Jā, jā - konkrētā eksemplāra ražošanas gads ir 2004 : )
vispirms jāsāk ar vēsturi... jau pērn nonācu pie domas, ka iepriekšējās 1.6 16v megānes vietā jāņem kāda jauna ietilpīgāka mašīnīnīte.
tika izsludināts tāds mans neoficiāls iekšējs konkurss, kurā tika apskatītas daudzas un dažādas kandidātes. tika izskatīts gan dizains, gan tehniskie parametri un cenas.
šajā konkursā vinnēja mašīna Renault Megane II grandTour 1.9dCi. otrajā vietā atstājot jauno astru ar jauno biezo dīzeli, kurš netika izvēlēts galvenokārt manuprāt tā neadekvāti lielās cenas dēļ par pilnīgi tukšu komplektāciju. vēl kā iespējamās atlernatīvas palika jaunais fokuss, 307tais un protams arī vesela virkne citu mašīnu, kā mazdas, toijotas un hondas...
taisnības labad jāsaka, ka biki tika uzmesta ace arī 3 bēmēvētūringam, bet tas atkrita lielās cenas un nesamērīgi lielo izmaksu (apdrošināšanas utt) dēļ
tad nu lūk pēc vairāk kā divu mēnešu lietošanas un vairāk kā 6000km nobraukšanas dalos pirmajos iespaidos....
konkrētais modelis vispār tiek ražots no 2003 gada septembra. ražošanas sākuma brīdī skaitījās drošākais auto klasē. (no 2004 gada tam pievienojās 1 bēmēvē, JAUNAIS fokuss, JAUNĀ astra un JAUNAIS golfs), bet nu ne jau sišanai pirku....
modelim ir pieejami 5 motori - 1.4 16v benzīns BEZ vārstu vadības, 1.6 16v ar vārstu vadību un (ekonomiskais, bet knapais) 1.5 dCi komonreila turbodīzelis - ar 5 ātrumu ātrumkastēm.
tad vēl ir 2.0 16v ar vārstu vadību un 1.9dCi komonreila turbodīzelis, kuriem tiek liktas virsū nissana
6ātrumu kastes.
dārgākais no visas šitās plejādes ir tieši lielais 1.9 dīzelis : (, maksā 1000 dārgāk kā biezākais benzīnnieks, bet tieši tāda bija mana izvēle... sākotnēji gribēju 1.6 16v benzīnnieku, bet pēdējā brīdī izšķīros par labu dīzelim.
salikta Spānijā (Palencia)
sarkanā metāliskā krāsā ar tumšu auduma salona apdari.
standartā ābēesi ar visādiem bremžu asistentiem uttt, bet kurai mašīnai gan to tagad nav... seši gaisa spilveni, bet kā jau teicu, neplānoju es viņu sist kopā....
josta, ja nav piesprādzēta tā kaste pīkst, besī ārā un traucē dzīvot. atslēgt nevar... pīkstēšana sākas ja brauc ar nepiesprādzētu jostu ātrāk kā 10km/h.
tāpat arī tā kaste defaultā automātiski pieslēdz durvis, tas man ne pārāk, bet arī netraucē. laikam to fīču var atslēgt (vismaz iepriekšējai megānei varēja, bet šitai vēl pat neesmu mēģinājis).
konkrētajam eksemplāram ir kondicionieris (obligāta prasība konkursā) - līdz šim nav bijis problēmu praktiski uzreiz atdzesēt saulē piekarsušu salonu.
motoriņš 1.9 dCi - komonreila dīzelis ar pastāvīgi strādājošu turbīnu. nav jāgaida kautkādi apgriezieni, kad parādās turbo priekšrocības. tā vietā turbīnai mainīgs lāpstu leņķis. skaitās 120zs/4000 un 300Nm/2000apgr.
pa pilsētu braucot max ir 5 ātrums. sestajā var ielikt kad ir jau uzņemts ātrums krietni virs 50km/h : ). nevienam kompaktklases benzīnniekam vēl neesmu izjutis šitādu kampienu apdzenot ar max pārnesumu uz 120 km/h.
No ārpuses protams var dzirdēt, ka dīzelis, bet ir manāmi klusāks kā otrais dīzeļgolfs un dīzeļa skaņa ir pavisam citāda.
tāpat arī ātruma izjūta ir pavisam savādāka, tas sakarā ar to, ka sēžot kapotu nevar redzēt un visai nopietni ir jāskatās spidometrā lai nepārsniegtu ātrumu. punktu jau man piešķieba kopā ar 20 lohu sodu. : (
ir automātiskas tuvās gaismas, esmu jau aizmirsis kā ir pirms braukšanas sākuma ieslēgt tuvos vai maksāt $$$ mentiem par gaismu neslēgšanu.
vēl par uguņiem ir tāda interesanta fīča, kā "mājupceļa apgaismojums", tas nozīmē, ka var ieslēgt gaismas, aizpogāt autiņu un doties mājās pa gaismu, pec laiciņa gaismas izrubās.
standartā 1.9 motorītim (kā jau biezākajai komplektācijai)vispār jau klāt nāk visādas ekstras (piemēram opelim standartā NAV rādžiņa un elektrisko logu pakaļā)
ir vienkāršs cd rādžiņš ar neiztrūkstošo renault vadību aiz stūres labajā pusē, tāpat ir visi elektriskie logi, kā arī eketriskā aizmugures durvju pretbērnu bloķēšana (lai sīči nevar iztrausties kad veči nevēlas)
aizmugures bagāžas nodalījumam ir uz atsperes izrullējams pārsegs (to var viegli noņemt, ja akurāt nevajag)
aizmugures beņķi smuki lokās 1+2...
interesants degvielas uzpildes risinājums - nav standarta bākas vāciņa. piebrauc tankā, iespraud pistoli un pildies : )
īpaši jāpiemin renault attālumkartes fīča:
pieejot pie mašīnas, tā nodetektē karti un liekot roku pie jebkura durvju kloķa, centrālā atslēga atslēdz durvis. katre nav no kabatas ārā jāņem arī lai iedarbinātu mašīnu. iesēdies, nospied bremzi vai sajūgu, piespied pogu un autiņš rūc. tipiska mašīna tipiskiem windows lietotājiem : ) ar to pašu pogu arī noslāpē. mašīnai ripojot noslāpēt NEVAR.
aizlēgšana arī ir vienkārša, izkāp un nospied podziņu uz jebkurām durvīm (šitā fīča manam eksemplāram gļučī, pa garantiju jau mainītas 2 nestrādājošas podziņas, bet jaunās vēl strādā) un viss. ieslēdzās arī signalizācija...
protams visas aizslēgšnas/atslēgšanas darbības var izpildīt arī no pults.
salonā ir dažas tādas kastītes, kur sakraut visādus sīkumus - tajā kastītē, kas priekšā sēdošajiem zem kajām nevaj glabāt cigaretes, jo izlīstot minerālūdens pudelei, smēķi paliek slapji. es gan nepīpēju, bet tāds fakts ņem vietu.....
ieskrējiens līdz 100 konkrētajam eksemplāram ar www. gtechpro. com mērīts nav, bet ražotājs sola 10.8 sekundes. domāju, ka tā arī ir, katrā gadījumā nav nekādu problēmu krustos ielīst kādam priekšā.
stūres pastiprinātājs ir čista elektrisks, pie kam spēks mainās atkarībā no ātruma, tobiš ātri braucot stūre grozās cietāk. protams pati stūre regulējas augstumā un dziļumā.
spoģuļa automātiskā aptumšošanās ir reāla fīča braucot tumsā pa šoseju.
tāpat ideāli strādā lietus sensors - man visu laiku stāv ieslēgts tieši lietus sensora režīms.
interesanta fīča ir elektriskā spoguļu nolocīšanas fīča, protams spoguļus var arī regulēt, bet pagriežot podziņu tie pielokās mašīnai.
bagāžas nodalījums stipri atšķiras no tradicionālo 20gadīgo mašīnu bagažniekiem - nav tradicionālā bleķa vāka : ( bagažniekā nevar iekraut traktora motoru : (
tādas lieta, kā gaismiņas ieslēgšanās gadījumā ja tiek atvērts spogulītis saulessargā ir sīkumi, bet patīkami...
+ ļoti patīk renault attālumkartes priekšrocības (izņemot podziņu gļukus)
+ oriģinālās michelin energy riepas palīdz ideāli turēties uz ceļa arī stiprā lietū. visticamāk, ka turpmāk ņemšu tādas pašas.
+ lielais griezes moments ļauj brīvi apdzīt fūres uz šosejas. tāpat arī tūļīgos bezmotora bēmēvē.... pie 120 km/h ir ~2000 apgriezienu minūtē, kur lielākais griezes moments.
+ degvielas patēriņš ārpus pilsētas īpaši neekonomējot, braucot 90-140, apdzenot kad vajag utt. ir bikiņ virs 5l/100km. (ražotāja dati ir 4.4, bet nuuuuuuuu nezinu kā jābrauc lai iekļautos) tikai pa pilsētu braucot man patēriņš uztraušas krietni virs 8 (ražotājs saka, ka varot izbraukt ar 7,1), tā vidēji ripinoties līdz šim sanāk 6-6.5, kaut ražotājs draud ar 5.4 litriem. tik un tā es uzskatu, ka tas NAV DAUDZ un pieskaitu pie plusiem.
- izskatās, ka vadītāja sēdekļa audums kreisajā malā beržas pret sāna plastmasu un iespējams jau pāris gadu laikā būs izdilis caurums.
- biezās komplektācijas trūkums - durvju aizslēgšanas ārējās podziņas gļuko - jau ir pa garantiju liktas jaunas.
- ja pasažiera sēdekļī neviens nesēž, tad pasažiera josta zitās pret sēdekļa plastmasu un tada nevajadzīgu troksni.
karoče 10 tā piesardzīgi nedodu galvenokārt dēļ durvju podziņām, gribētos dzirdēt apaļā busa atsauksmi par viņa podziņām.
visādi citādi mašīna manas "cerības" attaisno pilnībā...