietas - ļoti labi jūt visas bedres (arī ar saremontētu ritošo (vēlāk izmēģināju)), tomēr neliels tas auto - aizmugurē vietas īsti nav, bagāžnieks ar nebija diezko liels, pašam ar pašaurs bija - ik pa laikam mati berzās pret griestiem. : )
Benzīna patēriņš sanāca ap 9-10l pilsētā, kādi 7-8l ārpus pilsētas - domāju, ka tam gadam tīri OK. Protams, pārdzīvoju, ka kolēģa Volvo S60 D5 2.4D ap 185 zirgiem ēd mazāk un iet 3x labāk, be nu... : )
Tad vienu uznāk baigais lietus. Braucot no darba mājās, šis sāk riktīgi rīstīties. Par laimi paspēju noripināties malā un tad skatījos, kas par vainu. No sākuma nodomāju, ka benzīns beidzies (muļķīga ideja - taču sekoju līdzi bākai), kas protams neapstiprinājās. Tad nodomāju, ka varbūt sadalītājvākā vaina. Nu ko, jaucu jamo vaļā un tīrīju. 3 vadi, kas uz viņu aiziet, pirms tam bija lodēti un aptīti ar izolentu, kura vienkārši mitrumā nonāca nost - tā tie vadi tur pliki satīti gulēja. Sāku tos aiztikt, atnāca vaļā un iekrita iekšā - sapratu, ka būs auto jāvelk uz servisu, lai tur visu satīra, salodē vadus un noizolē. Pēc 3h beidzot sagaidīju paziņas, kas varēja mani aizvilkt (pārējiem bija automātiskās kārbas - neņēmās vilkt). Atstāju pie servisa, lai nākamajā dienā sāk uzreiz taisīt. Ap pusdienlaiku aizgāju pakaļ - tas viss ir sataisīts, samaksāju 15ls. Bet jams atkal sāk rīstīties. Šie ņēmās un ņēmās - nekas nelīdzēja. Nospļāvās, ka vainīga šprice un šie neņemsies jamo taisīt. Jādzen man tas Audi uz Mārupes pusi pie viena speciālista. Tajā pašā dienā palūdzu tiem pašiem čaļiem, kas iepriekšējā dienā aizvilka līdz servisam, aizvilkt līdz Mārupei. Cilvēki sirsnīgi - neatteica. : ) Atstāju tam speciālistam. Nākamajā dienā šis zvana un saka, ka esot gatavs. Uztaisījis diagnostiku benzīna sūknim, špricei, zondei. Šis saka - jams esot ierubījies avārijas režīmā, vajadzēja noņemt akumulatora klemmi, lai "noresetojas". Pats stulbākais ir tas, ka es iepriekšējā dienā par tādu variantu biju iedomājies, bet kaut kā atzinu to par muļķīgu domu un pat nepamēģināju - vajadzēja... : ( Par to nācās samaksāt 35ls - dusmīgs biju, bet nu... Mūžu dzīvo, mūžu mācies... Bet ticamākais iemesls avārijas režīmam - zonde. Zondi esot pārbaudījis, itkā esot OK, bet, kā arī pats esmu dzirdējis, ar to visādi var gadīties - tad var strādāt, tad sākt gļukot utt. Nolēmu to arī pie reizes nomainīt briestošajā apjomīgajā remontā. Gribējās jau man visu sataisīt uzreiz, bet, diemžēl, nevarēju atļauties darba dienās palikt bez auto - nevar ne pie klientiem, ne piegādātājiem aizbraukt...
Tad kad biju ieplānojis, kad auto vest paremontēties, piezvanīja tuvs radinieks, kurš piedāvā par smieklīgām naudām (200ls) Chrysler Voyager - 1995. gada, 2.5TD. Nezinu, vai darīju prātīgi, bet piekritu. Auto apskatīju - nedaudz rūsas arkās un uz pakaļējām durvīm, taču liels, tīri smuks (aizmugurējie logi tonēti, uzlikti sliekšņi), vadītājs esot izspiedis 8l/100km (reāli sanāk 9-10l/100km cenšoties braukt kaut cik agresīvi). Nodomāju, ka nafig liet benzīnu mazajā burbulī, ja par to pašu naudu (vai pat lētāk) varu braukt ar lielu, komfortablu auto. Voyager'ī pie tam bija Air- Bagi, ABS, glāzīšu turētāji (kas man tik ļoti pietrūka burbulī). : ) Nopirku to busu, Audi noliku uz laiku stāvvietā un braukājos ar busu - tad sapratu, ka pareizi darīju. Audi 80 bija jāiet tehniskā skate un jātirgo nost. Aizbraucu uz apskati pakaļ slimības lapai. Ielika divniekus par buksēm, izpūtēju un stāvbremzi. Aizvedu viņu uz servisu un tur atstāju uz nedēļu. Saremontēts:

* nomainītas VISAS bukses
* sametināts izpūtējs
* atjaunots pakaļējais kreisais suports (lietotu nevarēja sadabūt, deficīts)

Kopā: 110ls

Pēc tam uzreiz braucu uz tehnisko, izgāju bez problēmām. Tajā pašā vakarā ieliku sludinājumu internetā, pēc stundas jau zvanīja viens interesents un nākamajā dienā jau stāvēju CSDD rindā uz pārrakstīšanu. : ) Atdevu par tiem pašiem 1000EUR. Godīgi sakot, jutos nedaudz atvieglots, tiešām nezinu kāpēc. Dažas salabotas vainas, ko piemirsu pieminēt:

* spidometrs mēdza pārstāt strādāt (līdz tuvākajai bedrei)
* pakaļējie skaļruņi nosprāga - diezgan interesanti. Paši skaļruņi strādāja, bet līdz tiem tīri fiziski neaizgāja signāls - mērīju ar pīkstuli. Skaļruņi nebija slikti - bija katram savs neliels pastiprinātājs klāt vēl.
* pečkas slēdzis čakarējās - jaucu un taisīju.
* kondiškai bija pušu viena caurule, remonts 20ls

Ko es varu pateikt par šo auto pēc 5 mēnešu lietošanas... Kā pirmais auto tas tomēr vienmēr paliks kaut kur sirdī, taču nekādus dižos plusus nevaru nosaukt. Auto tomēr bija ļoti vecs un savu mūžu jau nokalpojis. Iespējams varēšu to labāk salīdzināt ar citiem auto, kad būs uzkrāta lielāka pieredze.

Pašlaik braucu ar to pašu Voyager. Tiešām ar viņu ir lētāk braukt (pērku dīzeli 0.60Ls), ēd 9-10l/100km (nebraucu es kā opis). Remontos gan viņš ir dārgāks. 2.5TD gan nav tas labākais dzinējs, īpaši tai bundžai, bet dzīvot var. Visi man saka, ka šie dzinēji esot slikti - kad iet, tad ir OK, kad sāk čakarēties, velk uz kapitalku. Remonts ļoti dārgs, bet lietots dzinējs ar maksā vairākus simtus.
Lai gan kopumā ar auto esmu apmierināts, lēnām domāju par auto maiņu - tomēr ar to pilsētā ir grūti noparkoties (man ofiss pašā centrā, stāvvieta sava nav), nodeva gadam ir 95ls. Starp citu, pēc 2 nedēļām jābrauc uz TA...
Patiesībā sāku justies par jaunu šādam auto - dažreiz tā prasās iemīt grīdā. Arī gadās krist uz nerviem citiem vadītājiem, kad samīžos nogriezties kaut kur, kur jādod ceļš, vai izbraukt no ieskriešanās joslas - šitam klucim tak nav normāla uzrāviena. : ) Ar Audi vēl kaut ko varēja izspiest. Bet šis auto nav tam paredzēts. Tā kā man nav lielas ģimenes vai daudz pārvadājamo mantu, taisos drīz no jamā šķirties.
Varbūt ir vērts pamēģināt RWD. Neatteiktos no kāda BMW 730d, taču šobrīd laikam prātīgāk ir pataupīt naudu. Šobrīd metu acis uz Mercedes W202 C klases (C200, C220) dīzeļiem. Vēl ir variants E46 BMW 320D - bet par to vēl neesmu drošs. Varbūt kādam ir kādi ieteikumi? Ja būtu vairāk naudas, ņemtu to pašu Volvo S60 ar D5 dzinēju - nu ļoti simpātisks auto. Gan jau kādreiz... : ) Jūtos kā bāba, kas nesaprot ko grib...

Bet par Audi 80... Neteikšu, ka būtu viņā vīlies. Nu saukā viņu par "burbuli", "mucu", "ziepjutrauku"... Vienkāršs, nedārgs... Labs pirmais auto. Nekas vairāk.




eccd @ 20.oktobris 2010 0:00
Honda HRV 2001 Novērtējums: 9 Komentēt
Es PAR savu mašīnu it īpaši pēc šodienas tikai visu to labāko.... Vairāk gan gribēju jautāt kas / kapēc un par ko? tiesa nesanāca "ielogoties" tajā logā kur gribēju, tādēļ pieļauju atbildes nebūs, bet ceru.. esmu sieviete ar auto prieredzi no 95. gada, kārtoju tiesības pati, nepirku. Esmu bijusi dažādās situācijās, palīdzējusi vilkt no mašīnām ārā... ; turējusi galvu kamēr atbraauc ātrei, ķērusi pie galvas, -nēēēēēēēēēēēē tikai ne to mazo skuķēnu, kura savos laukos ir pieradusi pa savu ielu skraidīt turp un atpakaļ..... tas ir nežēlīgi.
Es šodien braucu no tikšanās Ozolniekos uz mājām Rīgas virzienā. Aiz Ozolniekiem pirms nākošā apdzīvotā punkta, pieļaujamais ātrums 90, es braucu ar līdz 100kmh, klausos SWH , zinu tur mēdz notiekt foto sesijas un ātruma kontroles, ievēroju ātrumu; man priekšā apstājās/stāvēja BMW 7.. kas notika. lai auto apstātos pēc policijas uzaicinājuma otrajā rindā kur VISI brauc ar ātrumu min 100 km/h; es braucu aiz šī BMW ...... nezinu ka izdevās tajā sekundē saprast kur jāgriež un kā jābrauc, bet esmu mājās, BMW dzīvs es arī un mani radi runā ar mani....,
BMW otrajā rindā ?
ES kura brauca ar ... 99?
Policija? kura nezinu kā ir nobiedējusi vadītājus(?) kuri pēc ziļžļa pacelšanās scenšas apstāties neskatoties uz radušos situāciju
Dodiet padomu kā turpmāko laiku pārvietoties ar AUTO, kamēr šis aizmirsīsies?(JA AIZMIRSĪIES
meita @ 18.oktobris 2010 0:00
Renault megane II 2004 Novērtējums: 8 Komentēt
Sveiki visiem! nobraucu ar so auto jau divus gadus, apmeram, 90 tukstosus km... nolemu padalities ar pieredzi! auto loti komfortabls, loti labi turas uz cela... miksts.. loti mazs pagrieziena radius... un tt. esmu loti apmierinats ar auto... un tagad mazliet siikaak!
pirmo gadu nobraucu pilnigi bez problemam... jo nemu no renault centra... lietotu, bet veica visas pirmspardosanas apkopes... un noversa visus trukumus kas mani neapmierinaja... nomainija gaismas sledzus, kas pie stures.. tas ap 200ls maksa... gaidiju nedelu,... zaldatinus un vel dazus sikumus.
pirmais ko pats dabuju mainit.. bija indukcijas spoles... tas maksa 30-35ls... nepamaniju ka gumijas kas piespiezas pie motora parsega mazliet nolaidas, un lietus laika udens lija ieksa... ka rezultata spole uz iso! noversu trukumu un gadu neesmu mainijis! nakosais bija zobsiksnas maina... siksna un divi rullisi 140ls... plus dabuju mainit udens sukni...35ls, to jamaina pie katras otras siksnas mainas! degvielas filtrs 11ls... gaisa filtrs ap 8ls... ellas filtrs ap 5ls... ellas daudzums 4.8l... un nekada gadijuma nelejiet sliktu ellu! vajaka vieta hadene ir stabilizatorstiena atsaites, saucamie zaldatini.. tos mainu jai ceturto reizi, maksa 12-15ls. dabuju ari mainit stures stienus, tie maksa 14ls.. un vienu stures pirkstu..12ls... priekseja plaukta bukses... tas pa 8ls katra. plaukta sarnirs laikam 7ls maksaa! tad uz bridi bedas pazuda.... un sovasar sakas trakakais... izspieda vienu blivi kas pie termostata... slacas tosols ara... pieleju pilnu bacoku ar tosolu un uz darbu.. pec 20km bacoks bija tuks.. a jabrauc bija vel 180km.. noriskeju... nekadu problemu nebija.. jo bacoks atrodas augstak neka motors... un ar to tosolu kas palika sistema pietika lai motors neparkarstu. servisa izskaidroja.. tikai pecka nestradaja... tiku lidz servisam... blivi nonema un uzlika uz hermetika.. jo del tas blives japerk vis termostats ar to korpusu.. tas 35ls... hermetikis tur jau tris menesu. un nekada vaina... izmaksaja 10ls! lielaka beda bija drossele... uz kompja... chek injektion.. kka ta... motors raustas.. nevar pielaizt.. slapst... un vairak par 2500 apgriezieniem nedabut.. piektaja atruma tas ir 90km/h... jauna maksa 200ls un tikai renault centra... paveicas ka ķekavaa ir srots.. kas nemas ar francijas auto.. tur pa 70ls atdeva! un iesaku visiem kondicioniera datciku appust ar kko.. tipa iekonservet.. jo ta ir slimiba daudziem.. pec ziemas sals vinu saed.. un jauns vins 140ls, ari tikai renault centra... dabuju pa 40ls ķekava... velak samainiju atbalsta gultnus... tos parasti atseviski bez atbalsta nevar dabut.. kopa 45ls.. man paveicas.. atradu atseviski pa 16ls... sture ar drebonu saka griezties... un pedeja beda bija amartizatori... masinu supoja ka traku... un bukses mainiju divas reizes kamer sapratu kas pa vainu! amartizatori gazes maksa 58ls... un atcerejos ka kkad mainiju ari motora atsaiti.. kas apaksa...33ls.. un ari dabujama tikai renault centra! mana uztvere tas nav tik traki... nemot vera ka nobraukts 188000km... (viss ko mainiju, mainijas pirmo reizi)... un pa musu celiem! rezerves dalas salidzinosi letas.. pat teiktu loti.. un remonts loti vienkars.. iznemot zobsiksnu un pieslegsanu pie kompja visu mainiju pats... elementari! cenas +/- atkariba no razotaja... ceru ka info kadam palidzes!
srota numurs kas kekava....29515732.... degvielas paterins pa 6oseju ir ap 6L uz 110km/h.. ja ekonomiski brauc.. sanak 5L... pilseta..7-9L... jauktais rezims, apmeram, 7.4L... vienigais kas nepatik... ka pirmais atrums mazliet pa iisu, bet ta pusbeeda!

vel atcerejos... sveces BOSCH maksa 3.50ls... ja tas ir beiktas tad uznemot atrumu motors raustas.. un lidzigi ir ja ir problemas ar forsunkam(smidzinatajiem) tikai tuksgaita vel leka apgriezieni...... man bija taa!... forsunkas bija veselas... tikai taja vieta kur vinas stav... sakrajas kkada veida ella, laikam mainot ellu.. palija garam... rezultada ta ella tjipa ieeloja gumijas kas forsunkam.. un saka lurkaties... suuca gaisu pa turieni ieksa... pazuda jauda un raustijas motors... un atgazes.. CO bija 0.004 a jabut no 0.3 - 0.5 robezas! tipa nebija kam sadegt! kartigi visu iztiriju.. un ieliku atpakal... aizgaja ka jauna! tikt klat ir vienkarsi.. janonem tas melnais vaks pa kuru gaiss iet.. un tur kur pienak benzina slaucina... tur ir tada trubina pie kuras piestiprinas forsunkas! parbaudit forsunkas ir vienkarsi... jaizvelk no motora.. japaslepj svecu vadi lai dzirkstele netiek.. jaapsedz motors ar kauko un smuki kkadu kartunu uzlikt, uz kuru uzlikt tas forsunkas... un kadam jaspiez start poga... lai sprice benzinu.. uz kartona japaliek cetram smukam sirsninam (vienadam)... un ja tuksgaita ir pa zemu apgriezieni... tad var iztirit drosseli... ar skidinataju vai specialu pusamo! tur ir tads varst kas veras vala spiezot gazi... to censaties biezi nevirinat!starp to varstu un sieninu jabut noteikta lieluma spraugai.. ja pa mazu tad krit apgriezieni! ceru ka tas ari kadam palidzes!

pievienoju ari pie originala magja subi... nogriezu stekerus kur zilais un sarkanais... satinu videjos vadus un pievienoju pie aizmugureja durvju skalruna vada! ta protams nav pareizi,... bet skan loti labi... tikai pastiprinatajam basus gandriz uz minimalo japagriez, jo dod ara nenormali... subis tikai 80w

bremzu diski pa 16ls... mainot, cilindrs vienkarsi jaiespiez... tikai jatskruve vacins kur lej skidrumu, lai nav spiediens... tad nebus jaatgaiso... aizmugure gan cilindrs jaskruve ieksa! bremzu kluci neatceros cik maksa, bet nebij ar dargi! un rokas bremzu troses pa 8ls katra! mainas loti vienkarsi! un vel... mainot amortizatorus un plaukta sarnirus... saversums nav jaregule... jo amitim ir tads ka stienitis del kura savadak vinu neuzliksi apakal.... nepazeloju naudu un parbaudiju saversumu pec amisu mainas... nekas nemainijas! aizmugure nekas neregulejas.. tapec nesaprotu nafig maksaju 20ls.. ja vecajam autinam kad prasiju lai noregule tikai prieksu... paprasija tikai 10ls!!!
igorjok21 @ 7.oktobris 2010 0:00
Mazda 626 1998 Novērtējums: 10 Komentēt
Iepirku 2006. gada vasaras beigās ar spidometra noskrējienu 81000 km. 2 litru motors, benzīns, hečbeks, GF sērija, kuru no 1998. gada ražoja, manuālā kārba. Pa Latviju it kā bija mazāk par gadu ripojis, ja pareizi atceros. Bijis dauzīts dupsis, bet ne pārāk stipri, un normāli sataisīts. Tika pirkts pa 4000 EUR. No sekstrām, kruīza kontrole, (laba štelle, bet izmantoju salīdzinoši reti, gaišā dienas laikā, ja nepārāk pilna šoseja gadās - bail ka nepaspēšu bremzes atrast), elektriski regulējamie spoguļi, klimatkontrole (nebija sūdzību/problēmu ne par pečku ziemā, ne par kondišku vasarā, jaudas kritums no kondiškas bija normas robežās, tikai bremzes pedālis mazliet iegrima ieslēdzoties). Lukturu augstuma regulēšana no salona. Sētnieka (dvorņika) ātruma pakāpeniskas regulēšanas iespējas (noder). Moš vēl kaut kas, ko piemirsu. Bagažnieka lieluma šķiet nekad nepietrūka. Borta kompis, kas rādīja momentāno/vidējo patēriņu, atlikušos km, līdz bāka būs tukša. Vidējais patēriņš pēc atmiņas bija vasarā pilsētā ap 9, ārpus 6.6 l/100km. Ziemā pilsētā 10-11 l/100, ārpus starpība ar vasaru mazāka (garāki gabali). Pēc iepriekšēja vāģa (Ford Mondeo 1993. gada universāls), cietāka piekare, bet man tas kopumā tīri labi patika. Dinamikas man pietika pilnībā (ātrāk par 110 braucu reti). Uz tukša, labi pārredzama ceļa varēja apdzīt arī nepārslēdzot no piektā roba. Pie vajadzības varēja iespraust arī 3. robā un pietiekami ātri uzraut no 70-80 līdz 110 km/h. Ierēcās, bet arī cits uzrāviens un ātri varēja pabeigt manevru. Vispār 3 robs garš un labs. Braucot pa slapju ceļu, ja ļoti grib piesieties, varēja vairāk dzirdēt šnākoņu aizmugures riteņu nišās, nekā Fordam. Zato citu grabuļu salonā mazāk (vis jau ne universāls). Rīgā tika turēts garāžā. Nobraucu līdz 2009. gada beigām. Kopā 56000 km pa Latviju (mazliet Lietuva/Igaunija). Pamatā Rīgā darbs/mājas, citi sīkumi, kā arī šad tad pie vecākiem pa Pleskavas un Daugavpils šoseju 400-500 km reize. Kopš sākuma punktuāli pierakstīju visus veiktos darbus, izņemot lampiņas, logu šķidrumus. Salīdzinot ar iepriekš minēto Fordu Mondeo - kā pasakā. Ja ar Fordu regulāri apmeklēju servisus un sāku mainīt ritošās elementus jau pa otram (trešam?) lāgam, tad ar Mazdu servisos braucu tikai lai veiktu plānveida apkopes (eļļa, filtri utt). Nekādu problēmu (pilnīgi nekādu) ar ritošo, pa visiem 3. x gadiem. Pa visu laiku apskati visas 3 reizes izgāju ar pirmo piegājienu bez sagatavošanās. Vienā reizē tikai dabūju pieregulēt vienu tuvo gaismu uz vietas.
Pa šiem 3. x gadiem kopējie izdevumi uz mašīnas apkopi 764 Ls, tas ir ieskaitot 6 lētā gala jaunu riepu nopirkšanu, bremžu kluču komplekta nomaiņu, zobsiksnas (ar spriegotāj rullīšiem), celiņsiknas plānotu nomaiņu, eļļas, filtru, sezonas riepu maiņas, jaunu aķi un arī vējstikla nomaiņu - dabuju ar akmeni, aizgāja plaisa. Mašīnu nepārdevu, tagad brauc tēvs (apskati atkal ar 1. reizi izgāja).
Secinājums: kaut visas mašīnas būtu tik uzticamas, kāda bija šī Mazda.
inokentijs @ 26.augusts 2010 0:00
Volvo V70 2.5TDI 2000 Novērtējums: 7 Komentāri [1]
Tātad, ar šo Volvo modeli jau sanāca sakarties un iepazīties jau pāris gadus atpakāl, kad paziņa iedeva ar šadu auto pabraukt. Līdz šim es diezgan skeptiski biju skatijies uz volvo un uz dīzeļiem kā tādiem, bet ar šo es sapratu Wooow.... nu nē ar šitādu dīzeli jau var braukt! ;)

Savu Volvo iegādājos 2009 gada decembrī, melnā krāsā R15 alumīnuija diski, miglas lukturi, 2000gada izlaidums (pēdējais gads kad vēl pirmā varianta V70 ražoja), spidometra rādijums 275000km, nu nezinu gan jau ir vairāk, kaut gan šis bija braucis pa LV nebija dzīts no Vācijas. Papētot tuvāk atklājās ka auto ir bijis pamātīgi sists ir mainīts preiekšējais panelis, gaisa spilveni, priekšējais stikls, bet viss bija arī diezgan kvalitatīvi un labi sataisīts, bet šajā gadijumā tieciens ''Labs dīzelis - sists dīzelis'' bija īstajā vietā, jo motors un turbīna kā arī sūknis un sprauslas tik tiešām ir labas, nedūmo un strādā teicami! Nenodriskāts tumšas ādas salons, itkā apsildāmie sēdeķļi - kas nestrādā, ādas stūre, borta dators, klīmatkontrole, kondicionieris nestrādā jo viena no gimijas šļaukām pušu, bet to salīdzinoši lēti var novērst, nepatika ka nebija atstāts oriģinālais magetafons, un līdz šim ir pietrūkusi ''cruise control'' iespēja, kā arī pretspolēšanas un ABS ieslēgšanas/atslēgšanas poga, un sanslīdes korekcija, - vairāk pašām jāstrādā ar stūri : ) Salona izolācija - apmierinoša, sākotnēji kaitināja bagāžnieka durvju rīvēšanās un čīkstēšana, bet to es paša spēkiem novērsu, ēl nesaprotu kāpēc stāvbremze uz priekšu tur lieliski, bet atpakaļgaitā daudz sūdīgāk? p. s. bremžu loki, un trumuļi jauni? biju gaidijis ka volvo b;us daudz mīkstāks auto piekares ziņā, kā Omega, bet izrādās ka volvo ir domāts darba zirdziņās un tāpēc tik taisīti stingrāki, bt vispār zinu ka ja grib tad laikam var pasūtīt trīz veidu amortizātorus mīstos cietos vidējos un pavisam cietos , sajūt aka brauc ar ratiem vienreiz davūju tādā pasēdēt, svukārt pērkot ir jāuzmanās jo pārdevējs var lielīt ku mašīna mīksti iet, bet īstenībā amīšiem jau var būt arī "kirtik", ja tik nav pārliecība ka tur ir spēciāli ielikti tie mikstie, esiet uzmanīgi! Maksimālo atrumu vēl nēsmu atklājis un arī necenšos bet kādi 150km/h ir bijis, sieva saka ka braucot uz 120km/h viņai sajuta ka ir tikai 80km/h - man tā nešķiet.

Nu jau nobraukti ap 20000 km, nomainītas abas zobsiksnas (viena iet arī uz degvielas suknim motora otrā pusē), ģenerātorsiksna, visi spriegotājruļļi un parazīskriemeļi, motora skriemelis (demferis) jeb disks kurš piedzen ģenerātorsiksnu un visu kas uz tās, ūdens sūknis, 6l. eļļa, eļļas filtrs, gaisa filtrs, salona gaisa filtrs, degvielas filtrs un salona apsildes radiātors, tosols. Visas nosauktās detalas kopā ar kautkādām atlaidēm APE, bet bez darba izmaksāja ap 450 Ls. Darbs jau atkarībā no servisa kautkur ap 100 - 200 Ls vidēji? Piebildīšu ka tas viss tika nomainīts nejau dēl 20000 nobraukuma, bet ārkārtas situācijas dēļ, jo normāli to visu jau pie pirkšanas bija jāmaina kā jau jebkuram lietotam autiņam, lai pēc tam var braukt bez bēdu : ), bet toties ritošajai daļai vēl nekas negrab un uz ceļa turās labi neskatoties ka nebraucu par tiem labākās kvalitātes ceļiem ir arī grantene ar ''trepi''. Paša vainas dēl ziemā slīdot pret apmali : ( tika slocīts stūres sviras gals +22Ls un izsists priekšējais pagriezina lukturīts +15Ls. (niansēs neiedziļināšos kas un kā), scinājums - Volvo tiešām izturīgs auto!

Liekas ka nākamais kas būtu kautkad jānomaina būs sajūgs, galvenais nepārspīlēt ar 4 un 5 pārnesumu un tad jau vēl varēs braukt : ). Šim konkrētajam auto ir kāds liels bonuss, tam ir liela 5mm. bieza Alumīnja aizsargpanna pa visu motora apakšu, no vienas puses tas ir pluss, bet no otras puses, ziemā kad pāris reizes nesavācos sanāca nolidot no ceļa, iekša pļāvā (patīk sportiski braukt, taisīt smukas sānslīdes un iet plakaniski pa lauku ceļiņiem pat ar lielo V70) tad ar šadu pannu autiņš ieslīd tākā uz tāda "padirseņa" vismaz uz pusi tālāk iekša pļavā nekā bez tās, savukārt radiātors, karteris, siksnas un motors tiek pasargāti no sniega un akmeņu u. c. pārbagātības : D.

Tika veikts arī ceļojums pa skaisto Norvēģiju 1nedēļu, 1800km, 2- vas personas ar nakšņošanu mašīnā, vidējāis patērīņš pa kalniem un lejām 4,8l pēc kompja, ikdienā braucot kombinēti pilsēta, lauki, šoseja ap 6,5l ir mērīts arī ziemā, kad visu laiku bija jākustās ar daudzām apstāšanās un uzsākāsanas reizēm tikai 1. un 2. ātrums un izvairoties no spolēšanas, tad sanāca no 11-12l uz 100km, nu mani tas apmierina un grizes moments jau ir patīkams šim motoriņām un liek just pats pa sevi, cik liels tas ir es pat īsti nezinu.

Labs auto celojumiem, laivu izbraucieniem, ģimenei vienvārdsakot ārkārtīgi ērts, izturīgs, uzticams un praktisks! Ceru ka kādam noderēja! ;)
JankaS @ 6.augusts 2010 0:00
Audi A6 1995 Novērtējums: 6 Komentāri [2]
Nu tad tā, auto tika iegādāts pirms 3 gadiem. Esmu ar viņu jau nobaucis nepilnus 90tkm. (Tagad uz tāfeles 327tkm- reālais gan jau daudz vairāk) Dzinējs 2.5TDI (AEL-140z/s), manuālā 6 ātrum kārba. Kad nopirku mainīju uzreiz priekšējos amortizātorus, jo tie bija iztecējuši, mainīju tos pats jo darbs nav grūts, stundas laikā abus apmainīju. Siksnas, ūdenspumpi, spriegotājruļļus pats neuzņēmos mainīt tos man paziņa nomainīja. Lietošanas laikā esmu mainījis visus bremžu klučus, abus aizmugurējos gultņus, kā arī vienu priekšējo (nemainītais nupat nesen sāka gaudot). Pirmajā ziemā kad sākās sali viņš man leca diezgan slikti, bet piedarbināt varēju pat -14, tad nu pārbaudiju kvēlsveces- izādās viena tik bija vesela. Vēl bija problema tāda ka troksni sāka taisīt ģenerātora siksnas spriegotājrullīša amortizātors- noņemu to nost un tika izvirpota jauna lielāka bukse amortizātora galā- tas bija trokšņa cēlonis, tād pēc kādiem 30tkm sāka trokšņot pats amortizātors- savilku viņu ar savilcējiem šķībi un palika kluss (vajadzētu nomainīt kaut kad). pa retam troksni taisa vakumsūknis- bet tā viņiem esot slimība. ir iesprāgusi viena hidroelektriskā motora paduška- tā arī drīz būs jāmaina. Bija problēma ar eļļas pilēšanu no eļļas filtra siprināšanas korpusa, pie vainas bija gumijas blīvīte kura tika nomainīta. Mašinai ir klimatkontrole, kura, protams, nedarbojas kā nākas. sākās pirmā ziema ar šo auto- salonā nevarēja dabūt tādu ritīgu siltumu- domāju ka vainīgs pečkas radiātors- tas tika mazgāts vairākkārt- bet bez rezultātiem, tad nu atklāju ka nestaigā klape kas regulē karsto auksto gaisu- tika izņemts arā motoriņš kas to regulē, ar roku uzliku uz karsto gaisu to klapi un bija silts- tagad tas izpaužas tā ka regulējot ar grādiem var dabūt vai nu aukstu gaisu- vai arī karstu- pie vainas klimas bloks : ) kondicionieris darbojas. Dzinējs ēd eļļu- apmēram 2 litrus uz 10tkm- braukts tiek diezgan agresīvi. Degvielas patēriņš vidēji ir vasarā 6.7 ziemā pat virs 8. Braucu tālākus gabalus ne- agresīvā stilā mērot ar pilnas bākas metodi sanāca 5.2l/100km.
Vēl par remontiem- vairākkārt ir mainītas priekšējā tilta bukses- tās kuras nāk stabilizātor- stienim galā, kā arī ir mainītas abas miroņgalvas. Šogad pavasarī pirms apskates tika nomainītas arī apakšējo šarnīrstieņu iekšējās bukses, kā arī viens stūres gals. Tehnisko apskati vienmēr esmu izgājis ar pirmo reizi.
Principā uzskatu ka diezgan izturīgs, ātrs auto 200km/h bez emocijām.
 
tadsjautues @ 28.jūlijs 2010 0:00
Volkswagen Bora 2000 Novērtējums: 7 Komentēt
VW Bora sedans. 1.9TDI pumpe duse. nopirku ar 200.000km noskreejienu
+ ekonomisks, ātrs (6 pakapju kārba), ritošā daļa remonti nekādi (2 gadu laikā). nedaudz ēda eļļu (1 litrs uz 10.000km) obligāti iesaku lietot pumpe duse eļļu nevis ekonomēt uz šo poziciju.

- nojuka turbīna (remonc izmaksāja 200ls) tagad braucu bez problēmām.

VW marka sevi attaisno- tautas mašīna.
sad @ 15.jūlijs 2010 0:00
Ford Focus 1.8 TDCi 2002 Novērtējums: 3 Komentāri [1]
Nopirku viņu Rumbulā 2010. g. martā: 143t km, 3100Ls. Pats vainīgs, ka nepārbaudīju rekl. minētos: signalizāciju, ABS un airbag. Pēc nedēļas parādījās čabošs troksnis sajūga rajonā (divmasu spararats)un sajūga pedālis sāka iekrist. Nojuka arī el. sprausla (lēju tikai Statoilā), priekš. (ABS magn. josla) un aizmug. rit. gultņi. Visu nomainīja (ap 1400 Ls). Jūnijā atkal parādījās čabošais troksnis un sajūga izspiešanas problēmas. Laikam būs jāpārdod... pārāk dārga mašīna un serviss.
Plusi: ekonomiska 4,5-5 l/100;
ļoti dinamiska pie 2100-3500apgriez. ;
nav zogamo kategorijā;
panelī iebūvētais radio.
Mīnusi: prasts salons;
problēmas ar "LUK" spararatu un sajūgu;
dārgs Baltic motors serviss.
ivars @ 9.jūlijs 2010 0:00
Opel Astra BERTONE 2000 Novērtējums: 8 Komentēt
Nu jau būs pagājusi 2 gadi, kops vizinos ar šo auto. Kopa būš nobraucis ap 70 000 km, tākā ir ar ko padalīties pieredzē.

Astrai ir 1.8 l 16v motors ar 116 z/s, nav jau nekāds baigais spridzeklis, bet normālai ikdienas braukšanai uz darbu jau neko vairāk arī neprasās.
Uz mūsu ceļiem ritošā ir diezgan pacieta, bet tajā pašā laikā teicami stabila, sēdekļi ir ar augstām maliņam tākā āra gluži nemet. riepas man ir 205/55 R 16, varbūt tādēl arī ir tāda pacieta tā braukšana.

Patēriņš arī tā neko uz šosejas turot 110km/h pie mūsu bedrainajiem bezceļiem un daudzajām apdzīvotajām vietām kur jābrauc uz 70, man sanāk 6.5-7 l uz 100 km, pilsētā jau grūti nomērīt, bet kaut kur ap 10-11 l uz 100 km noteikti sanāk.

Vizuāli jau man personīgi ļoti patīk, jo šīs kupejas jau nemaz tik daudz uz ielas neredz. Salons arī smukiņs, sēdekļi un pati apdare no bešas ādas. no papildaprīkojuma protams ka el. logi, spoguļi, kondiška, beņķu apsilde 5 režīmos, pilnais borta dators ar visiem merītājiem un citi sīkumi... Bagāžnieks priekš kupejas diezgan liels 460l, aizmugure sēdošjiem ar vietu ir tā pašvaki, bet ja priekšā sēž kāds mazāka auguma tad arī tur var ērtāk justies. Vienīgais kaitina ka logiem nav ramju, bet tie tikai piesūcas klāt, tādēļ nedaudz var dzirdēt vēju švilpojot, bet klausoties mūziku to vairs nedzird...

Par remontiem runajot, divas reizes esmu gajis TA un esmu mainījis pāris lietas ritošajā daļā. Pirmajā gadā aizmugurējo atsperi (25 ls), vienu šarnīru (7 ls) un protams gaismas regulēju un bremžu klušus (4gb - 23ls). Otrajā gadā otru aizmugurējo atsperi, otru šarnīru un stūres pirkstus (2gb - 14ls)
Nu protams regulāri mainīju eļļas un filtrs, kā arī pārējos šķidrumus.

Lielākā bēda ir eļļas pateriņš kas svārstās ap 1 l uz 1500-2000 km. Protams ka man arī tas neliekas normāli, bet palasot atsauksmes no citiem tad tur laikam kautkāds defekts no rūpnīcas. Bet ko padarīsi, nakas tagad uzliet ir pa laikam...

Īsumā arī tas ir viss, ko lai piebilst - smuka neuzkrītoša kupeja ikdienas braukšanai...

RRR @ 23.jūnijs 2010 0:00

Lasītākie raksti

Jaunie raksti